Mening gevraagd eerste mountainbike

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

aurelius schreef:Zadel erop zetten, trappers erop draaien, stuur recht zetten, kind kan de was doen...
Binnen 1 maand geldt: niet goed, geld terug (of ander model), je kunt dus een maand proefrijden.
En iedere LBS is blij als je hem je fiets laat onderhouden.
Klopt dat is op zich niet echt rocket science...maar je weet vooralsnog geen uitgangspunt van de TS (zo loopt er hier een inmiddels meer dan 100 pagina's tellend topic waarin....nou ja jeweetwel) dus in die zin kan het maar even genoemd zijn; voor hetzelde geld bestaat er het idee dat zoiets echt kant en klaar thuis aankomt.
Nberg80
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: do 18 augustus 2016, 10:48

Bedank voor alle feedback
Dan valt de cube af. Zelf monteren sta ik voor open top op heden bouw ik veel dingen zelf.

Deze twee opties heb ik nu.
Grand Canyon 7.9 & Grand Canyon 6.9

Groet,
Niels
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

De juiste spirit. :-q
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

Nberg80 schreef:Bedank voor alle feedback
Dan valt de cube af. Zelf monteren sta ik voor open top op heden bouw ik veel dingen zelf.

Deze twee opties heb ik nu.
Grand Canyon 7.9 & Grand Canyon 6.9

Groet,
Niels
De 7.9 is eigenlijk de betere en nieuwere met de 2x11

De 6.9 heeft nog 3x10
Maar of dat nou 400 euro waard is..
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Aha de keus is dus al min of meer op Canyon gevallen...niks mis mee en een prima fiets. Ook handig als je zelf al dingen bouwt enzo, de bike thuis monteren moet dan een eitje zijn.

Maar met de opties die je nu noemt heb je er ineens een flink stuk budget bij Nberg, want die 6.9 staat voor 1.999,- op de site? Dat is trouwens de CF en niet de AL die eerder genoemd werd... en die 7.9 was overigens uitverkocht zag ik net.

Edit; o wacht ff, de link naar die pagina begint bij de CF sectie en de AL's staan onderaan, had nog niet naar beneden gescrolld. :wink:
Dan blijft die AL 7.9 toch 1.399,- natuurlijk, wel een stapje hoger qua budget, maar als je het hebt is het mooi.
Nberg80
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: do 18 augustus 2016, 10:48

Tja meer bang for buck klinkt altijd goed. M'n budget moet niet te extreem, maar ik wil dit op zeker gaan doen en wil ook niet iets kopen wat te snel vervangen moet worden. Een honderdje of wat meer of minder op de 1100 moet dan ook niet uitmaken.
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Nberg80 schreef:Tja meer bang for buck klinkt altijd goed. M'n budget moet niet te extreem, maar ik wil dit op zeker gaan doen en wil ook niet iets kopen wat te snel vervangen moet worden. Een honderdje of wat meer of minder op de 1100 moet dan ook niet uitmaken.
Helemaal waar, als je het budget ervoor hebt, en veel meer waar voor je geld dan dit zal je niet snel vinden. Dat is gewoon een sterk punt van Canyon. Maar wat dat betreft heb je aan Polygon ook een mooie fiets in vergelijkbare prijsklasse - ik gooi hem er toch nog ff in. :wink:
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Wiel-Maat schreef:
Nberg80 schreef:Tja meer bang for buck klinkt altijd goed. M'n budget moet niet te extreem, maar ik wil dit op zeker gaan doen en wil ook niet iets kopen wat te snel vervangen moet worden. Een honderdje of wat meer of minder op de 1100 moet dan ook niet uitmaken.
Helemaal waar, als je het budget ervoor hebt, en veel meer waar voor je geld dan dit zal je niet snel vinden. Dat is gewoon een sterk punt van Canyon. Maar wat dat betreft heb je aan Polygon ook een mooie fiets in vergelijkbare prijsklasse - ik gooi hem er toch nog ff in. :wink:
Heb je aandelen? :lol:
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Kabookie schreef:
Heb je aandelen? :lol:
8)

Nee hoor. Als tevreden klant promoot ik graag belangeloos de bike waar ik naar volle tevredenheid op rij. :-q
M.A.S
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 497
Lid geworden op: za 25 februari 2012, 20:31
Mijn mountainbike: focus whistler bulls sharptale

in dat geval , mijn Focus rijd ook erg lekker , en ik zit lekker wat rechterop dan op mijn Bulls , de verende zadelpen heb ik misschien niet eens meer nodig , gister geen pijn in rug .

alleen de zadels is nog een dingetje in de bike wereld vind maar eens een goede die geen pijn veroorzaakt . :tong
groetjes Marcel
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

M.A.S schreef:in dat geval , mijn Focus rijd ook erg lekker , en ik zit lekker wat rechterop dan op mijn Bulls , de verende zadelpen heb ik misschien niet eens meer nodig , gister geen pijn in rug .

alleen de zadels is nog een dingetje in de bike wereld vind maar eens een goede die geen pijn veroorzaakt . :tong
Zitvlees kweken en een goede zeem doet wonderen..
M.A.S
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 497
Lid geworden op: za 25 februari 2012, 20:31
Mijn mountainbike: focus whistler bulls sharptale

nee hoor , ik heb een breder zadel nodig ben ik al achter .
groetjes Marcel
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

M.A.S schreef:nee hoor , ik heb een breder zadel nodig ben ik al achter .
Jij hebt je laten opmeten :-q
M.A.S
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 497
Lid geworden op: za 25 februari 2012, 20:31
Mijn mountainbike: focus whistler bulls sharptale

nope nog niet, maar ik heb me ingelezen op sites die er over gaan, en ben best bewust dat ik breder nodig ga hebben , nadat ik het zadel al genoeg keren gesteld heb.

maar het lampje ging echt branden toen ik op de trek van m'n vrouw ging zitten voor het eerst geen gevoel dat het niet lekker zou zitten na een aantal kilometers heel comfertabel voelde dat aan .
wel appart een trek zeer goedkoop afgemonteerd , met veel bontrager er op en een bontrager zadel van een euro of 70 , terwijl de meeste fietsen een zadel hebben van lik me vestje .
groetjes Marcel
Nberg80
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: do 18 augustus 2016, 10:48

Het blijkt dat ik ook een fietsplan heb op mijn werk. Is de NERVE AL 8.0 dan een goede start fullsusp. optie of lever ik dan te veel in?
Plaats reactie