Bijzondere voorvork van Lauf Forks

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2917
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

wat zou de beweegreden zijn zo'n ding te kopen?, voor wat die dingen nieuw kosten, kun je ook bijna de nieuwe stepcast fox kopen, of de nieuwe sid, in mijn ogen veeeeeel betere vork, en maar beetje zwaarder
Bird Aeris 9 blurple
Eveen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: di 20 mei 2014, 08:16

Licht,weinig onderhoud en genoeg veerweg voor mij.
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2917
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Tja, als je hier in nl alleen je rondjes rijdt zou het ook wel kunnen idd
Bird Aeris 9 blurple
cvoc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 348
Lid geworden op: vr 20 augustus 2010, 20:30
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR 29
Contacteer:

Opzich is het toch ook prima om je fiets af te stemmen op het type terrein waar je 90% van de tijd in rijdt. Die Lauf zal in Nederland vast wel voldoen + hij heeft ook wel voordelen o.a. qua onderhoud.
L3X
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 826
Lid geworden op: zo 13 augustus 2006, 15:03
Mijn mountainbike: S-Works Stumpjumper & Epic

novaterra schreef:Tja, als je hier in nl alleen je rondjes rijdt zou het ook wel kunnen idd
Er zijn ook mensen die elke marathon in Belgie/Duitsland rijden met een Lauf... en dat gaat dan ook nog eens bijzonder hard.
Afbeelding
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Marathons gaan nu meestal niet over het meest spannende terrein. En zelfs als er wat 'uitdagends' in zit zul je daar de marathon niet op verliezen...
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Wel knap dat velen een oordeel hebben over het rijgedrag zonder een seconde erop te hebben gereden, dat het een uiterst lelijke en wat hoog geprijsde vork is zijn de meesten het over eens, verder lees ik vooral veel onderbuikreacties.
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

Knakker29 schreef:Wel knap dat velen een oordeel hebben over het rijgedrag zonder een seconde erop te hebben gereden, dat het een uiterst lelijke en wat hoog geprijsde vork is zijn de meesten het over eens, verder lees ik vooral veel onderbuikreacties.
Meestal mot je een 160mm vork hebben voor de lokale xc rondjes als je velen hier mag geloven :winkie:
Gebruikersavatar
Gerard Butter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: do 4 oktober 2007, 22:12
Mijn mountainbike: Merida Misson Elite / Scott Spark Expert
Contacteer:

ik doe er een. Alles wat op het einde van z`n veerweg komt dempt!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Knakker29 schreef:Wel knap dat velen een oordeel hebben over het rijgedrag zonder een seconde erop te hebben gereden, dat het een uiterst lelijke en wat hoog geprijsde vork is zijn de meesten het over eens, verder lees ik vooral veel onderbuikreacties.
50-60 mm zijn we 20 jaar geleden al geweest en daar heb ik genoeg ervaring mee. In dat opzicht kun je prima beweren dat de Lauf niet echt controle gaat bieden.

Comfort daarentegen wel, maar inderdaad moet ik nog steeds eens echt met de vork gaan rijden.


Ik vind hem echter wel gaaf in het juiste frame! De vork straalt een mooie, simpele effectiviteit uit. Van een forumlid meen ik:
Afbeelding
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Hangt ervan af hoe je een vork gaat gebruiken, lijkt me in beginsel relevanter dan het inherente veergedrag.

En toegegeven; op deze niner smoelt de lauf inderdaad helemaal niet zo slecht.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Die banden en wielen daarentegen.... Maar het lijkt erop dat het overgrote deel van mtb-end Nederland vergeet dat je zonder vering ook heel goed kan biken, en als je daar vandaan komt denk ik dat een Lauf ineens een enorme bak comfort en controle geeft. Maar ik zou er zelf ook graag eens echt goed mee rijden, rondje Hoge Ginkel ofzo.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
slapbandje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
Mijn mountainbike: Te veel

niels.o schreef:
Knakker29 schreef:Wel knap dat velen een oordeel hebben over het rijgedrag zonder een seconde erop te hebben gereden, dat het een uiterst lelijke en wat hoog geprijsde vork is zijn de meesten het over eens, verder lees ik vooral veel onderbuikreacties.
Meestal mot je een 160mm vork hebben voor de lokale xc rondjes als je velen hier mag geloven :winkie:
Vergeet ook de dropperpost niet. Plaats een foto zonder en het halve forum stelt kritische vragen waarom je zo'n ding niet gemonteerd hebt.
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Maar een dropper is dan ook veel handiger dan vering. Ik heb er in ieder geval veel plezier van op mijn starre fiets ;-)
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
_Erik_
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 785
Lid geworden op: za 6 november 2010, 17:50

Is deze vork al ergens in Nederland te testen?
Mijn huidige vork is zo langzamerhand aan vervanging toe.
Een Lauf lijkt me wel wat, maar ik wil het toch eerst een keer proberen.
Plaats reactie