Nieuwe MTB route Meijel

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Erwin V
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 12 september 2016, 20:07

Bij de schutterij op de Nederweerterdijk is genoeg parkeergelegenheid daar zou ik de auto neerzetten en niet zomaar ergens langs de weg parkeren.Of je parkeert de auto in Meijel en je fietst ongeveer 1 km dan ben je op de route.

Over twee weken wordt de officiële bewegwijzering geleverd en aangebracht, hopelijk is dit klaar voor de tocht van Neerkant op 13 november.

Ik ga binnenkort bekijken om de bochten voor de klimmetjes schuin te leggen zodat er automatisch buiten om wordt gefietst zodat het iets makkelijker wordt om de klimmetjes te halen.

Houdt er rekening mee dat aankomend weekend MCC Meijel 2 dagen motorcross wedstrijden organiseert op circuit de Vossenberg. Dus de route zal beperkt te rijden zijn omdat je af en toe de crossbaan over moet steken en deze is het weekend in gebruik.

Dit zal 2 keer per jaar voorkomen meestal in september en het laatste weekend van oktober.

Hopelijk blijven de endurorijders van de route dat is ook waarom de bochten kort zijn. Wel zijn er al ruiters op de route geweest zag ik vorig weekend.

Van mij mag de route zo blijven is een goede intervaltraining en je leert sturen en een stukje balans in sommige bochten.
Gebruikersavatar
wpee
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: zo 16 maart 2014, 16:28
Mijn mountainbike: Cube - Stereo 120 SL 29" + Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 + Scott Tampico

Erwin V schreef: Over twee weken wordt de officiële bewegwijzering geleverd en aangebracht, hopelijk is dit klaar voor de tocht van Neerkant op 13 november.
Gaat de veldtoertocht komende zondag over deze route dan?

gr Wim
Gr. Wim
Nomu S10 PRO - OSMAND+ navigation
Cube - Stereo 120 SL 29"
Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 - 29"
Gebruikersavatar
QriZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 680
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 21:47
Mijn mountainbike: Specialized SJ Elite Carbon HT 29 2014

Ik ben benieuwd! Is de route te lussen met Neerkant, als in; zijn er verbindingsbordjes aangebracht vanuit Neerkant/Liessel?
Gaat het nu weer over het fietsen?
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

@Wpee ja die gaat inderdaad over de route
Helpen de rijders meteen mee de route aanrijden.

@QriZ er komt inderdaad een verbindingsroute met Neerkant. Neerkant met Asten/Liessel ligt er al langer.
Gebruikersavatar
wpee
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: zo 16 maart 2014, 16:28
Mijn mountainbike: Cube - Stereo 120 SL 29" + Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 + Scott Tampico

RalfHorst schreef:Neerkant met Asten/Liessel ligt er al langer.
Dan moet ik die ook eens zoeken ;)
Gr. Wim
Nomu S10 PRO - OSMAND+ navigation
Cube - Stereo 120 SL 29"
Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 - 29"
Erwin V
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 12 september 2016, 20:07

Even mijn bericht wijzigen. Heb net een mail gekregen dat de bordjes binnen zijn. Vandaag zijn er geplaatst morgen en zaterdag worden de resterende bordjes geplaatst.
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

Vandaag de route gereden en was erg benieuwd na alles te hebben gevolgd. Er is flink wat werk verzet maar helaas de staat van de route naar mijn idee mager.
Met de aanleg is de machine niet diep genoeg gegaan met de humus er af te halen. Zal of de instelling geweest zijn of hij heeft te hard gereden. Resultaat is dat er (bijna) overal nog te veel humus op de route ligt. Dit houd lang vocht vast wat funest is in deze tijd van het jaar (veel regen, weinig verdamping en geen onttrekking door bomen). Verder zie je dat het blad wat nu aan het vallen hierdoor op de vochtige humus plakt en met het rijden het in de toplaag komt. Verder zag je ook al op veel plekken (diepere) sporen ontstaan door de natte humus i.c.m. met rijden. Verder ontbrak eigenlijk (misschien mede door het humus verhaal) de flow in de route. Het was krappe (haakse) bochten en dus veel remmen wat op denk duur ook problemen zal geven met het onderhoud. Ik ben bang voor de natte periode die komen gaat. Hopelijk valt die schade mee maar ben er bang voor dat de minigraver er nog een keer overheen moet gaan en dan verwijderen op de juiste diepte.
Erwin V
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 12 september 2016, 20:07

RalfHorst

Daar heb je helemaal gelijk in. Schijnbaar heeft degene op de tractor gezegd dat het zo diep genoeg was dat de humus zich moet mengen met de grond en dat het dan goed komt. Verschillende leden hebben ook te kennen gegeven dat het niet diep genoeg was en dat Nabuurs maar een keer terug moet komen om nog dieper uit te frezen.

Maar degene die over het aanleggen van de route gaan zeiden dat het zo goed was. Dat het wel aan wordt gereden. Ik ga toch eens proberen om een gesprek met deze mensen aan te gaan. Op deze manier blijven de mountainbikers toch weg en dat zou jammer zijn.
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

Beste is tot de gele zand. Liefste nog klein laagje grijs zand over. Dan is het een kwestie van tijd voor het inrijden omdat het dan nog los is. Kwestie van regen, veel fietsers en finetuning.
Achteraf misschien makkelijk praten maar eigenlijk jammer dat er niet vanaf de begin fase mensen bij genomen zijn die de ervaringen hebben in bijv Horst, Helmond, Liessel etc.
Vandaag de nodige mensen gehoord die af zien van de opening. Erg jammer want dat verdienen de mensen niet die er zoveel tijd en energie ingestoken hebben.
Gebruikersavatar
Peter_NL
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: do 6 november 2014, 17:31

Worden de bochten ook nog aangepast? Ze zijn zo kort waardoor het zo langzaam is. Het is ook niet leuk als je na een scherpe bocht meteen een steile klim hebt. Zo is het niet leuk biken.
Erwin V
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 12 september 2016, 20:07

Zover ik weet blijven de bochten zo liggen. Maar het kan goed dat het in de toekomst ook wordt veranderd ik ga daar niet over. Het hoge technische gehalte mag van mij zo blijven.

Ik begrijp niet waarom altijd alles snel moet gaan. Het kan ook geen kwaad dat er korte bochten in liggen. Het is ook zo gemaakt om motoren te vermijden anders hebben hun de paadjes ook zo gevonden je moet het hun niet te makkelijk maken.

Zo steil zijn de klimmetjes niet, nu zijn ze glad ivm de humus en blad. Zoals ik gisteren al aangaf ga ik een keer met de mannen die over de route gaan praten om te kijken wat mogelijk zodat de hele route makkelijk te doen is. Dan kunnen we evt de bochten voor de klimmetjes iets aanpassen door er een kommetje in te maken zodat iedereen automatisch buiten omgaat zo heb je ook meer snelheid.
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

Klimmetjes zijn inderdaad niet zo stijl. Alleen wel wat afdalingen en dan korte bocht/haaks. Wat mij betreft geen probleem maar zal op den duur wel kapot geremd gaan worden. Korte bochten is een keuze maar zorgt voor minder/weinig flow en veel remmen = slijtage.
Gebruikersavatar
QriZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 680
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 21:47
Mijn mountainbike: Specialized SJ Elite Carbon HT 29 2014

wpee schreef:
RalfHorst schreef:Neerkant met Asten/Liessel ligt er al langer.
Dan moet ik die ook eens zoeken ;)
Route Liessel kom je op een gegeven moment bij een slagboompje en links een soort houten huisje. Hier moet je dan naar rechts over een stuk pad en dan ga je bij de woonwijk in de buurt rechts weer een stuk bos in. Wanneer je dit stuk bos verlaat kom je bij een fietspad. daar zou je normaal naar rechts gaan om de route van Liessel te vervolgen, maar op dit punt zie je het eerste verbindingsbordje naar Neerkant en ga je links.
Gaat het nu weer over het fietsen?
Rudy78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 228
Lid geworden op: di 21 augustus 2012, 22:11
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro 29 (2014)
Contacteer:

Erwin V schreef:Ik begrijp niet waarom altijd alles snel moet gaan.
Dat noemt men ook wel Boswielrennen.... een fenomeen wat je vooral in de wintermaanden ziet (wegrenners die het bos ingaan).

Ik heb ooit in een groep gefietst waar ik op de rechte vlakke stukken hard moest trappen om bij te blijven, maar zodra het ook maar een klein beetje technisch werd stonden ze zo goed als stil.... probleem is vaak dat ze te dicht op elkaar fietsen (liefst 1 cm tussen achterband en voorband). Dus als de eerste stil valt valt alles wat er achter komt stil... tijdje geleden nog meegemaakt in de Heldense Bossen. Beetje heuvel, nr. 1 haalt het niet valt om en 2, 3, 4, etc. gaan er vlak achter aan :o :-{ :bier:

Ik moet binnenkort ook eens de route maar eens gaan proberen... ben benieuwd.
Risico dat er motorcrossers opkomen is naar mijn idee hier wel iets groter ivm. de aanwezigheid van de crossbaan, dus logisch dat daar "maatregelen" voor genomen worden.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mijn fotografie website!!
Mijn strava account
Mijn bike in show your stuff
Belg
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: di 6 december 2011, 19:32
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 9.9 2015 Meteor grey-Red

Vandaag kwam ik er per toeval achter, waar deze route loopt. Ik stond namelijk ff te bellen op een klein parkeerplaatsje bij de splitsing nederweerterdijk/N279. Ik zag er plots ATB bordjes staan, die ik niet kon. Ff de route op gelopen, ziet er leuk uit, qua bochtjes. Maar idd lijkt de route niet diep genoeg gefreesd. Maar goed, we gaan hem zondag even proberen, en willen op het genoemde punt beginnen. Maar kan iemand zeggen, hoe we deze aan Neerkant kunnen lussen?

Edit, ben er al uit.......
Laatst gewijzigd door Belg op di 22 november 2016, 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie