Stevens Taniwha

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
RH1988
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 12 september 2016, 08:51

Beste Forumleden,

Ik ben momenteel op zoek naar een nieuwe mountainbike. Het is de bedoeling dat ik hooguit 1 keer per week ga fietsen, met name in de limburgse bossen. De mountainbike is dus echt bedoeld voor erbij. De reden dat ik een nieuwe mountainbike zoek is de mogelijkheid om deze op het werk in het fietsplan te stoppen.

Nu ben ik bij de rijwielhandel geweest en zij adviseerde mij de volgende fiets:

https://www.stevensbikes.de/2016/index. ... lang=en_US" onclick="window.open(this.href);return false;

Heeft iemand hier ervaring met Stevens? En is dit een beetje een goede fiets?

Mochten jullie meer informatie nodig hebben dan verneem is dat uiteraard graag.
Gebruikersavatar
floris Zwitserland
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 255
Lid geworden op: zo 16 november 2014, 10:03
Mijn mountainbike: Canyon Nerve al 29 9.9 2015,voorheen:Cannondale super raven 2000sl
Contacteer:

hij ziet er wel moi uit maar sta je daar niet blind op, het is een matige uitrusting, voorvork, remmen schakeling en hij is zwaar, kijk vooral verder en verdiep je in de materie hier op het forum en op Internethttp://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... =7&t=93388

kijk bij cube, radon, rose, en canyon die fietsen online verkopen meer fiets voor minder geld
Vandaag weer eens heel hard, langs de sportschool gefietst
RH1988
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 12 september 2016, 08:51

Dank voor je eerste reactie. I.v.m. fietsplan moet hij bij een erkende rijwielhandel in de buurt worden gekocht. Ik ga zeker nog verder kijken inderdaad.
Cube AIM
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 506
Lid geworden op: zo 18 mei 2014, 12:00
Mijn mountainbike: Cube Sting-Cube LTD

Waar in Limburg woon je ergens?dan kunnen we jou misschien een aantal fietszaken aanraden.
Zo heb je bijvoorbeeld Beurskens in Haelen of Giant store in Venlo.
als je denkt dat iets niet lukt....
krijg je meestal gelijk
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

RH1988 schreef:Dank voor je eerste reactie. I.v.m. fietsplan moet hij bij een erkende rijwielhandel in de buurt worden gekocht. Ik ga zeker nog verder kijken inderdaad.
En of dat in de buurt moet zijn lijkt mij ook nog twijfelachtig.

Maar idd magertjes afgemonteerd. De silverback-sola-3 is dan bijvoorbeeld al voorzien van een betere afmontage... :wink:

Wat belangrijk is, is in ieder geval een goede vork, dat is binnen deze categorie iets waar het meest op bespaard wordt. En zorg eigenlijk dat je zoveel mogelijk toch minimaal Deore afmontage neemt.
RH1988
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 12 september 2016, 08:51

Dank alvast voor jullie reacties. De fietsenzaak hoeft inderdaad niet in de buurt te zijn, maar is wel meest praktisch.

Ik woon zelf in Sittard-Geleen.
Gebruikersavatar
FXII
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 20 mei 2016, 15:05
Mijn mountainbike: Pinnacle Ramin
Contacteer:

Dan kun je ook bij Math Salden naar binnen lopen, als je dat nog niet had gedaan.

Mijn gevoel bij dit segment fietsen (heb een tijdje terug ook in een degelijke prijsklasse lopen zoeken) is dat je bij veel grotere merken een instapmodel tegen komt met (middel)matige afmontage. Ik zelf heb toentertijd beslist dat ik beter een goed afgemonteerde tweedehandsje kon kopen dan een nieuwe fiets die je dan nog voor meer geld gaat upgraden. Heeft ook natuurlijk net persoonlijk wensen en inzetbereik te maken.

Je kunt het trouwens ook nog over de grens zoeken, onze oosterburen hebben ook veel goede merken aan goede prijzen, denk bijvoorbeeld aan Cube, Canyon en Bulls. In Aken liggen diverse zaken waar je misschien nog iets moois tegenkomt, zoals Bike Components, BOC24, Flizz Eurobike, e.d.
¯\_(ツ)_/¯
RH1988
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 12 september 2016, 08:51

Toevallig dat ik deze MTB fiets bij Math Salden zag staan:

https://www.salden.nl/nl/fietsen-en-fra ... 5-mtb.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

RH1988: ik weet niet welk fietsenplan jij hebt, maar bij mijn fietsenplan is het criterium dat het bedrijf bij de KvK geregistreerd moet zijn (ik heb ook mijn bike via 'n fietsenplan gekocht). En volgens mij is dat voor alle vormen van fietsenplan zo. Dat zou dus voor een internetwinkel ook zo zijn, wat je meer keuzemogelijkheid geeft. Moet je daar wel oren naar hebben natuurlijk, om een fiets bij een dergelijk bedrijf te kopen.
RH1988
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 12 september 2016, 08:51

Zojuist nog een keer binnen gelopen bij math salden.

Mijn oog laten vallen op: Trek X Caliber 9 2016. Zou dit een betere keuze zijn als de Stevens? Is natuurlijk ook qua prijs weer een stapje omhoog.
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

RH1988 schreef:Zojuist nog een keer binnen gelopen bij math salden.

Mijn oog laten vallen op: Trek X Caliber 9 2016. Zou dit een betere keuze zijn als de Stevens? Is natuurlijk ook qua prijs weer een stapje omhoog.
Ja die is wel wat beter. Vork is nog steeds niet super, instapmodel Rock Shox zeg maar, echter wel luchtgeveerd en al zeker beter dan die Suntour van de Stevens. En de afmontage is wel wat beter, met combi van deore/deore XT en race face crank.

Prijs scheelt trouwens niet eens zoveel met die Stevens, bv. bij 12go Biking staat deze Trek voor 799 zag ik net...
RH1988
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 12 september 2016, 08:51

Voor 799 kon hij bij Salden ook weg. Vond het alleen een beetje vreemd dat je er geen testrit mee kon maken....
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Ja das wel vreemd ja. Zou je in een fysieke winkel wel moeten kunnen doen.
Plaats reactie