Wel of geen E-mtb kopen..........

Elektrische mountainbikes; advies, nieuws en uitwisseling passie met e-bikers.
Plaats reactie
M.A.S
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 497
Lid geworden op: za 25 februari 2012, 20:31
Mijn mountainbike: focus whistler bulls sharptale

Afbeelding

:lol: :lol:
groetjes Marcel
davy013
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 16 september 2016, 15:16

M.A.S schreef:Afbeelding

:lol: :lol:
:lol:
Vrijheid
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 268
Lid geworden op: za 3 september 2016, 22:03

Ik heb nog nooit een e-bike gehad en zou er ook nooit een aanschaffen zeer slecht voor milleu e.t.c en geef de ervaren mtb'ers op dit forum zeer groot gelijk je kunt beter je eigen kracht en spieren gebruiken dan elektrisch
Ik heb een prachtige trek 8900 zr, shimano xtr afgemonteerd
M.A.S
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 497
Lid geworden op: za 25 februari 2012, 20:31
Mijn mountainbike: focus whistler bulls sharptale

ff het vuur op stoken met wat film matriaal .veel kijk plezier

https://youtu.be/YjZlTLpmqdw" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.youtube.com/watch?v=GzMBLjWX1K8" onclick="window.open(this.href);return false;

:tong
groetjes Marcel
M.A.S
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 497
Lid geworden op: za 25 februari 2012, 20:31
Mijn mountainbike: focus whistler bulls sharptale

https://youtu.be/hhH_EifvsdI?t=490" onclick="window.open(this.href);return false;

nog 1 zonder te veel draadjes , de rest van de film is oiok leuk
groetjes Marcel
Down_Under
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: za 16 juli 2016, 19:10

Beste (E) mtb'ers. Graag wil ik jullie allen danken voor een interessante forumartikel over wel of geen e-mtb?. De weerstand tegen de speed e-mtb pedelacs of opgevoerde e-mtb's op de MTB routes kan ik me indenken. Hoge snelheden op smalle single tracks die gebruikt worden door meerdere MTB'ers leidt zeker tot gevaarlijke situaties die niet wenselijk zijn. Echter in de 4 maanden waarbij ik mijn lapierre E-mtb (van max 25km per uur) zeer intensief gebruikt heb op diverse MTB routes in NL (Leersum/ Amerongen, Schoorl/ Nijmegen/ Veluwezoom etc.), ben ik tot mijn eigen verbazing nog geen enkele andere E-MTB tegengekomen. Laat staan een high speed E-MTB. Daarnaast vertelde mijn E-MTB dealer Biketotaal in Hengelo dat de verkopen van E-MTB ook mondjesmaat gaan. Dus graag zou ik de discussie omtrent de vooral als hinderlijk ervaren high speed E-MTB (dus rond de 40 KM/uur) enigzins willen relativeren en tot zijn werkelijke proporties willen terugbrengen. Namelijk de situatie van een technologische doorbraak in de vorm van een elektrische MTB, die nu vooral mondjesmaat (sporadisch) opduikt als een ietswat komische exoot op de MTB routes, in plaats van een aanstaande invasie van alienachtige autobots die de MTB routes terroriseren en vervuilen. Elke keer als ik op een MTB route verschijn (zoals in augustus in Schoorl), zie ik de verbazing in de ogen van mijn mede MTB'ers, op het moment dat ik hen vriendelijk inhaal op de beklimming van hellingen met de uitroep van: hé dat is een E-MTB! in de zin van he eindelijk zie ik er een waar de media zo over spreken. Dan kan ik mijn vette grijns op m'n gezicht niet onderdrukken. Maar natuurlijk belet het mij niet om elkaar op de MTB routes met respect en fatsoen te bejegenen opdat wij met zijn allen kunnen genieten van de natuur en onze (E) MTB fietsen.
julie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1277
Lid geworden op: vr 20 januari 2006, 12:58
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR, Canyon Torque

ik kan me voorstellen dat er niet zo heel veel e-mtb's zijn in Nederland, want Nederland staat nou eenmaal niet bekend vanwege zijn grote hoogteverschillen :bier:

Daarentegen neemt het aantal e-mtb's hier in Wallonië explosief toe! Het merendaal zijn natuurlijk de modellen van max 25km/u, ook al vanwege de nieuwe wetgeving (verplicht nummerbord, verzekering, enz, die geldt vanaf 1 oktober). Er hebben zich nog geen echte problemen voorgedaan, tenminste niet dat ik weet, maar het kan soms wel vervelend zijn, en dan spreek ik uit eigen ervaring, voorbij te worden gereden door een e-mtb op een beklimming en dat die vervolgens je in de weg rijdt in de afdaling, vervolgens haalt hij je weer in in de volgende beklimming en zo raak je hem maar niet kwijt, en dat kan echt kilometers duren. Dat geldt vooral voor lieden die eigenlijk geen mtb ervaring hebben en nu zich opeens op zo'n fiets zetten, dus geen enkele techniek, hopeloos in de afdaling dus.
MrGoon22
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: do 6 oktober 2016, 03:53

Ik heb een paar minuten op zo'n kanon gereden afgelopen weekend. Was wel super gaaf. Ik blijf zelf lekker trappen zonder ondersteuning hoor. De bergenzing was er af, geen kenteken. Wel zwaar zo'n fiets. Durfde er de singletrack niet mee op te rijden. Had het wel mega vet gevonden maar aangezien ik redelijk vaak het randje op zoek hoe hard ik kan gaan en daarbij vaak op mn bek ga heb ik het niet gedaan. Dalijk had onze vriend krassen op zn nieuwe e-mtb. Verder hebben we een hele leuke dag gehad waarop we meerdere keren het rondje van zeist gefietst hebben met een groep onze e-mtb-er reed ergens in het midden van de groep niemand heeft last van m gehad. Ik zou het wel vervelend vinden als zo'n iemand je inhaald en vervolgens ophoud... of wanneer ze zichzelf even voor je knallen op strava...
deer_hunter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 984
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel Ex6
Contacteer:

E-mtb'er in KTM pak? Zag zaterdag een groepje op Zeist en de e-mtb haalde ik er zo uit. Niet door de fiets (best compact die motor) maar door het ontspannen peddelen van de berijder terwijl de rest in de groep met hun hele lichaam aan het werk was :D
MrGoon22
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: do 6 oktober 2016, 03:53

Dat waren wij!
MrGoon22
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: do 6 oktober 2016, 03:53

hmm ik moet zeggen, toen onze vriend een man van een jaar of 60 danzkij zijn e-mtb met onze groep mee kon fietsen tijdens een bbq vond ik dit erg leuk.

ik kom zojuist van Zeist af even een rondje met een maatje gedaan zodat hij zijn tijd kan verbeteren.
kijk ik achterom zit niet mn maatje achter me maar iemand anders, ik denk ach tot aan de weg vanaf hier is hooguit 3 minuten hoe goed deze persoon ook is als hij een volledig rondje dit tempo fiets is er geen manier waarop ik hem ooit op kan houden als ik vanaf hier een sprint zet. (jaegerbomb tot aan krakelingweg). hoor telkens getik achter me dat hij de fiets uit laat rollen terwijl ik me helemaal stuk trap.
kom er bij de weg achter dat hij op een e-mtb rijdt, hij zei nog respect hoor!
aahja, maandag t is rustig veel plezier. maar nu thuis kijk ik op strava en nu ben ik niet blij...
prima dat meneer de e-mtb pakt is waarschijnlijk super gaaf. maar sla je run niet op op strava... ik train zelf kei hard om over een tijdje top 10 algemeen te kunnen rijden op zeist. en dat zou ik graag doen tegen rijders die zelf ook kei hard trainen ervoor. 2:06 op ik haat modder.. max tegen de 50km/u aan. ik hoop zoo dat hij zn tijd dalijk verwijdert. van 49:55 eigen kracht naar 38:22 op een e bike. niet tof
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Lighten up.

Of meldt het bij Strava :).
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Zo irriteer ik me ook enorm aan mensen die hun rit op hun (vol) geveerde fiets met versnellingen op Strava zetten terwijl ik op een zware starre singlespeed zit. ;-)
Overigens zou ik het in Strava wel handig vinden om te kunnen sorteren op soort fiets, en dan dus zowel e-bike, als star, hardtail en volgeveerd.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Of race vs MTB, als de offroadklim op de Amerongse berg wordt gezien als asfalt...
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

En ik maar denken dat de Strava-adepten die app gebruiken om voor zichzelf te kunnen bijhouden hoe het gaat...
Dat beweren ze tenminste altijd.

:D :D :D
:roll:
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie