Mountainbike voor in de bergen

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
The Drutz
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 806
Lid geworden op: di 28 juli 2009, 15:09
Mijn mountainbike: Santa Cruz 5010 C, GT Peace 9R
Contacteer:

Staar je niet te veel blind op 18 inch of 19 inch. Iedere fabrikant heeft weer zijn eigen manier van meten en wat bij de één een 18 inch is, is bij de andere fabrikant weer 19 inch. Om echt de maten van de verschillende fietsen te kunnen vergelijken, moet je eigenlijk de geometrie tabellen van de betreffende fietsen erbij pakken.
En daarnaast, de lengte van de bovenbuis bepaalt veel meer hoe groot een fiets aanvoelt.
Dus om te fitten moet je gewoon op de bike gaan zitten.
"Righty tighty, lefty loosey."
Michielemans
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: za 13 juni 2015, 19:52
Mijn mountainbike: Orbea Laufey H10

Ik heb toevallig laatst de Giant Talon RC 27,5 aangeschaft, ga hem morgen ophalen.
Eigenlijk was ik "in de markt" voor dezelfde fietsen als jij, Cube LTD serie, Bulls Copperhead S en de Giant Talon RC.
De Cubes waren niet meer beschikbaar in de door mij gewenste uiitvoeringen, en na even proefzitten op de Bulls en de Giant werd het voor mij al snel duidelijk dat het de Giant moest worden.
Paar kleine nadeeltjes zoals kabels niet door het frame en geen remote lockout, daarentegen vind ik de Fox vork absoluut een pluspunt, en voelde hij gewoonweg een stuk fijner aan.

Als je even zoekt kun je de Giant overigens een stuk goedkoper krijgen ;-)
lolindir
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: di 30 augustus 2016, 11:44

Even laten weten dat ik, na even contact op te nemen met een Oostenrijkse online shop, toch nog een Cube LTD Race 19" heb gevonden, voor €999 (incl. verzendkosten). Een zeer nette prijs lijkt me! Heb er nog Shimano Deore XT PD-M8000 pedalen bij gekocht voor €61. Ik kijk alvast vol spanning uit naar de levering!
Plaats reactie