Lehmkul-Trails Elmpt Nrw

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
PaganiProductions

Yes mensen over de grens bij Roermond is tegenwoordig een bmx dirtjump/mtb baan misschien dat ik er eens heen ga met mijn Canyon Hardtail xc bike of wat aan mijn skills te werken.
https://www.facebook.com/BMX.Mountainbike.Dirt/" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar op mijn frame staat dat ik er max van dingen die 60 cm hoog zijn mag afspringen is dat een probleem?
En die fiets is uitgerust met een 100 mm rockshock voorvork en met aftermarket FSA Afterburner wielen.
Laatst gewijzigd door PaganiProductions op za 17 september 2016, 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 891
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Neem een rolmaat mee voor de zekerheid! Of een duimstok..
PaganiProductions

Dennisvdb schreef:Neem een rolmaat mee voor de zekerheid! Of een duimstok..
Mijn fiets is niet helemaal meer standaard.
En hoe verre kan hier van afwijken zonder ik mijn frame verneuk.
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 891
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Sorry man, ik was weer eens sarcastisch.

Even serieus dan: dat zegt Canyon ook van de Nerve en Spectral. Die breken ook niet als ik een drop van +2 meter maak.
PaganiProductions

Dennisvdb schreef:Sorry man, ik was weer eens sarcastisch.

Even serieus dan: dat zegt Canyon ook van de Nerve en Spectral. Die breken ook niet als ik een drop van +2 meter maak.
ik heb wel een xc fiets en geen trail bike
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 891
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Toevallig is die Nerve met 110 mm ook gewoon een XC fiets...
Gebruikersavatar
Gertjanw
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 887
Lid geworden op: vr 2 september 2011, 18:35

Ik zal als ik koh was lekker gaan. Leer je alleen van!
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1061
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Hangt helemaal van je rijstijl en de drops af. 60cm to flat met een techniek van lik m'n vestje is funest. Maar met goede landing en beetje skills moet 1,5 meter prima lukken.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

PaganiProductions schreef:Maar op mijn frame staat dat ik er max van dingen die 60 cm hoog zijn mag afspringen is dat een probleem?
Alleen als je de backside mist...

Tja, kijk voor de aardigheid eens naar de hoek van de op- en afloop, hoeveel je daarvoor de fiets moet omzetten en dan eens naar het type fietsen dat daar normaal gesproken gebruikt worden... Toeval? Tuurlijk kun je op Youtube een video vinden waar een pro dirt jumps ziet doen met een 29+ XC maar dat maakt het (nog) moeilijker dan het het normaal al is.

Volgens mij heb je er met 29" XC weinig te zoeken...


En die 60cm kun je in de praktijk weinig tot niets mee, afhankelijk van de condities.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
PaganiProductions

Pumptrack zal wel gaan
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Ja het toegangspad ook...

Wat probeer je nu hier weer te bereiken. Een nieuw topic om topics aan te maken of een serieuze vraag stellen waar je het antwoord eigenlijk al lang op weet. Wat gaat het volgende topic worden? Of je met je XC ook een DH parcours kan rijden???? Alles valt en staat met een stuk techniek en voor alles hebben ze de juiste fiets ontwikkeld. Kan het dan niet met een andere..? Ja natuurlijk, maar spring je hem kapot, tja eigen schuld...
PaganiProductions

het gaat mij meer om het pumptrack dan om de sprongen
En geen dh ermee rijden
Gebruikersavatar
Gertjanw
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 887
Lid geworden op: vr 2 september 2011, 18:35

Ik kan alleen maar zeggen. Probeer het gewoon uit. Dan weet je het snel genoeg. Het is niet dat je jezelf dood rijd ofzo.....
PaganiProductions

Het is altijd goed voor de techniek
Plaats reactie