Herperduin vaste route (rood)

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gei-Kek
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: za 9 januari 2010, 00:33
Mijn mountainbike: On-One Inbred

We hebben nu een "mtb-netwerk" in herpenduin/maashorst.
Misschien een goed idee om de route te scheiden in een apart draadje.

Herpenduin is de +\- 15 km lange route.
Met rode bordjes :D aangegeven.
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮ otb-koning ╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

What do you mean i ain't kind, just not your kind.

Liever te dik in de kist als weer een feesie gemist
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Oh is dat rood, ik dacht dat het roze bordjes waren :D
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Oh zijn alle nieuwe paden nu al aangelegd. Ben er namelijk al een poosje niet meer geweest. Stop meestal bij Rosmalen om daar routeloos te fietsen, maar die paar km verder is misschien ook wel weer eens leuk.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

mud mate schreef:Oh zijn alle nieuwe paden nu al aangelegd. Ben er namelijk al een poosje niet meer geweest. Stop meestal bij Rosmalen om daar routeloos te fietsen, maar die paar km verder is misschien ook wel weer eens leuk.
Er zijn daar geen nieuwe paden aangelegd.
Men heeft al veel gebruikte bestaande paden gebruikt om permanent te bepijlen.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Herperduin
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3461
Lid geworden op: vr 5 september 2008, 16:05

Ik heb hem vandaag ook maar eens gevolgd. Ik rijd al jaren grote stukken tegen de rijrichting van de route in dus is wel even wennen :D . Prima te doen. Ik ben benieuwd of de route ook onderhouden gaat worden want men is blijkbaar bang voor wat modder en probeert elke plas te ontwijken lijkt het wel :-{ . Leuke route. Binnenkort eens kijken of ik de zwarte en de rode aan elkaar kan koppelen :bier: .
Lancer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 291
Lid geworden op: vr 14 september 2007, 21:16

De route ligt er inmiddels wel weer een stuk beter bij dan een paar weken geleden. Ter hoogte van "De kriekeput" is zelfs een nieuwe singletrack aangelegd, waardoor je minder door het drukke wandelgebied langs het fietspad komt. Er wordt dus nog aan gewerkt!

Daarnaast ben ik benieuwd hoe lang de afdaling halverwege de zandvlakte zich houdt. Die afdaling zorgt bij te veel mensen voor dichtgeknepen remmen waardoor die elke week verder afslijt.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Lancer schreef:De route ligt er inmiddels wel weer een stuk beter bij dan een paar weken geleden. Ter hoogte van "De kriekeput" is zelfs een nieuwe singletrack aangelegd, waardoor je minder door het drukke wandelgebied langs het fietspad komt. Er wordt dus nog aan gewerkt!

Daarnaast ben ik benieuwd hoe lang de afdaling halverwege de zandvlakte zich houdt. Die afdaling zorgt bij te veel mensen voor dichtgeknepen remmen waardoor die elke week verder afslijt.
Als het zo is dat het merendeel daar met dichtgeknepen remmen afgaat dan is dat vooral een teken dat zo'n strook er beter helemaal uit gaat.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Vandaag een deel van de route gereden. De vaste route was omdat er natuurlijk vaak over gereden wordt het natst. Met name de parkeerplaats Hoessenbosch was erg nat. Daar en op nog een paar plekken even afgestapt om de fiets een beetje proper te houden.
Daarom al snel voor een alternatief toertje gekozen. Ik zag dat er een hele groep hetzelfde deed.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Omdat het ijs op het Ganzenven nog niet sterk genoeg was vandaag o.a. weer eens de vaste route Herperduin gereden. Door de vorst fantastisch. Vooral leuk alle dichtgevroren sporen wat een goede fietsvaardigheid oefening is. Morgen of donderdag hopelijk schaatsen op het Ganzenven.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
KB1983
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 15 februari 2016, 11:05

Vandaag ff een rondje gedaan met action cam. Ik heb ongeveer de helft gefilmd met een aantal nieuwe stukken erin. De beentjes waren erg slecht vandaag...

https://youtu.be/WBpCfrzcseU
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

Gisteren eind van de middag de route gereden, best een leuk rondje, hier en daar wat mullig maar goed te rijden :-q maar tov een 50km lange GPS route die ik daar 2jaar geleden gereden heb is hij wat kort en miste daardoor ook wat mooie stukken.
Mag er trouwens nog buiten de vaste route gereden worden?

Iets voorbij het kart/crosscircuit stuitte ik op een ''mannen ontmoetings plek'' ik weet niet of dit bekend is bij mensen hier? Houdt er dus rekening mee als je er gaat fietsen(bijv. met kleine kinderen) Ik heb nu iig een rim-sessie op m'n netvlies gebrand staan, (en nee, dat ging niet over velgen) :-{
'BUILT not Bought '
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

De route Herperduin is inderdaad een route van gemiste kansjes. Er is zoveel mooiers te maken daar.

Er mag daar nog wel buiten de vaste route gereden.
Maar wat ik aan signalen hoor zal het waarschijnlijk niet lang meer duren voordat er alleen nog maar op de uitgepijlde routes gereden mag worden.

Ik ken die plek niet, maar zal hem in mijn gps noteren als een no-go-area. Bedankt voor de tip. :-q
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

deefdeef schreef:De route Herperduin is inderdaad een route van gemiste kansjes. Er is zoveel mooiers te maken daar.

Er mag daar nog wel buiten de vaste route gereden.
Maar wat ik aan signalen hoor zal het waarschijnlijk niet lang meer duren voordat er alleen nog maar op de uitgepijlde routes gereden mag worden.

Ik ken die plek niet, maar zal hem in mijn gps noteren als een no-go-area. Bedankt voor de tip. :-q
Het doel van de vaste routes Maashorst en Herperduin is niet om er voor de mountainbikers iets moois van te maken maar om de natuur in de kern van de gebieden te ontlasten. Ze gaan daarom allemaal zoveel aan de buitenkant van de natuurgebieden.
Ongetwijfeld zal het verbod om nog buiten de vaste routes te rijden er komen als het beoogde doel niet wordt bereikt. Van de boswachter vernam ik dat er door de route die er nu is , al veel minder door het gebied gereden wordt daar waar ze dat niet willen hebben.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Herman de Biker schreef: Iets voorbij het kart/crosscircuit stuitte ik op een ''mannen ontmoetings plek'' ik weet niet of dit bekend is bij mensen hier? Houdt er dus rekening mee als je er gaat fietsen(bijv. met kleine kinderen) Ik heb nu iig een rim-sessie op m'n netvlies gebrand staan, (en nee, dat ging niet over velgen) :-{
Dat is het stukje bos tussen de Zevenbergseweg en de Weg van de Toekomst. Dat is al vele decennia als zodanig ''algemeen'' bekend.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

deefdeef schreef:De route Herperduin is inderdaad een route van gemiste kansjes. Er is zoveel mooiers te maken daar.
Precies wat ik dacht, ook waar de route nu loopt zag ik soms net er naast bijv. leukere mogelijkheden(bijv. afdalingen)liggen, al kan dat natuurlijk net in het gebied liggen waar men liever geen fietsers heeft.. maar ik kraak het niet af, het is alsnog een mooie route :-q en heb zelf nooit een centimeter route aangelegd

Tsjibiti schreef: Dat is het stukje bos tussen de Zevenbergseweg en de Weg van de Toekomst. Dat is al vele decennia als zodanig ''algemeen'' bekend.
Ja denk het, het is vlak voor de brug over de snelweg bij hotel Naaldhof, in mijn geval het laatste stuk van de route.
Maar zolang er nog naast de paden gereden mag worden kan er evt ook omheen gestuurd worden :wink:
'BUILT not Bought '
Plaats reactie