Nieuwe MTB route Meijel

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Erwin V
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 12 september 2016, 20:07

Wanneer de paaltjes in grond gaan dat zou ik niet weten. Ben niet van de planning.
Maar als het zover is zal ik het hier plaatsen.

We zullen de route zeker nog een keer na moeten lopen om nog wat finetuning te doen.
Ridge77
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 217
Lid geworden op: di 12 november 2013, 13:50

Ben benieuwd :-q
Pain, is the french word for bread
Erwin V
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 12 september 2016, 20:07

Heb meer informatie voor jullie over de MTB route in Meijel.


Maandag 10 oktober om 8.00 uur komt Nabuurs met de frezer om te beginnen de route klaar te maken.
Afgelopen dinsdag is hij geweest om te kijken hoe de opgeschoonde route er bij ligt. Volgens hem ligt deze er perfect bij en moet zijn werk in drie dagen af zijn.

Deze week zijn de laatste km's met een lint uitgezet zodat we deze komende zaterdag kunnen opschonen.
Gebruikersavatar
qeubee rider
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 4 mei 2014, 20:10
Mijn mountainbike: Olympia bullet Turboprop

Goed bezig :-q
lead in the back and let others believe they are in front :tong
... °/__ /™
( + ) ¶=( + ) ...:::::::::::
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Had deze nog niet opgemerkt. :oops:

Goede zaak dat er weer een route op korte afstand bijkomt. :-q
Nog veel beter zou idd zijn als de route leidt tot een mogelijke aanleg in de Heldense bossen.
Dat is mi. toch wel het meest uitdagende stuk bos van de gemeente P&M.
Gebruikersavatar
Tacoos
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 166
Lid geworden op: ma 10 juni 2013, 21:09
Mijn mountainbike: Trek Rumblefish Elite

Leuk, een route erbij op fiets afstand!
Ik kom em zeker es testen ;)
Erwin V
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 12 september 2016, 20:07

Het werk aan de nieuwe Mtb route In Meijel volgt gestaag. De frees heeft reeds een heel traject bewerkt. Helaas is het deze week om het frees werk klaar te krijgen.
Hij heeft enkel keren pech gehad en het gaat niet zo snel als hij voorspeld had. De contouren van de route zijn nu goed zichtbaar en er is al gefietst.
Er blijft nog wel werk over de komende tijd gaan we nog wat boomstammen verwijderen en stronken die op de route liggen en nog wat gedeeltes bij harken.

Heb vandaag de route zelf een gedeelte gefietst het is veel draaien en keren. Verschillende haakse bochten met daarachter een kort klimmetje. Het wordt een pittig rondje een goede intervaltraining. Momenteel is het nog los dus is afzien zeker voor de beentjes maar is wel te doen.

Het is een mooi rondje als we 1 jaar verder zijn zal het mooi aan zijn gereden en misschien dat er dan een mooie flow in ligt. In de route liggen heel weinig bestaande paden, denk als je in procenten gaat vergelijken zit je rond de 95% misschien zelfs meer aan nieuwe paden.
Rudy78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 228
Lid geworden op: di 21 augustus 2012, 22:11
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro 29 (2014)
Contacteer:

Ik zie dat de MTB route al in Strava staat..
Ziet er uit als veel keren en draaien... Binnenkort ook maar eens gaan kijken daar.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mijn fotografie website!!
Mijn strava account
Mijn bike in show your stuff
Gebruikersavatar
wpee
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: zo 16 maart 2014, 16:28
Mijn mountainbike: Cube - Stereo 120 SL 29" + Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 + Scott Tampico

Ik ga donderdag maar eens proberen...
Route staat wel in Strava, maar zover ik kan zien niet compleet in 1 stuk (wel segmenten A-E)
Ik heb dan wel geen premium dus dat zou ook wel een oorzaak kunnen zijn, downloaden is er dan ook niet bij.
Fietsen kan altijd ;)
Gr. Wim
Nomu S10 PRO - OSMAND+ navigation
Cube - Stereo 120 SL 29"
Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 - 29"
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

Ik ben ook erg benieuwd. Als de paaltjes er staan snel eens een kijkje nemen.
Gebruikersavatar
wpee
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: zo 16 maart 2014, 16:28
Mijn mountainbike: Cube - Stereo 120 SL 29" + Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 + Scott Tampico

Vandaag gereden. De baan is helemaal klaar, er staan al een paar borden bij om bij de grote plekken de weg te wijzen, de standaard MTB bordjes moeten nog geplaatst worden. Er waren een paar vrijwilligers nog enkele boomstronken uit de baan aan het zagen/kappen. Dat zal nog wel vaker zo zijn. Op een paar plekken stonden de stronken erg onhandig midden in de baan. De route gaat linksom trouwens, dan gaat iedereen hetzelfde rijden.
De frees is erover geweest en er ligt nog een dunne laag "humus", die moet door veel rijden gemengd worden met de zandlaag eronder. Dat moet nog vanzelf gebeuren, dus allen: komt rijden! Na vermenging wordt de ondergrond vanzelf harder, nu is het nog wat los. Er zaten een stuk of 4 korte felle klimmetjes in (5 meter) daar was zand, de rest niet. Ik verwacht ook dat regen weinig doet aan de baan, geen modder want het water kan in deze omgeving redelijk goed weg.

De baan:
Het zijn veel korte bochten en de flow zit er nog niet in (veel rijden dus). Daarom kunnen ze ook 10 km MTB route in een bos leggen met beperkte grootte. Er zitten naar mijn mening een paar onmogelijke bochten in (terug naar de 1), en op sommige plekken gevolgd door een pittige helling. De vrijwilligers zeiden dat hier wellicht nog correcties gemaakt kunnen worden in de toekomst. Er zit zeker wat reliëf in de route, de uitdaging is er dus. Maar je zal er geen snelheid maken, het is geen Horst/Meterik (verre van zelfs).
Rondom de route kun je zowat overal parkeren als je met de auto komt.
Gr. Wim
Nomu S10 PRO - OSMAND+ navigation
Cube - Stereo 120 SL 29"
Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 - 29"
Rudy78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 228
Lid geworden op: di 21 augustus 2012, 22:11
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro 29 (2014)
Contacteer:

Binnenkort ook maar eens gaan kijken dan. Klinkt veel belovend!
Hopelijk dat de korte bochten er voor zorgen dat de route niet door de crossmotors wordt gebruikt. Midden in dit gebied ligt namelijk de crossbaan van Meijel! Maar die houden volgens mij niet van al te korte bochten!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mijn fotografie website!!
Mijn strava account
Mijn bike in show your stuff
Gebruikersavatar
wpee
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: zo 16 maart 2014, 16:28
Mijn mountainbike: Cube - Stereo 120 SL 29" + Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 + Scott Tampico

mmmm, de crossbaan is particulier aangelegd. Voorwaarde van de gemeente voor aanleg van de mtb route was dat deze over deze baan ging. Ik denk dat het ongeveer 200-300 meter is, in de zomer dus mul.
Maar ik denk inderdaad dat de electro-quads niet over de MTB route kunnen, door de bochten en de geringe breedte van het uitgefreesde stuk
Gr. Wim
Nomu S10 PRO - OSMAND+ navigation
Cube - Stereo 120 SL 29"
Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 - 29"
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Binnenkort eens gaan proberen. Is de route makkelijk te vinden?
Wpee Horst "de Schaak" was in het begin ook om te vervloeken, modder, slechte bochten, hobbelig en veel los zand.
Het zal aan de onderhoudsmannen liggen hoe de route zich gaat ontwikkelen.
Dat zie je in Horst ook, bochten eruit gehaald en of verlegd, kombochten gemaakt zodat je een lekkere flow kunt rijden, los/geel zand vermengd met zwart zand, en nu leemhoudende grond op de klimmen aangebracht om erosie tegen te gaan.
Gebruikersavatar
wpee
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: zo 16 maart 2014, 16:28
Mijn mountainbike: Cube - Stereo 120 SL 29" + Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 + Scott Tampico

Als je met de auto komt kun je overal parkeren naast de weg.
Makkelijkste voor "onbekenden" is Nederweerterdijk 1, 5768 PG Meijel op het kleine parkeerplaatsje bij het bankje.

Voor bekenden: de route is ingesloten in het Simonshoeksebos.
Tussen de wegen Nederweerterdijk, Astenseweg, Busserstraat, Steenoven, Peelweg. Ook daar kun je overal parkeren naast de weg.

De route ligt in zijn geheel in het bos (behalve niet over de camping). Als je het bos in rijd met de MTB kun je het absoluut niet missen.
Gr. Wim
Nomu S10 PRO - OSMAND+ navigation
Cube - Stereo 120 SL 29"
Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 - 29"
Plaats reactie