Mening gevraagd eerste mountainbike

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Nberg80
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: do 18 augustus 2016, 10:48

Hallo,

Vanuit het voorstel hoekje nu hier een post.

Ik wil dus gaan beginnen met mountainbiken, dit zal voornamelijk in het Bergschebos en Oostvoorne zijn. Ook zal de fiets mee gaan op vakantie naar Frankrijk/Italie/Spanje.

Ik ben de afgelopen dagen in wat LBS wezen kijken en hier een aantal fietsen mogen zien. Dit waren met name Cube's Giants, Treks en Wiliers.

Deze Cube trok toch wel mijn aandacht.


Daar mijn oospronkelijke budget 750,- was. Vraag ik me af of deze fiets de meerwaarde waard is. Zijn er voor dit bedrag ook betere alternatieven?

Mvg
Niels
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

Ja de canyon grand canyon al 6.9
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Of polygon, deze bv:

http://www.buycycle.nl/winkel/polygon-b ... -siskiu-7/

Je kan hier ook iets goedkopere (of duurdere) modellen checken. Dit is de site vd importeur voor Benelux en is geen winkel trouwens.

Wel weer es wat anders dan de cubes en canyons en mooi vormgegeven. Ik rij zelf op de siskiu 9 en ben er zeer tevreden over.

Te koop oa bij

http://nextbikeparts.com/

Daar heb ik m vandaan iig. :-q
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Polygon... Indonesisch merk. Het hele volk rijdt erop rond, in iedere kampung staat het er vol van. Op Bali kun je op halfgare 'MTB's' de sawahs ermee onveilig maken, kippen ermee vervoeren gaat ook... Dat is Polygon Indonesie...
Ze hebben echter ook serieus mooie exemplaren, tot vette AM aan toe... Die staan op de website.
Mij spreekt toch de Canyon Grand Canyon wat meer aan, ondanks mijn Ind. roots.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Kippen vervoeren op je Polygon. :lol:

OP zich is de Cube waar TS zijn oog op heeft laten vallen geen verkeerd fietsje voor een beginnend biker. XT afgemonteerd, Recon vork. Voor hetzelfde geld koop je bij Canyon uiteraard veel meer waar voor je geld maar als beginner moet je het ook maar aandurfen om zo'n bedrag op internet uit tegeven zonder precies te weten waar op te letten etc. De tijd breekt ook al aan dat de 2016 modellen in de uitverkoop gaan dus daar zou je ook nog winst mee kunnen pakken. Of het te koop gedeelte in de gaten houden en wachten tot er een mooie voorbij komt voor jouw budget.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Kippen vervoeren op je Polygon. :lol:

OP zich is de Cube waar TS zijn oog op heeft laten vallen geen verkeerd fietsje voor een beginnend biker. XT afgemonteerd, Recon vork. Voor hetzelfde geld koop je bij Canyon uiteraard veel meer waar voor je geld maar als beginner moet je het ook maar aandurfen om zo'n bedrag op internet uit tegeven zonder precies te weten waar op te letten etc. De tijd breekt ook al aan dat de 2016 modellen in de uitverkoop gaan dus daar zou je ook nog winst mee kunnen pakken. Of het te koop gedeelte in de gaten houden en wachten tot er een mooie voorbij komt voor jouw budget.
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Ja das 2 keer Dice, na 1 keer is de boodschap ook wel duidelijk. :D

En wat betreft Polygon: dat is gewoon n (nog wat minder bekend) kwaliteitsmerk met fietsen die ze zelf ontwerpen en frames die ze ook in eigen fabriek zelf maken; iets wat bv niet van de meeste Europese merken gezegd kan worden... Je hebt dan dus wel n goed en origineel product.

Goed, die cube is idd best n mooie fiets voor dat geld, maar dat is die Polygon ook. Aan de TS (topic starter, mocht je de afkorting nog niet kennen Nberg) de keuze of hij op een inmiddels bijna eenheidsworst als cube wil gaan rijden of voor iets originelers als bv Polygon kiest.
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Ik vindt dat op een fiets van meer dan 1200 list er wel een betere vork op mag zitten dan een recon silver.
Ja de andere onderdelen zijn gewoon goed voor die prijs. De vork staat niet in verhouding met de rest.
Een goede voorvork gaat lang mee en is ook een behoorlijk duur onderdeel.
Veel andere onderdelen zijn aan slijtage onderhevig en moeten naar verloop van tijd vervangen worden.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Een Reba is toch in principe gelijk aan de Recon Air uitgezonderd de stalen vs aluminium stanchions van de Reba?
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

@Dice de TS vroeg zich af of er ook betere keuzes te maken waren..
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Ja dat klopt het zou mijn 1e keuze ook niet zijn.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Voor 999,- is Reba-SLX en 11,5-12 kg mogelijk :-q . Voor minder zou ik het voor dat geld zelf niet doen...
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

aurelius schreef:Voor 999,- is Reba-SLX en 11,5-12 kg mogelijk :-q . Voor minder zou ik het voor dat geld zelf niet doen...
Da's zeker een punt. maar dan moet je dus in het geval van die canyon (waar jij hier op doelt neem ik aan) al wel een beetje handig met fietsen zijn en eea zelf in elkaar kunnen en willen zetten, gezien de internetaankoop. En verdere nazorg is dan ook niet bij de LBS te halen. Toch zaken die ik bij een eerste aankoop ook als overweging zou meenemen.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Zadel erop zetten, trappers erop draaien, stuur recht zetten, kind kan de was doen...
Binnen 1 maand geldt: niet goed, geld terug (of ander model), je kunt dus een maand proefrijden.
En iedere LBS is blij als je hem je fiets laat onderhouden.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
M.A.S
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 497
Lid geworden op: za 25 februari 2012, 20:31
Mijn mountainbike: focus whistler bulls sharptale

ze zijn ook blij als je zelf onderhoud doet en de onderdelen bij hun komt halen , niet allemaal natuurlijk , sommige geven zelfs workshops hoe je zelf onderhoud kunt doen .
groetjes Marcel
Plaats reactie