Devinci Atlas 2013 alu wordt 2014 carbon (garantie). Bijna klaar

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Bedankt Joah, ophangen tijdens onderhoud deed ik altijd wel aan mijn zadel, maar dat was ik toch al niet meer van plan.
Het aan het wiel (verticaal) ophangen voor opslag zou dus geen probleem moeten zijn. Toch heb ik maar wat ruimte gemaakt in de schuur en hem voorlopig maar gewoon op zijn wieltjes neer gezet.
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Nieuwe Reverb zelfs tot 170mm drop... ;-)
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

http://reviews.mtbr.com/revealed-vecnum ... -of-travel" onclick="window.open(this.href);return false;

;)
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Met mijn ervaring uit de Dolomieten een paar weken, meer 'stopping power' gemonteerd met het oog op de Franse Alpen over een week....
Afbeelding
Achter nu ook 180 mm omdat ik wel veel met m'n voorrem doe, maar zeker op snelle steile stukken de achterrem toch ook veeeeel te verduren krijgt. De afgekomen 160 mm is volledig door de hitte verkleurd.
Hopelijk geeft 180 mm wat meer vertrouwen
Laatst gewijzigd door erwin.burgers op do 28 juli 2016, 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Waarom geen 200?
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

mud mate schreef:Waarom geen 200?
Euhh 200 achter??? Die wil ik vóór nog wel een keer proberen als 180-180 nog niet genoeg blijkt te zijn...
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16703
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Goeie zet volgens mij, ik rijd ook al jaren met 180/180.
De remkracht is voor mijn gebruik wel voldoende met een 160 achter, maar de extra koeling van een grotere schijf kan geen kwaad. Ook al is je remtechniek redelijk in orde, je komt soms gewoon op van die steile technische stukken waar je je remmen amper kunt lossen om te koelen...

203 achter mag en kan niet elk frame hebben, is ook meer voor het heftigere gravitywerk imo.
Als je dat opzoekt wil je waarschijnlijk niet alleen een grotere schijf maar ook een andere fiets... ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Henrik
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 15 augustus 2004, 15:42
Mijn mountainbike: Groen en zwart!

Ziet er goed uit die dropper! Laat je even weten hoe hij bevalt na goed gebruik?

In Noorwegen begin Juli mijn tweede Reverb 'versleten' in twee jaar... Gelukkig had ik ook nog een vaste pen meegenomen na het vorige fiasco, maar ben het een beetje zat.

Zoek iets simpels wat gewoon goed werkt en het blijft doen ;)
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

De KS dropper heb ik er weer afgehaald. Er zat al vrij snel een tik in (moet hem een keer servicen maar kom nergens service kits tegen) bij elke trap op de pedalen en als ik ergens een hekel aan heb is het NOG een tik in mn fiets. Misschien voor volgende week (Franse Alpen) toch maar weer monteren. Denk dat me daar nog wel wat leuke afdalingen zullen staan te wachten.

Moet nog wel ff resin blokken kopen voor de nieuwe schijf. Kwam erachter dat ze 'resin-only' waren. Dat krijg je als je voor een duppie op de eerste rang wil zitten. Iemand enig idee wat er buiten het erg heet worden om nog meer met de schijven kan gebeuren als ik toch met sintered blijf rijden? die bevallen namelijk erg goed vwb slijtage. ook de trommelvlies tergende piep is handig en lekker afschrikwekkend voor wandelaars die je achterop komt :D

@kermit; die afdalingen ken ik, ja. die waar je het gevoel hebt afgeschoten te worden als je alleen al je rem loslaat...
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16703
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Alsnog een type duurdere schijf nemen die wel metal blokken mag hebben? Zo heel duur zijn die ook niet. Of deze schijf voor zetten en eentje die wel metal mag hebben achter.
Ik gebruik vaak resin blokken voor en metal achter, juist vanwege de hogere temperaturen daar en de betere slijtvastheid van metal. Achter slijten de blokjes in mijn ervaring namelijk sneller dan voor.

Wat er precies mis gaat als je toch metal gebruikt op die goedkope Shimano schijven weet ik niet. Verhoogde slijtage gok ik?
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

3 weken Franse Alpen achter de rug.
Vaak en lekker gefietst. De extra stopping power voornamelijk gebruikt vandaag, op de laatste dag. De blauwe downhill afdaling in Praloup. Met name de door Kermit extra koelmogelijkheid, of beter, het vermogen minder snel op te warmen, heeft zich wel bewezen. Wat is dat supergaaf om slingerende kombochten door te 'knallen'. Mijn bochtentechniek, 'fiets naar beneden duwen', veel geoefend. Verder ook best veel best stevige jumps. Achtershock tot het eind gekregen. Vork mag blijkbaar nog iets zachter. Kwam tot 3/4 van de veerweg.
Echt het gevoel mijn fiets (eindelijk) tot zijn volle kunnen te hebben gebruikt.
Wss dat het vast nog ruiger kan, maar ik had een smile van oor tot oor toen ik beneden kwam....
En uiteindelijk draait het daarom
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Metal blokjes kunnen wel op die schijf, alleen heb je op den duur kans dat je er groeven intrekt, dan is het wel tijd voor een nwe schijf.
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

De kraak/tik waarvan ik dacht dat ie uit mijn headset kwam is verdwenen.
Alle lagers (8) van mijn achterbrug vervangen. 2 van de 8 liepen korzelig en 1 zat volledig vast, maar de tik is nu weg!
grappig toch hoe je je kan vergissen in waar een geluid vandaan komt. Nooit echt op zoek geweest naar de oorzaak, maar toch de vork een paar keer opnieuw gemonteerd.
Wel een hoop gedoe hoor. Alles moet los; trapstel, voor derailleur, achter derailleur en rem. maar leuk om een keer te doen. vanwege hele vette vingers geen foto's van deze ingreep ;)
Ook voorrem nog ontlucht. afgelopen zondag amerongen en leersum zonder voorrem gereden. best spannend af en toe. Ontluchten blijft toch een k..werkje. met de laptop ernaast een instructiefilmpje gekeken. nou maar hopen dat de minerale olie mijn toetsenbord niet oplost :D

Wel gezien dat de lak van het frame echt niet heel geweldig is. ga meer en meer twijfelen over het hele frame een mooi nieuw kleurtje te (laten) geven. Ibis Ripley blauw ofzo.... of het baby blauw van Trek, of oranje, of... of.....
eerst maar eens op zoek naar een spuiter die een frame mooi en niet al te duur kan spuiten en onertussen nadenken over een ontwerp
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Nieuw (2e hands) XT shifters zijn binnen dankzij forummember Maarten...
Vanavond dus lekker knutselen. Ook meteen maar van de gelegenheid gebruik maken om de binnen- en buitenkabels te vervangen. Van een zwarte- en een gele buitenkabel met beschadigingen naar stemmig grijs.

Verder nog pakketje van bike24 onderweg met wat (reserve)spaken. zondag zonder gekraak van de lagers rondgereden maar ineens met getingel van een gebroken spaak langs het frame...
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Gebroken spaak? Oorzaak?
XT shifters ga je plezier van hebben, schakelt merkbaar lekkerder. Meer pakje boter gevoel zeg maar.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Plaats reactie