Mijn 63 jarige vader wil mtb gaan proberen, advies?

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
pinda1974
All rounder
All rounder
Berichten: 93
Lid geworden op: di 30 september 2014, 23:19
Mijn mountainbike: bulls copperhead 29er

Nou ik zal niet willen dat mijn vader op die leeftijd gaat beginnen met mtb als hij dat nog nooit heeft gedaan.
Gebruikersavatar
Remy_ams100
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1538
Lid geworden op: di 14 december 2010, 13:01
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 (2010 / B&G) & een Cube SL Cross (2010) cross-hybride
Contacteer:

pinda1974 schreef:Nou ik zal niet willen dat mijn vader op die leeftijd gaat beginnen met mtb als hij dat nog nooit heeft gedaan.
63 jaar ... broekie .. :winkie:

Bij ons rijd er inmiddels een 65 jarige mee die zo'n 2 jaar geleden met ons mee gegaan is, welliswaar gaat alles op zijn tempo, maar die heeft er spijt van dat hij niet 'wat' eerder op de MTB gestapt is. Onlangs nog naar Duitsland geweest waar die "ouwe" zonder problemen meekwam met ons. (50km/1200Hm)

Leeftijd zegt dus niet alles, gezondheid wel ...
Paul Rush
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 26 januari 2009, 18:59
Mijn mountainbike: Staal:Ritchey P29, Genesis Croix de Fer 20

pinda1974 schreef:Nou ik zal niet willen dat mijn vader op die leeftijd gaat beginnen met mtb als hij dat nog nooit heeft gedaan.
Ik ben blij dat ik geen kinderen heb die mij proberen tegen te houden. Ik ben oud en vooral wijs genoeg om mijn eigen afwegingen te maken.
En wat is hier het praktisch nut van?
M.A.S
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 497
Lid geworden op: za 25 februari 2012, 20:31
Mijn mountainbike: focus whistler bulls sharptale

Tijdje terug nog 1 gezien van in de 70 ff 2 rondjes gma
Wel gevallen . Helm was stuk zat scheur in . Verder niks aan de hand . Zolang z'n vrouw niet wist dat hij gevallen was .

Moet ik zeggen dat hij eerder overkwam als begin /midden 50 ipv in de 70 .

Dus als dokter zegt doen dan hop . Misschien nog ff hartslag metertje voor het begin of zo .
groetjes Marcel
Plaats reactie