Huck norris

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Ik zag dit voorbijkomen (op Pinkbike): De Huck Norris anti-tubeless-snakebite insert. Als iemand die graag met lage bandenspanning rijdt, en dus wel eens iets te hard met zijn banden op de velg klapt met ondichtbare lekken tot gevolg, lijkt me dit een interessant product. Maar 69 euro voor een stukkie gesloten celschuim, dat gaat me echt te ver. Daar koop ik ook een set nieuwe banden voor. Ik wil hier wel eens een ghetto oplossing voor gaan proberen. Wie heeft er verstand van schuim en kan mij een materiaal aanraden?
Give me little bits of / more than I can take
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Wellicht dat een strook van een schuim kampeermatje wel genoeg is om geen snakebite te krijgen. Wel een geinig idee.
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

In een buitenband heb ik nog nooit een snakebite gereden, bescherming van de velg spreekt me meer aan, maar of een stukje schuim nou zo goed werkt? Ook geen 26" zag ik.
Dan ga ik toch liever voor Procore.
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Ze beweren zelf dat ze dat geprobeerd hebben maar dat hun speciale materiaal veel beter werkt. Wil ik best geloven. Maar wat ik dan weer niet geloof is dat ze hiervoor met hun buurman de materiaalwetenschapper een speciaal materiaal hebben ontwikkeld. Als ze daar het startkapitaal voor hadden, dan zag de website er wat anders uit. Ik denk eerder dat ze met die materiaalwetenschapper als hulp de catalogus van een industriele plasticleverancier (zoals deze lui, die ik via Google vond) hebben doorgenomen en het beste spul hebben uitgezocht. Nou heb ik zelf nog eens twee jaar op een afdeling 'Material Sciences' gewerkt, maar met celschuim had ik daar weinig te maken.
Give me little bits of / more than I can take
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Nimbus schreef:In een buitenband heb ik nog nooit een snakebite gereden, bescherming van de velg spreekt me meer aan, maar of een stukje schuim nou zo goed werkt? Ook geen 26" zag ik.
Dan ga ik toch liever voor Procore.
Ik wel. Het geeft lelijke, rafelige gaten die niet dicht gaan met de latex. 26" maak je door er een stukje vanaf te knippen, staat in de FAQ.
Procore is een mooi systeem, maar wel duur en ik lees ook wat verhalen van binnenbanden en ventielen die stuk gaan, dat zijn dan ook weer relatief prijzige vervangingsonderdelen.
Give me little bits of / more than I can take
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Dat is me nog bespaard gebleven gelukkig. Dat zal wel, zeker als je de band nog eens zoveel keer vervormd.
Zo ver had ik nog niet gelezen, maar het vermoeden dat wel zou kunnen als je de constructie ziet.
De prijs is ook wat mij nog tegenhoud (icm geen noodzaak op het moment), maar de losse onderdelen zijn nu ook te bestellen en dat drukt de prijs wel wat.
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Er was een kerel op pinkbike met verstand van zaken die het min of meer had geraden. Ik had zelf een beetje gegoogeld en ook iets vergelijkbaars gegokt. Een wat hogere dichtheid polyethyleenschuim. Kost bij een webshop in NL 21.80 euro per plaat van twee vierkante meter.
Ik zag tijdens het zoeken ook dat er een schuimleverancier/snijder zowat naast de Bike2build in Vlaardingen zit. Ik zie een eigen merkje aankomen!
Give me little bits of / more than I can take
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7362
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Welke leverancier was dat...? Ik vind in eerste instantie voornamelijk 34 kg/m3 alwaar 4LB wat op Pinkbike genoemd werd overeen zou komen met 65 kg/m3...

a) Ik moet nog wat te doen hebben tijdens de donkere dagen,
b) Ik heb Procore maar al m'n wielen met Procore uitrusten, kost een klein vermogen en voegt toch aardig wat massa toe (zeker als je toch dual plies gebruikt). Mogelijk dat dit net een beetje extra geeft, edoch zeker niet voor 79 EUR voor een set. Wanneer je voor ~20 EUR al je wielen hebt dan wil is het niet oninteressant om eens te proberen.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Je zou het alleen om de eerste zin al kopen toch?
Huck Norris is the fellow inside your tire to fight off the Bruce Leaks.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

cheeta schreef:Welke leverancier was dat...? Ik vind in eerste instantie voornamelijk 34 kg/m3 alwaar 4LB wat op Pinkbike genoemd werd overeen zou komen met 65 kg/m3...

a) Ik moet nog wat te doen hebben tijdens de donkere dagen,
b) Ik heb Procore maar al m'n wielen met Procore uitrusten, kost een klein vermogen en voegt toch aardig wat massa toe (zeker als je toch dual plies gebruikt). Mogelijk dat dit net een beetje extra geeft, edoch zeker niet voor 79 EUR voor een set. Wanneer je voor ~20 EUR al je wielen hebt dan wil is het niet oninteressant om eens te proberen.
http://www.foam-products.nl/contents/nl ... aties.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb ze een mailtje gestuurd en een plaat van 2x1 m bij 1 cm sg65 kost 14 euro, plus 15 euro verzendkosten. Ik heb het ook nog in een hoekje van het achterhoofd als winteravondprojectje maar heb nog niks besteld.
Give me little bits of / more than I can take
doezel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1594
Lid geworden op: ma 26 september 2011, 15:59
Mijn mountainbike: Evil the Following & Zealous Division & ProPAIN Rage

Group buy? :tong
Crusher Propain Rage
Don't Shoot Evil The Following
Antibike Zealous Division
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

doezel schreef:Group buy? :tong
Goed plan. Wie heeft er een goed apparaat om flink wat gaatjes in zo'n plaat te maken? Is denk ik wel nodig om de latex niet teveel in de weg te zitten. Of zal dat wel mee vallen?
Give me little bits of / more than I can take
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

ak-77 schreef:
doezel schreef:Group buy? :tong
Goed plan. Wie heeft er een goed apparaat om flink wat gaatjes in zo'n plaat te maken? Is denk ik wel nodig om de latex niet teveel in de weg te zitten. Of zal dat wel mee vallen?
Dat zal wel meevallen. De latex zit aan de buitenkant, het schuim in het midden.


Ik vraag me alleen af of dat schuim niet toch wat latex opneemt en zo voor een mindere werking bij een lek zorgt?



Ik heb wel wat tijd om met een schaar aan de gang te gaan...
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Het is gesloten celschuim, dat zal wel meevallen met het latex opzuigen. .
Give me little bits of / more than I can take
Gebruikersavatar
wiely
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 204
Lid geworden op: ma 18 augustus 2014, 14:50
Mijn mountainbike: Evil following I

Als jullie geen water Snijder vinden, wil wel een poging wagen met de cnc router.
Pyga oneten29 Gif groen

Practice makes perfect, unless your practice is wrong!!
Plaats reactie