Upgrade naar nieuwe Bike

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Radon heeft toch ook wel erg mooie fietsjes hoor en is zwart met geel.
"This species has amused itself to death"
Voodoo077
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 3 augustus 2016, 13:52

Bedankt voor de tip over 12 go biking maar is meer dan 2 uren autorit en lijkt me net iets te ver. Zonde dat niet alle promoties op de site staan, anders kon ik reserveren omzeker te zijn mocht ik toch gaan.

Radon zit ook in mijn eerste selectie maar niks dat ik "wow" vond behalve de looks die me wel bevallen
M.A.S
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 497
Lid geworden op: za 25 februari 2012, 20:31
Mijn mountainbike: focus whistler bulls sharptale

ik was ook ff tijdeje onderweg voor m'n fiets bij 12go biking , er is keus genoeg , ze hebben genoeg en de koffie is gratis :tong

je kunt ze ook mailen trouwens , je krijgt netjes antwoord .
groetjes Marcel
Voodoo077
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 3 augustus 2016, 13:52

Ok, gaan we eens doen mailen maar ...
Nadat ik een nieuwe selectie heb gemaakt.
Gisteren nog eens naar de plaatselijke winkel geweest en redelijk veel fietsen bekeken en hoe meer ik kijk naar een carbon, hoe knapper ik dat vind in vergelijking met een alu waar je o.a. Bij de verbindingen teveel naden en laswerk ziet...
Dus nu ook eens selectie met carbon erin.
Voodoo077
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 3 augustus 2016, 13:52

Aangezien ik dus plots een carbon overweeg, heb ik de keuzes wat aangepast.
Ruim boven oorspronkelijk budget maar ik koop niet elk jaar een andere bike :

Canyon (niet meer beschikbaar - wordt dus wachten op 2017 modellen maar geeft al een idee)
CF SL 7.9 aan 1999 euro :
https://www.canyon.com/nl-be/mtb/grand- ... l-7-9.html" onclick="window.open(this.href);return false;
CF 6.9 aan 1999 euro (promo 1599 over) :
https://www.canyon.com/nl-be/mtb/grand- ... f-6-9.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat is essentiële verschil tussen deze beide? Waarom voor éne opteren en niet voor andere als ze beiden aan zelfde prijs staan?

Bulls Copperhead Carbon 29 RS aan 1999 euro
eerder door forum lid Bulls naar voren gehaald - lees hierover goede reviews. Zie deze ook staan aan 1599 euro in bepaalde winkels.
https://www.bulls.de/produkt/bulls-copp ... -562-26441" onclick="window.open(this.href);return false;

Cube Reaction GTC SL aan 2299 euro
Makkelijkste want 2 dealers op paar km van bij me thuis
Reviews hierover zijn relatief positief. De velgen en banden zijn hetgene dat deze minder goed zouden maken.
Te vinden aan 1900 euro
http://www.cube.eu/nl/products/hardtail ... blue-2016/" onclick="window.open(this.href);return false;

Deze laatste twee, de Bulls en de Cube, zouden dan eerder zijn als ik niet kan wachten op de Canyon 2017.
Maar de vraag stelt zich op 1 of beide Canyon bikes meer waar geven voor hun geld dan de andere 2.

Ik ben nog teveel leek om daar een deftig antwoord op te geven.
Alvast bedankt!
Voodoo077
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 3 augustus 2016, 13:52

Bon aangezien het teveel kriebelt en ik niet echt wens te wachten blijf ik met drie mogelijke keuzes :

https://www.cube.eu/en/products/mtb-har ... reen-2016/" onclick="window.open(this.href);return false;
Was 2199 euro - nu promo aan 1700 euro maar geldig tot deze avond dus snel beslissen of het is te laat ...
https://www.cube.eu/nl/2017/hardtail/re ... reen-2017/" onclick="window.open(this.href);return false;
Is 2099 euro - wat ik her en der lees op het forum is dat de lbs 10 à 15% zou geven. Met 10% kom ik op 1890 euro of 190 euro verschil.

2016 : Manitou Minute TS Air vork, CUBE Performance Grip, Shimano XT CS-M8000 cassette, Fulcrum Red 66, Selle Italia SC1. 10.7 kg
2017 : Rock Shox Reba RL vork, CUBE Race Grip, Shimano SLX CS-M7000 cassette, Answer Atac AM Tubeless Ready, CUBE Race EXC saddle. 11,1 kg

Zijn de onderdelen op de 2016 beter of eerder die van de 2017 of merken de meesten het verschil niet?
Ik vind de 2017 knapper maar goed als die minder goed zou rijden en nog eens duurder is.

Thx voor jullie hulp!
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

De 2017 is zwaarder
Voodoo077
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 3 augustus 2016, 13:52

Dat klopt, is iets zwaarder maar of je dat gaat voelen?
Bij lbs geweest vandaag en had een eerste 2017 binnen.
Geven 10% als je ook andere zaken nog koopt bij hun.
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

Ja dan wel.. op de 2016 geven ze meer na wat zeuren...
Voodoo077
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 3 augustus 2016, 13:52

niels.o schreef:Ja dan wel.. op de 2016 geven ze meer na wat zeuren...
Ze geven enkel korting op hun eigen stock die nagenoeg 0 is of niet in mijn maat.
Daarentegen zijn er een paar websites die tot 30% geven op officiële prijs voor 2016 modellen.
Ga snel moeten beslissen vooaleer alles weg is of toch voor een 2017 gaan en wat pushen in de hoop 15% te krijgen?
M.A.S
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 497
Lid geworden op: za 25 februari 2012, 20:31
Mijn mountainbike: focus whistler bulls sharptale

je moet het ijzer smeden als het heet is . wanneer het heet genoeg is kun alleen jij bepalen , het wordt jouw zwaard :bier: :bier:
groetjes Marcel
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Kijk ook eens bij het merk Silverback. Erg innovatief en veelal nog scherper in de prijs dan Canyon. Je kunt ze kopen bij http://www.nextbikeparts.com" onclick="window.open(this.href);return false;. vandaag bij het bedrijf in Duitsland geweest voor de presentatie van de 2017 modellen. Ik was erg onder de indruk van de kwaliteit en doordachtheid van de producten en zeker in de prijs die ze er aan hangen....
Voodoo077
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 3 augustus 2016, 13:52

mud mate schreef:Kijk ook eens bij het merk Silverback. Erg innovatief en veelal nog scherper in de prijs dan Canyon. Je kunt ze kopen bij http://www.nextbikeparts.com" onclick="window.open(this.href);return false;. vandaag bij het bedrijf in Duitsland geweest voor de presentatie van de 2017 modellen. Ik was erg onder de indruk van de kwaliteit en doordachtheid van de producten en zeker in de prijs die ze er aan hangen....
Helaas nog niets te vinden over de 2017 modellen en aangezien ik nu wel echt snel wil beslissen en uiteindelijk wellicht best bij de lbs ga kopen dan komt bij elke lbs Cube voor.
Keuze is dus zoals supra vermeld gaan voor het 2016 model met hogere korting of toch kiezen voor een 2017 maar dan iets meer betalen.
Als er nauwelijks verschil is in de componenten en ik denk even niet aan de prijs dan verkies ik de look van de 2017.
Maar als het is om meer te betalen voor iets dat (net) minder goed is dan is het zonde en ik ben teveel leek om het verschil in vork, zadel en wielen te kennen.
M.A.S
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 497
Lid geworden op: za 25 februari 2012, 20:31
Mijn mountainbike: focus whistler bulls sharptale

ik zou gaan voor goed en niet looks , als je door de modder gaat :D
en ze zien er beide vast goed uit . .
groetjes Marcel
Voodoo077
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 3 augustus 2016, 13:52

M.A.S schreef:ik zou gaan voor goed en niet looks , als je door de modder gaat :D
en ze zien er beide vast goed uit . .
Dat is waar :D
Maarvoor mij lijken ze beiden goed vandaar de vraag op het forum omdat er wellicht wel zijn die mehet verschil kunnen uitleggen.
Daarnet bij een andere lbs geweest en had tiental nieuwe Cube bikes binnen waaronder een aantal reaction gtc maar net niet de pro en niet in mijn maat.
Anderzijds die hele lijn valt goed mee en die gtc zijn bijzonder knap!
Plaats reactie