25-9-2016 MTB 3&6 uurs race Steenwijk Woldberg

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Woldberg challenge :

Categorie Starttijd Eindtijd Inschrijfkosten
6 uur individueel 10:00 uur 16:00 uur €15,00 per renner/ster
6 uur team 10:00 uur 16:00 uur €15,00 per renner/ster
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3 uur individueel 13:00 uur 16:00 uur €15,00 per renner/ster
3 uur team 13:00 uur 16:00 uur €15,00 per renner/ster
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Team jeugd 12:00 uur 14:00 uur €10,00 per renner/ster
Individueel jeugd (vanaf 13 Jaar) 12:00 uur 14:00 uur €10,00 per renner/ster
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3 en 6 uur teams minimaal 2 en maximaal 4 renner/sters (leeftijd vanaf 16 jaar).
3 en 6 uur individueel vanaf 16 jaar.
2 uur jeugd teams minimaal 2 en maixmaal 4 renner/sters (leeftijd van 10 t/m 15 jaar).


Inschrijven team:
•Naam team
•Naam teamcaptain
•Aantal renners
•Indien in bezit 1 transpondernummer

Inschrijven jeugd team:
•Naam team
•Naam teamcaptain
•Aantal renners
•Indien in bezit 1 transpondernummer

Inschrijven 3 uur individueel:
•Naam
•Leeftijd
•Indien in bezit een transpondernummer

Inschrijven 6 uur individueel:
•Naam
•Leeftijd
•Indien in bezit een transpondernummer

Inschrijven via: inschrijven@mtb-steenwijk2000.nl

Bron : http://www.mtb-steenwijk2000.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Speedfreak98 op vr 5 augustus 2016, 21:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Jan V.
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: za 14 februari 2009, 16:46
Mijn mountainbike: Canyon 29

25 augustus, klopt dat? Op de website staat 25 september
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

ik gok 25 september. 25 augustus is een donderdag
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

25 september idd, sorry.
nickster
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 438
Lid geworden op: di 30 juni 2009, 15:33
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 7 Custom

Deze gaat niet door, te weinig animo
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

nickster schreef:Deze gaat niet door, te weinig animo

Heeeeel jammer,...maar is pas over een maand en rond eind september en aan het eind van het seizoen schrijft men vaak wat later in. Vind het elke jaar een leuke wedstrijd op een mooi en zwaar rondje.
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Vind ook erg jammer, had me eigenlijk beetje op gezet deze wedstrijd.
veentje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 203
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 17:34
Mijn mountainbike: Canyon lux 8 / Grail CF 8

idd een beetje jammer, vorig jaar stond er voldoende aan de start
Herma
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: ma 30 mei 2016, 11:33
Mijn mountainbike: Cannondale FSI Carbon 4 2016

Erg jammer! Had 'm eigenlijk ook wel op mijn lijstje staan...
Reinhard
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: wo 15 juli 2009, 14:20
Mijn mountainbike: Canyon GC SLX XO 2*10

Hier ook animo... Dus wat is te weinig. Dit zijn evenementen die niet bij iedereen aan het begin van het seizoen in de agenda worden gezet. Beslissing om in te schrijven valt dus meestal pas 3 weken van te voren. Ik heb ook niet veel reclame / reminders gezien op FB en weet niet wat het financiele risico is als er echt te weinig deelnemers zijn.. Maar het lijkt mij toch wel dat er op basis van aantallen deelnemers van de afgelopen jaren gestuurd kan worden. Ik houd mijn agenda flexibel ( moet wel met 3 kids en een vrouw ) en vindt het prettig als er dit soort laagdrempelige wedstrijden zijn waar je niet 3 maanden van te voren hoeft in te schrijven. Jammer... dan maar naar Oldebroek voor 3 uur begin november. Hoop ik!
rundfunk rudi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 570
Lid geworden op: wo 15 augustus 2007, 11:52
Mijn mountainbike: Ghost HTX lector (26-er0 en Scott scale Pro XX (29-er)

Tja.. Hier ook..net terug v vakantie en zou inschrijven met team en mn vriendin in ander team. Als je bijna 5 weken vanteviren al de stekker eruit trekt, gaat het niet lukken idd. Zeker aangezien het vorig jaar en het jaar ervoor precies hetzelfde is gegaan mbt tot inschrijving. Nauwelijks reclame gemaakt en waarom niet gewoon 1 afstand, 6 uurs teams en individueel was nou niet druk bezet. Organiseer gewoon Eem 3 of 4 uurs race..desnoods alleen een estafette zoals de MTB de zeeleeuw. Het zelfde doen wat al 2 jaar niet werkt en dan zosnel de handoek in de ring gooien vind ik nogal slappe houding. Zo trek je geen mensen naar je evenement en ik ken er al zeker 10 die mee gingen doen( en die wonen nog ver weg ook).
Ik zie trouwens negenst op de site staan dat het niet doorgaat
fv1262
All rounder
All rounder
Berichten: 123
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 11:34

wil toch even reageren ook alle bovenstaande berichten. 16 jaar deel uit gemaakt van het bestuur van de Stichting MTB Steenwijk 2000 en het enige wat ik zie is een daling van het aantal deelnemers bij wat voor MTB wedstrijden dan ook (uitgezonderd de marathons). kijk eens naar nationale en internationale (Pearl Izumi) wedstrijden. 3 en 6 uur streetrace enz overal in mijn ogen te weinig deelnemers. nu zal het zo zijn dat men wacht tot het laatste moment met inschrijven om wat voor reden dan ook. maar ook op de dag van de wedstrijd word er amper bij geschreven. natuurlijk heeft iedere renner zijn eigen voorkeur in wat hij wil rijden streetrace,XCO,marathon enz. maar als je dan gisteren bij de start kijkt bij het NK streetrace niet best.
ik kan dus wel snappen dat er organisatie zijn die er de stekker uit trekken. kijk eens wat een werk het is voorbereiding en geld het kost. men maakt een begroting op het aantal deelnemers en dit moet wel uit kunnen. dus ik denk dat het niet altijd bij de organisatie ligt maar ook zeker bij de renners zelf.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

fv1262 schreef:wil toch even reageren ook alle bovenstaande berichten. 16 jaar deel uit gemaakt van het bestuur van de Stichting MTB Steenwijk 2000 en het enige wat ik zie is een daling van het aantal deelnemers bij wat voor MTB wedstrijden dan ook (uitgezonderd de marathons). kijk eens naar nationale en internationale (Pearl Izumi) wedstrijden. 3 en 6 uur streetrace enz overal in mijn ogen te weinig deelnemers. nu zal het zo zijn dat men wacht tot het laatste moment met inschrijven om wat voor reden dan ook. maar ook op de dag van de wedstrijd word er amper bij geschreven. natuurlijk heeft iedere renner zijn eigen voorkeur in wat hij wil rijden streetrace,XCO,marathon enz. maar als je dan gisteren bij de start kijkt bij het NK streetrace niet best.
ik kan dus wel snappen dat er organisatie zijn die er de stekker uit trekken. kijk eens wat een werk het is voorbereiding en geld het kost. men maakt een begroting op het aantal deelnemers en dit moet wel uit kunnen. dus ik denk dat het niet altijd bij de organisatie ligt maar ook zeker bij de renners zelf.
Die tendens zie ik alleen bij XC. Marathon wedstrijden zijn allemaal druk bezocht. De dalende tendens wijt ik met name aan de inzet van de KNWU voor het MTBen. Er is geen enkele fatsoenlijke MTB competitie,....ja het strand is populair bij de KNWU want daar is geld te maken,..maar strandraces is geen MTBen. Streetraces zijn leuk, maar als je op vrijdagavond bijv het NK 40+ gaat doen,..tja wat moet je daar op zeggen.

Het wordt tijd dat organisaties elkaar wat meer gaan opzoeken en gaan samenwerken ipv alles los van elkaar te doen en daarbij totaal niet kijken naar wat er allemaal in binnenland en buitenland te doen is. Denk daarbij aan een leuke competitie teamwedstrijden, een Nederlandse marathoncup en fatsoenlijke xc competitie etc. KNWU heb je in principe niet nodig. Samenwerken en elkaar versterken, daar ligt de kracht, maar ook fatsoenlijke PR!!!
fv1262
All rounder
All rounder
Berichten: 123
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 11:34

een groot aantal organisatie gaan in oktober om de tafel om in 2017 een streetrace competitie op te starten.
gisteren met Richard Dolle gesproken en vanuit de KNWU gaan we daarin wat hem betreft ondersteuning krijgen.
dus een duidelijk kalender alles op een dag enz. meer nieuws volgt.
rundfunk rudi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 570
Lid geworden op: wo 15 augustus 2007, 11:52
Mijn mountainbike: Ghost HTX lector (26-er0 en Scott scale Pro XX (29-er)

De KNWU en ondersteuning geven? hahaha. Je mag alles organiseren en dan komt de KNWU zn handje ophouden en je verstikkende regels opleggen. Zolang er niet op niveau bij XC-achtige competities wordt ingedeeld gaat het nooit wat worden. daar zie je steeds dezelfde rijders terug keren die top 10-15 oid kunnen rijden, en de rest gaat lekker touren in een marathon. Wie gaat er nou het hele land afreizen voor een wedstrijd v 75 min om stuctureel in de achterste regionen te eindigen. Je gaat blijft ook niet competitie spelen met tennis als je daar elke week met 6-0 6-0 van de baan wordt getikt, omdat er geen indeling op niveau is. Topcompetitie/perarl izumi is dus eigenlijk alleen maar voor die ca 100-150 elite/top amateurs.

Als je daadwerkelijk een wedstrijd wilt organiseren waar mensen op af komen, zul je dus ook iets moeten organiseren die een brede groep mensen aanspreekt, dus mensen van alle niveaus. maar tegenwoordig moeten zelfs de lokale wedstrijdjes om de grote eik als 3 rockgardens bevatten. moet je het als 45 jarige hobby rijder opnemen tegen een 20 jarig licentie rijder. Dat motiveert dus niet dus die mensen kiezen danvoor een marathon of toertocht. Het is al vaker besproken, maar gooi die verstofte organisatie overboord die alleen maar geinteresseerd is in wegwielrennen en kom met wat nieuws. in Canada en amerika en ook inbelgie zijn er competities waar bij je uit komt in een bepaalde niveau categorie, waaruit je kan promoveren. Zo zijn de verschillen binnen een categorie veel kleiner, evt kan je dan ook nog onderscheidt maken in leeftijd.

Overigens heeft bv de zeewleeuw 4 uurs race nu al 65 deelnemende teams en dat valt gelijk met het NK marathon/BBC. Dus tjha wat is weinig
Plaats reactie