Livigno Italië

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
One Only
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 551
Lid geworden op: di 13 september 2016, 14:48

Goed gemonteerd. Blijft de hele film leuk om te kijken. Altijd lastig om een hele dag samen te vatten in zo'n korte film. Bij worden ze altijd te lang. :-?

Krijg wederom heimwee :-) Ben benieuwd naar de film van dag 3 met die toffe klim naar het stenen berghutje incl toilet :tong
Gebruikersavatar
MCV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 300
Lid geworden op: di 9 februari 2010, 22:25
Contacteer:

One Only schreef:Goed gemonteerd. Blijft de hele film leuk om te kijken. Altijd lastig om een hele dag samen te vatten in zo'n korte film. Bij worden ze altijd te lang. :-?

Krijg wederom heimwee :-) Ben benieuwd naar de film van dag 3 met die toffe klim naar het stenen berghutje incl toilet :tong
Nou, het was even plakken en knippen. Op deze derde dag in Livigno hebben we in de ochtend de klim gedaan richting
Monte Delle Rezze (2858m). Wat een fantastische trial is dit zeg, het landschap kaal en uitgestrekt, de track loopt langs
de kale bergwand, eentje waarvan je zegt ; op het randje....een stuur foutje is 'dodelijk'.

bekijk de rit via : https://www.youtube.com/watch?v=NfWUi0lCqjk" onclick="window.open(this.href);return false;

In de middag hebben we vanuit Carosello 3000 de verschillende downhill trails gereden. Deze tracks zijn prima te doen
voor een 'niet downhiller', het aantal jumps waarbij je je nek kan breken is beperkt zullen we maar zeggen :roll:
De tracks hebben we verschillende keren gereden / gecombineerd. In totaal ruim 4300hm (in de kabelbaan :wink: )
en ruim 60km downhill :-q Deze tweede film komt ook snel online.
One Only
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 551
Lid geworden op: di 13 september 2016, 14:48

Ik heb weer genoten van de beelden :-q . Wat een mooie klim was dat, en nog mooiere afdaling. Vooral de beelden waar je achteruit filmt bij de klim zijn erg gaaf om te zien.

Wat ik mis.... het toiletje :tong

Zijn jullie nog aan de "achterkant" omlaag gereden? Aan de niet Livigno kant zeg maar. Was ook erg mooi.
Gebruikersavatar
MCV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 300
Lid geworden op: di 9 februari 2010, 22:25
Contacteer:

One Only schreef:Ik heb weer genoten van de beelden :-q . Wat een mooie klim was dat, en nog mooiere afdaling. Vooral de beelden waar je achteruit filmt bij de klim zijn erg gaaf om te zien.

Wat ik mis.... het toiletje :tong

Zijn jullie nog aan de "achterkant" omlaag gereden? Aan de niet Livigno kant zeg maar. Was ook erg mooi.
Thnx :-q
"toilet bezoek was té intiem" vandaar... :lol: We zijn niet aan de "achterkant" geweest, je rijdt dan via de andere kant richting dat meertje, Lac Salin...
Een goede optie voor de volgende keer dat we in Livigno zijn idd, we zaten nu al in Hotel Lac Salin, ook zeer prettig :D
Gebruikersavatar
MCV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 300
Lid geworden op: di 9 februari 2010, 22:25
Contacteer:

Nou, ook dag#4 dan maar...een schitterende rit vanaf de Stelvio (wel eerst met een fiets-taxi er naar toe gebracht vanuit Livigno) :roll:

Daarna een epische klim en afdaling richting Bocchetta di Forcola, wát een uitgestrekt gebied met ruig landschap zeg :-q
Via allerlei super gave paden en singletracks uiteindelijk weer richting Livigno, er aan terugdenkend kan ik maar 1 ding zeggen ; ik wil terug :D

Maar goed, beelden zeggen meer dan woorden ; https://www.youtube.com/watch?v=gtbSA3sRyJM" onclick="window.open(this.href);return false;
sanrays
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: zo 5 juni 2016, 18:13

Sorry dat ik misschien inbreek op dit topic. Maar wat een ontzettende gave trip!
Heeft een van jullie misschien wat GPX bestanden beschikbaar? Van het voorjaar ben ik zeker van plan om in de omgeving te gaan biken.
Charlie Skeen
All rounder
All rounder
Berichten: 110
Lid geworden op: za 13 juli 2013, 20:49
Mijn mountainbike: Mi-Tech Tyke ROEX 29, Radon Skeen Trail CF 10.0

Ik weet niet tot wanneer bij jou het voorjaar duurt, maar ik zou er niet te vroeg in het jaar heengaan. De beste tijd is van juni tot half september. Als je eerder of later gaat heb je grote kans dat er nog (of al) sneeuw ligt.
Wij waren er in 2014 en 2015 rond 10 september. Beide jaren hadden we al een dag met sneeuw. Alleen op de hogere delen weliswaar, maar daar zit je rond Livigno al snel, want in het dorp ligt al op 1800 meter.
Het bikepark gaat ook pas in juni open.

Carosello 13 sept. 2014
Afbeelding
For every complex problem there is an answer that is clear, simple and wrong.
jorryt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 151
Lid geworden op: di 1 november 2016, 17:48

Pfff gave filmpjes allemaal!
Gebruikersavatar
MCV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 300
Lid geworden op: di 9 februari 2010, 22:25
Contacteer:

sanrays schreef:Sorry dat ik misschien inbreek op dit topic. Maar wat een ontzettende gave trip!
Heeft een van jullie misschien wat GPX bestanden beschikbaar? Van het voorjaar ben ik zeker van plan om in de omgeving te gaan biken.
Thanks :-q Het is ook een erg gave omgeving om te biken ! Hou er rekening mee dat Livigno
al op ruim 1800m ligt en er een "lang" winter seizoen is. In de 2e week van september gaat bike
park Carossello3000 al dicht. (een week later lag de eerste sneeuw er :o )

Pas in de maanden juni-juli-augustus begint het MTB 'seizoen' echt en kan je op de alle paden
en tot elke hoogte (sneeuwvrij) biken.

Ik stuur je een PB met de GPX bestanden, dan begint de voorpret alvast :D
sanrays
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: zo 5 juni 2016, 18:13

Bedankt! Ik heb je een PB terug gestuurd!
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Gister nacht terug gekomen, tekst volgt later, eerst even een berg plaatjes :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

:-q
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Ziet er uit als een vette trip, mooie plaatjes :-q
Self support of georganiseerd ?
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

marcomtb1972 schreef:Ziet er uit als een vette trip, mooie plaatjes :-q
Self support of georganiseerd ?
Eigen tripje, wel met wat gasten die eerder in Livigno waren.Beetje een reunie van vrienden die al bijna 30 jaar samen biken :-q
Combinatie van tochtjes over (soms extreem) technische paden en wat spelen in Carosello 3000 en Mottolino bikepark.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Het blijft een prachtig gebied om te biken.
Ik ben benieuwd welke paden je extreem technisch vond?
Plaats reactie