Grenzeloos biken met de Badeendenclub (Venlo e.o)

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Plaats reactie
grizzly
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: vr 30 december 2011, 21:35

@ theemutz: In Duitsland is de wandelroute Galgenvenn gekozen tot 2e mooiste wandelroute van Duitsland. Je zou denken die ligt ergens in Oberallgau of Schwarzwald, maar nee hoor die plempen we bij Venlo neer...
Bron: http://www.rp-online.de/nrw/freizeit/10 ... -1.6342704" onclick="window.open(this.href);return false;
Die titel hebben ze afgelopen maand gewonnen. Sindsdien is er een enorme toeloop van wandelaars. Het is zelfs zo heftig dat in Kaldenkirchen volop geklaagd wordt over foutparkeren en de overlast die de wandelaars veroorzaken. Ze verzoeken zelfs om maar aan de Nederlandse kant te parkeren. In de krant Rheinlandische Post werden meerdere artikelen over dit probleem geschreven.
Bron: http://www.rp-online.de/suche/Galgenvenn/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb afgelopen zondagmiddag ook een rondje gemaakt en herken me meteen in de beschrijving van theemutz. Je doet niks anders dan overal dankjewel zeggen dat je er door mag. Het gemiddelde van de rit zakte weg naar 10 km/uur. Je kan beter een werkdag uitkiezen of bij minder weer. Overigens had ik de Wambachgroeve wel voor mij alleen. Heb hem ook eens door het gras via de oostflank beklommen, dan is ie echt heftig.
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Somers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1074
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 20:09
Mijn mountainbike: Megatractor
Contacteer:

Hier gaat echt iets mis, ik heb ben blijkbaar al zo lang nit meer geweest hier dat ik niet meer updates krijg ....jezus er is een complete oorlog gevoerd in de tussentijd!
Its not about the mile but about the smiles
http://www.boeitneet.nl
theemutz
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2074
Lid geworden op: zo 8 juli 2007, 20:29

@ grizzly : bedankt voor de info. Dat verklaart de extra drukte , ik dacht al dat er ergens gratis bockwurst mit pommes uitgedeeld werd. Dat zal de volgende stap wel zijn : een mobiele snacktent met een biergarten halverwege het varenpad om al die hongerige wandelaars van brandstof te voorzien. :bier:

Grappig om te lezen dat er nu overlast is van de wandelaars terwijl normaal de mountainbikers als de boosdoeners gezien worden :winkie:

@ Somers : haha, je komt net uit je somerslaap?
Gebruikersavatar
Somers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1074
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 20:09
Mijn mountainbike: Megatractor
Contacteer:

:lol: :roll:
Its not about the mile but about the smiles
http://www.boeitneet.nl
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Ben benieuwd hoe dit zich verder gaat ontwikkelen.....
Veel wandelaars zullen zich gaan beklagen over die "lastige" Radler.
De Duitse Behörden zullen wellicht terug vallen op de hilarische "Zwei-Meter-Regel die zover ik weet ook in Nordrhein-Westfalen nog steeds van kracht is. In dat geval overweeg ik de aanschaf van een E-bike want dat mag dan weer wel.....Rare jongens die Duitsers. Persoonlijk ben ik voor tolheffing voor Duitsers die gebruik maken van Nederlandse wandelpaden !

http://ebike-mtb.com/exklusiv-zwei-mete ... ufgehoben/" onclick="window.open(this.href);return false;
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
Gebruikersavatar
Somers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1074
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 20:09
Mijn mountainbike: Megatractor
Contacteer:

t wagenbouwers seizoen is al in volle gang dus dat ik nog een weekend winterberg (vorige week eind okt) gedaan heb was al een wonder op zich. Smaakte eigenlijk toch naar meer en dus vandaag richting het altijd gezellige reuver vertrokken voor de TWC toertocht. Het is een poos geleden dat ik die gereden heb maar die is ooit toch leuker geweest. het leuke stuk kwam na de pauzeplaats en dat was jammer want we hadden met de aanwezigen afgesproken de 30 te doen en die hield daarna ..juist op. Na de pauzeplaats was het vlakke (zand)weg terug naar begin punt. De tocht hield zich de eerste 20km voornamelijk aan de rotterdamse kant van de snelweg om daarna over te steken. Weet niet of nog iemand hem gereden heeft, maar hij stond me bij als leuker. Verder uiteraard netjes georganiseerd, genoeg oversteekhulp.

So far so good, in ieder geval weer een paar km weg getrapt :)
Its not about the mile but about the smiles
http://www.boeitneet.nl
B@C@RDI
All rounder
All rounder
Berichten: 58
Lid geworden op: do 14 oktober 2010, 21:10
Mijn mountainbike: CUBE AMS CC Full Suspension

Wow...interessant onderwerp, nooit geweten...kom hier ook al jaren.

Volgende keer toch eens ff van het pad afgaan...!!
Als je er niet ómheen kan, moet je er maar dóórheen
marco-turn-me-on
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1218
Lid geworden op: di 4 januari 2011, 19:46
Mijn mountainbike: turner flux 2009 / cotic BFe 2011 / salsa el mariachi 2013
Contacteer:

Rudy78 schreef:Erg Interresant, die dingen boeien mij ook altijd.
Van Fliegenhorst wist ik het bestaan ook. Ook al eens door dat gebied gewandeld, maar de geldern stellung is voor mij ook nieuw. Die geulen zie je nog op meerdere plaatsen. Op de Meinweg bij vlodrop loopt er ook een, dit is een oude tankgracht.

Ik kwam vandaag nog langs het monument voor de partizanen in Baarlo :-D

Tussen de lijn Asenray, Maalbroek, Boukoul en de zevenheuvelenweg ,overgang N280 vindt je nog veel duidelijke stukken van de getande loopgraven en her en der ook nog van die kleine tweemansbunkertjes waar een machinegeweer op kon draaien.
Een tijd geleden toen de heisa over de diverse downhill bouwsels op en over de tankwal begon en er niet meer gebiked mocht worden heb ik met iemand van de gemeenteraad (ook de initiatiefnemer van al die maas, swalm,nette routes met de blauw witte bordjes) eens door dat gebied gewandeld om de standpunten van en de verschillen tussen de gewone mtb-ers en de bouwers van de diverse DH-lijnen te verduidelijken.
Hij wist mij daar best veel van te vertellen en ik ontdekte er een bunkertje waar hij nog niks vanaf wist.
Ook jaren vlak langs gereden zonder het te weten.
Bij de aanleg van de nieuwe n280 is er ook een bunkertje opgegraven en iets verderop als een soort monument neergezet.
Deze vindt je als je de n280 oversteekt via de brug parallel aan het ecoduct.
In plaats van dan links het bekende singletrackje in te duiken kan je gewoon rechtdoor fietsen en dan zie je hem links liggen.
theemutz
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2074
Lid geworden op: zo 8 juli 2007, 20:29

De laatste tijd weer eens vaker van de fiets gestapt om de verborgen bunkertjes van de Geldernstellung te zoeken en ik heb ze inmiddels alle 7 gevonden. Tenminste de 7 die op de kaart stonden, je weet natuurlijk nooit wat er nog allemaal onder de grond ligt en niet in kaart is gebracht. De volgende missie is om de ruines van twee verwarmde hangars te gaan zoeken. Deze hoorden bij Fliegerhorst Venlo en ik ben benieuwd of ze toegankelijk zijn of niet, een gedeelte van dit gebied was tot niet zo lang geleden een militaire basis en is omheind met hoge hekken en prikkeldraad.

Hieronder wat foto's

Overblijfselen van een FLAK stelling


Afbeelding


Een van de zeven bunkertjes van het type "tobruk" in deze stellung.


Afbeelding


Overblijfselen van een verwarmde hangar


Afbeelding

Een hangar met betonnen spanten, wat nogal zeldzaam schijnt te zijn.


Afbeelding

Nog een andere verwarmde hangar

Afbeelding
Laatst gewijzigd door theemutz op za 11 maart 2017, 18:04, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Gaaf Theo!

Heb je deze misschien ook vermeld op een (digitale) kaart oid.

Dan is er misschien in de toekomst een mooie MTB GPS route van te maken.
theemutz
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2074
Lid geworden op: zo 8 juli 2007, 20:29

Ik neem aan dat je een kaart bedoeld die je in een gps apparaat of telefoon kunt laden?
In dat geval.... nee, heb ik niet. Ik heb alleen een GPS app van Osmand op mijn telefoon staan en die gebruik ik alleen als ik het echt niet meer weet :tong Om de bunkers en ruïnes te vinden gebruik mijn matige kennis van de omgeving in combinatie met de kaarten die hier http://fliegerhorstvenlo.webklik.nl/pag ... orst-venlo" onclick="window.open(this.href);return false; te vinden zijn.

Maar als er interesse is wil ik wel een dagje voor gids spelen en een route langs de meest interessante dingen uitstippelen. Het zal dan echter ook regelmatig lopen worden want de meeste ruïnes liggen niet direct langs een weg of paadje. Het ligt echter wel in een mooi fietsgebied waarin je honderden hoogtemeters kunt maken als je wil.
Gebruikersavatar
Somers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1074
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 20:09
Mijn mountainbike: Megatractor
Contacteer:

de booghangar is niet heel erg moeijlijk overigens en daar vlakbij ligt nog een gebouw (of is dat het ketelhuis, lijkt daarop in ieder geval!)
Erg gaaf , en die eerste foto lijkt me ook wel leuk om eens te bezoeken :)

Wij hebben de groepsfoto van de carnavalsvereniging in die boog hangar gemaakt (Bowiex heeft die misschien wel gezien op feestboek ?)

binnenkort maar weer eens de fiets uit t vet trekken :P
Its not about the mile but about the smiles
http://www.boeitneet.nl
theemutz
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2074
Lid geworden op: zo 8 juli 2007, 20:29

@ Somers: jullie hadden zoals ieder jaar weer een fantastisch mooie wagen en kleding. Kunst!

Kunnen jullie mijn fiets en fietskleding niet een keer onder handen nemen om de illusie van snelheid te creëren :tong

Afbeelding
Laatst gewijzigd door theemutz op vr 10 maart 2017, 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Somers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1074
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 20:09
Mijn mountainbike: Megatractor
Contacteer:

dank u dank u
haha ja dat kan vast wel :) denk alleen dat het ten koste gaat van je snelheid en dan moeten we het nog sneller laten lijken... :o :lol:
Its not about the mile but about the smiles
http://www.boeitneet.nl
Gebruikersavatar
Somers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1074
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 20:09
Mijn mountainbike: Megatractor
Contacteer:

Ik hoorde gisteren een bijzondere roddel. Wellicht een 1 april grap die wat verlaat was, maar wellicht weet iemand er hier meer van. Het ging er over dat er wellicht een mountainbike route komt in / bij Velden.
Iemand die iets gehoord heeft wellicht?
Its not about the mile but about the smiles
http://www.boeitneet.nl
Plaats reactie