Welke App staat jou bij tijdens een XC rit?

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
vwleusden
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: di 11 augustus 2009, 19:06
Mijn mountainbike: Canyon Lux

SuzieQ schreef:Gebruik altijd Strava; sinds kort met de Wahoo RFLKT + (met Strava draaiend) op het stuur.. Mixed feelings hoe dit bevalt, rlflkt valt nogal eens uit :roll:
Van plan om er nog een hartslagmeter bij aan te schaffen.
Waarschijnlijk i.c.m. een Android toestel, er is een update welke je firmware van de rflkt downgrade waardoor de bluetooth verbinding intact blijft.

Had hetzelfde probleem, gebruik alleen de app van wahoo zelf en synchroniseer met Strava.com en endomondo.com
2021 Canyon Lux CF
LaurentS
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 20 december 2015, 12:16

Ik gebruik altijd Strava. Vroeger op mijn gsm, nu meestal met de Garmin Edge 1000 via Garmin connect.
Pieter348
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: za 9 januari 2016, 13:55

Ik gebruik ook strava . Dit in combinatie met m'n mio cyclo 305. Deze heeft navigatiefunctie maar ik gebruik hem vooral voor hartslag te zien. Vind dat de specifieke fietsnavigatiesystemen zeker hun geld waard zijn tov smartphone. Navigatie is 10 keer accurater qua positie en hoogte. Laatste keer ik beide gebruikte had m'n smarphone 20 hoogtemeters geregistreerd terwijl m'n mio er 300 had.
Strava vind ik trouwens niet altijd even nauwkeurig. Na het uploaden wordt je route dikwijls 600 meter korter , bochten die 'gesmooth' worden en zo wat ingekort worden. Op m'n koersfiets is dit duidelijk merkbaar, heb hier een lange lus van 90 km langs water die ik dikwijls rij. Hier kloppen mijn strava gegevens gewoon. Wanneer er meer bochtenwerk aan te pas komt dan gaat strava van m'n gemiddelde wel eens 1km/u afdoen.
Met smartphone kan dit wel 2/3 km per uur gaan schelen ;)
Gebruikersavatar
Mr C
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: di 24 juni 2008, 17:05
Mijn mountainbike: Independent Fabrication: Steel Deluxe 650B - Kona Unit SS

Ik gebruik meestal Runkeeper, omdat ik daar ook mijn lopen in track.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Ik gebruik een Suunto Ambit2 HR watch. Na afloop upload ik de gegevens naar Movescount (site van Suunto) die het ook weer doorstuurt naar Strava.
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

De 'stil' app. Of Osmand, als ik ergens ben waar ik de weg niet goed ken.
Give me little bits of / more than I can take
pat1968
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 10 januari 2016, 16:43
Mijn mountainbike: cube reaction hybrid hpa sl 500 2017

Endomondo voor zowel de racer als de mtb
Alles makkelijk in te stellen in verschillende profielen dus met 1 druk op de knop van mtb naar racer of terug
ernest68
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: vr 24 september 2010, 11:38
Mijn mountainbike: Cannondale FSI Carbon 4 (jaar 2017)

Rij zelf met Garmin Edge 800. Als ik dat dan met Strava vergelijk zit er toch altijd verschil in........
pearle86
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: ma 30 maart 2015, 23:05
Mijn mountainbike: Specialized Epic HT 2017

Ik gebruik een tomtom runner 2 horloge plus hartslagband..
Daar staat alles op snelheid/gem. Snelheid, hartslag gemaakte km's desnoods interval trainingen.
En die koppel ik na mn mtb/race rit of hardoop activiteit met strava.. werkt perfect..
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets..
Strava: Cornee Aschman..
MrGoon22
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: do 6 oktober 2016, 03:53

Ik fiets nu bijna 2 maanden. Vanaf het begin (week 2) strava aan gehad tijdens mijn ritten. Erg leuk om te zien hoe ik telkens ietsjes sneller word. En mij ook verteld wordt hoe ver ik halverwege een segnement voor of achter loop op mijn PR. Ik loop ook vaak hard hiervoor zet ik zowel strava als runkeeper aan. Verder zal ik dalijk een hartslagmeter aanschaffen nja polshorloge.
Gebruikersavatar
FXII
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 20 mei 2016, 15:05
Mijn mountainbike: Pinnacle Ramin
Contacteer:

Ik ben een van de weinige die een Windows-phone heeft, en daar heb je dus geen Strava voor. Ik kom prima uit de voeten met Cycle Tracks GPS. Moet er wel bij zeggen dat ik de voice guide turn-by-turn er bij heb gekocht (€ 7,50), dit is bijzonder handig als je een GPX-track rijdt waar je nog niet bekend mee bent (de telefoon verteld je dan over een x afstand dat er bijvoorbeeld een haakse bocht naar rechts komt). Strava upload moet je ook aankopen, maar omdat ik hier niet bijzonder veel waarde aan hecht gaan de meeste getrackte ritten door naar m'n OneDrive.

Zelf zet ik nog wel eens een route uit met runnermaps.nl, en laad vervolgens dan de GPS in Cycle Tracks GPS.

Voor de mensen die niet alleen fietsroutes willen tracken, maar bijvoorbeeld ook hardlopen of skeeleren (zoals ik) is de Adidas tracker app ook een prima app.
¯\_(ツ)_/¯
wps
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: do 3 maart 2016, 10:50

FXII schreef:Ik ben een van de weinige die een Windows-phone heeft, en daar heb je dus geen Strava voor. Ik kom prima uit de voeten met Cycle Tracks GPS. Moet er wel bij zeggen dat ik de voice guide turn-by-turn er bij heb gekocht (€ 7,50), dit is bijzonder handig als je een GPX-track rijdt waar je nog niet bekend mee bent (de telefoon verteld je dan over een x afstand dat er bijvoorbeeld een haakse bocht naar rechts komt). Strava upload moet je ook aankopen, maar omdat ik hier niet bijzonder veel waarde aan hecht gaan de meeste getrackte ritten door naar m'n OneDrive.

Zelf zet ik nog wel eens een route uit met runnermaps.nl, en laad vervolgens dan de GPS in Cycle Tracks GPS.

Voor de mensen die niet alleen fietsroutes willen tracken, maar bijvoorbeeld ook hardlopen of skeeleren (zoals ik) is de Adidas tracker app ook een prima app.
Tip, ik gebruik zelf geometer pro (10) i.c.m. een windows phone, heeft heel veel functies (gpxjes bewerken, kaarten downloaden, exporteren van gpxjes naar andere apparaten m.b.v. bluetooth, poi's beheren, etc) en kan door als volwaardige Garmin vervanging. De prijs van de app is wellicht hoog, maar echt een aanrader en de app krijgt vaak updates. Ik gebruik deze app voor navigatie tijdens mijn fietsvakanties en het opnemen van gpxjes etc.
wps
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: do 3 maart 2016, 10:50

FXII schreef:Ik ben een van de weinige die een Windows-phone heeft, en daar heb je dus geen Strava voor. Ik kom prima uit de voeten met Cycle Tracks GPS. Moet er wel bij zeggen dat ik de voice guide turn-by-turn er bij heb gekocht (€ 7,50), dit is bijzonder handig als je een GPX-track rijdt waar je nog niet bekend mee bent (de telefoon verteld je dan over een x afstand dat er bijvoorbeeld een haakse bocht naar rechts komt). Strava upload moet je ook aankopen, maar omdat ik hier niet bijzonder veel waarde aan hecht gaan de meeste getrackte ritten door naar m'n OneDrive.

Zelf zet ik nog wel eens een route uit met runnermaps.nl, en laad vervolgens dan de GPS in Cycle Tracks GPS.

Voor de mensen die niet alleen fietsroutes willen tracken, maar bijvoorbeeld ook hardlopen of skeeleren (zoals ik) is de Adidas tracker app ook een prima app.
Tip, ik gebruik zelf geometer pro (10) i.c.m. een windows phone, heeft heel veel functies (gpxjes bewerken, kaarten downloaden, exporteren van gpxjes naar andere apparaten m.b.v. bluetooth, poi's beheren, etc) en kan door als volwaardige Garmin vervanging. De prijs van de app is wellicht hoog, maar echt een aanrader en de app krijgt vaak updates. Ik gebruik deze app voor navigatie tijdens mijn fietsvakanties en het opnemen van gpxjes etc.
Gebruikersavatar
SvdV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 172
Lid geworden op: zo 1 februari 2004, 09:55
Mijn mountainbike: Merida Big Nine CF XT & Scott Spark RC900

Mijn data haal ik wel uit mijn Garmin 800 en via GarminConnect wordt dat in Strava gezet. Dus daarvoor hoef ik geen app mee te laten draaien.

Wat ik wel doe (als ik er aan denk om deze aan te zetten :-{ ) : de Fundrunner app. Hiermee kun je je ritten laten sponsoren voor een goed doel. Kleine bedragen per kilometer tot een max van 2 of 2,5 euro per activiteit, maar het tikt toch aan als je dat vaak doet (zoals ik op mijn woon-werk ritjes).

Het sponsorbedrag wordt 'verdiend' als je de activiteit ook post. Om mijn Facebookvrienden niet te vermoeien met die posts heb ik een Twitter-accountje gemaakt dat bijna niemand volgt.

Het werkt heel eenvoudig: Je kiest een activiteit (fietsen, lopen, etc), kiest een doel (b.v. Natuurmonumenten, Topsport for Life, Cordaid, Zonnebloem), kiest uit de beschikbare Sponsors (b.v Koga). De app houdt afstand, gem snelheid, duur en starttijd bij. Na de activiteit met 1 druk op de knop posten en het bedrag(je) gaat naar het goede doel.
Succes!

Meer info: https://www.fundrunner.nl/
Lewis
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: di 8 mei 2012, 12:57
Mijn mountainbike: CUBE Ltd Pro 29"

Ik gebruik, zoals velen, Strava om m'n ritten te loggen. Ook voor hardlopen en de spinning sessies zet ik er ook in om een totaal overzicht te hebben.
Ook gebruik ik http://www.bikemap.net" onclick="window.open(this.href);return false; om m'n ritten van te voren te plannen. Dit is een echt handige site om een route uit te stippelen. Je kan kiezen tussen de standaard Google map of een OpenCycleMap waar veel trails, wandelpaden en fietspaden op staan. Vervolgens kan je de route opslaan en via de app op je telefoon weer raadplegen als dat (onderweg) nodig is. Erg handig vind ik.
Luctor et Emergo - Ik worstel en kom boven
Plaats reactie