MTB / BMX vereniging (omgeving haarlemmermeer) 7 jarige

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
MAF1
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: do 9 juni 2016, 15:19

Hallo,

mijn dochter van 6 (bijna 7) vindt het heerlijk om te crossen/stunten.
Totaal niet bang aangelegd doet ze nu al van alles om vooral moeders bang te maken.
Nu er gisteren ook op de TV de olympische BMX series te zien waren, riep ze voluit "dat wil ik doen, mag dat!"

Maar toen ik beetje ging rond kijken zag ik dat er 1) bijna of eigenlijk geen BMX vereniginen in haarlemmermeer zijn en 2) dat je bij een MTB vereninging pas vanaf 9 jaar jeugd afdelingen hebt.

Ik kan zelf wel een fiets voor de meid kopen, maar kan haar niet de techniek aanleren (papa doet ook maar wat..)

Weet iemand hier op dit topic iets over jeugd BMX/MTB verenigingen?

thanks
Maikel
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1066
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Er zijn sowieso relatief weinig bmx verenigingen. Denk dat je wel stukje moet rijden daarvoor.
Maar er bestaat op internet een handig programma, Google heet dat. Dat leert al dat er in Velsen een bmx vereniging zit waarbij je vanaf de leeftijd van 5 welkom bent.
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3164
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Bij de meeste bmx verenigingen mogen de kinderen vanaf 5 jaar lid worden.
Laagste categorie bij wedstrijden is geloof ik 6- of 7-. Bij meisjes kan daar nog wel eens verschil inzitten vanwege het aantal deelneemsters.
In Velsen Noord zit inderdaad een bmx-vereniging. Vaak mag je een aantal proeflessen meeedoen. Bij de vereniging waar ik rij, zijn dat er bijvoorbeeld maximaal 3. Eventueel materieel is wel te leen op de club, maar het beste kun je daarvoor even contact opzoeken. Zou zonde zijn als ze het toch niet echt leuk vindt en je hebt net een bult geld uitgegeven aan spullen.
Kijk anders even op http://www.bmxwest.nl" onclick="window.open(this.href);return false;. Daar staan alle verenigingen in de afdeling west op.
Daarnaast bestaat er ook de NFF, maar die hebben geen clubs in het westen van het land.

Er zijn wel redelijk wat clubs verspreid over nederland, maar als je eenmaal wedstrijden gaat rijden, moet je wel rekenen dat je veel moet rijden en dat het soms hele weekenden kost (nationale wedstrijden)
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

MAF1 schreef:Hallo,

mijn dochter van 6 (bijna 7) vindt het heerlijk om te crossen/stunten.
Totaal niet bang aangelegd doet ze nu al van alles om vooral moeders bang te maken.
Nu er gisteren ook op de TV de olympische BMX series te zien waren, riep ze voluit "dat wil ik doen, mag dat!"

Maar toen ik beetje ging rond kijken zag ik dat er 1) bijna of eigenlijk geen BMX vereniginen in haarlemmermeer zijn en 2) dat je bij een MTB vereninging pas vanaf 9 jaar jeugd afdelingen hebt.

Ik kan zelf wel een fiets voor de meid kopen, maar kan haar niet de techniek aanleren (papa doet ook maar wat..)

Weet iemand hier op dit topic iets over jeugd BMX/MTB verenigingen?

thanks
Maikel
3 keer raden wat die van mij gisteren zei...
Ik denk dat ik binnenkort eens naar Raalte ga voor een test rondje.
M.A.S
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 497
Lid geworden op: za 25 februari 2012, 20:31
Mijn mountainbike: focus whistler bulls sharptale

ik heb vroeger in de 80's ge crosst , was erg leuk , vaak 2e :D

ik was jonger dan 6 , en het is idd erg leuk (zei ik al )

ik weet dat er hier in de buurt (schagen ) een club zit , maar dat is denk ik ook best ver weg .
misschien eens kijken op facebook , daar huizen ook veel clubs rond , ik kan me voorstellen dat ze niet allemaal een website hebben .

succes :-q

oja , kijk goed waar een fiets aan moet voldoen, en een helm en een pak enz enz , mijn vader had ook vaak tandwielen mee , na een proefrondje keek hij hoe mijn cadans was en paste de vertanding daar op aan , groter of kleiner , net hoe het baantje was en hoe ik rond trapte .
Laatst gewijzigd door M.A.S op do 18 augustus 2016, 09:54, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes Marcel
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

Forau schreef:
MAF1 schreef:Hallo,

mijn dochter van 6 (bijna 7) vindt het heerlijk om te crossen/stunten.
Totaal niet bang aangelegd doet ze nu al van alles om vooral moeders bang te maken.
Nu er gisteren ook op de TV de olympische BMX series te zien waren, riep ze voluit "dat wil ik doen, mag dat!"

Maar toen ik beetje ging rond kijken zag ik dat er 1) bijna of eigenlijk geen BMX vereniginen in haarlemmermeer zijn en 2) dat je bij een MTB vereninging pas vanaf 9 jaar jeugd afdelingen hebt.

Ik kan zelf wel een fiets voor de meid kopen, maar kan haar niet de techniek aanleren (papa doet ook maar wat..)

Weet iemand hier op dit topic iets over jeugd BMX/MTB verenigingen?

thanks
Maikel
3 keer raden wat die van mij gisteren zei...
Ik denk dat ik binnenkort eens naar Raalte ga voor een test rondje.
Ga dan naar dedemsvaart :-q de thuisbaan van Niek Kimman
MAF1
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: do 9 juni 2016, 15:19

Bedankt allemaal voor de reacties!
zal er eens een studie van gaan maken, wat waar zit en wat mogelijkheden zijn.

thanks!
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3164
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Wellicht zien we mekaar dan in de toekomst bij een wedstrijd :-q

Wellicht word je zelf ook "aangestoken" met het "virus" en doe je ook gezellig mee in de cruiserklasse bijvoorbeeld :winkie:
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

Meegs schreef:Wellicht zien we mekaar dan in de toekomst bij een wedstrijd :-q

Wellicht word je zelf ook "aangestoken" met het "virus" en doe je ook gezellig mee in de cruiserklasse bijvoorbeeld :winkie:
De cruisers dat zijn toch jongelui in een oud lichaam? :winkie:
Gebruikersavatar
kingjoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 571
Lid geworden op: zo 4 november 2012, 19:14
Mijn mountainbike: GT Fury Worldcup 2016, GT Sanction Team 2017, GT Speed Serie 2015, Trek Fuel-EX 8 2013
Contacteer:

De cruiser klasse is mooi lomp geweld joh :lol:

mijn oude lijf staat heel af en toe nog eens op een 20inch-je..

ik links en rechts de jongen waar ik 30 jaar geleden ook al tegen reed :D blijft een leuk spelletje :-q
Afbeelding
M'n speeltjes
===============
GT Fury Worldcup 2016
Trek Fuel EX8 2013
GT Speed series 2015 (BMX)
GT Force 2018
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3164
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

niels.o schreef:
Meegs schreef:Wellicht zien we mekaar dan in de toekomst bij een wedstrijd :-q

Wellicht word je zelf ook "aangestoken" met het "virus" en doe je ook gezellig mee in de cruiserklasse bijvoorbeeld :winkie:
De cruisers dat zijn toch jongelui in een oud lichaam? :winkie:
Je bent zo jong als dat je je voelt toch :winkie:
In mijn leeftijdsklasse rijdt er zelfs een "opa" mee :-q

20-inch waag ik me niet meer aan, te vaak mee gevallen tijdens trainingen. En je moet zo hard trappen om de gang erin te houden :tong
M.A.S
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 497
Lid geworden op: za 25 februari 2012, 20:31
Mijn mountainbike: focus whistler bulls sharptale

wat voor crossfiets hebben ze dan tegenwoordig voor "volwassenen"? :tong
groetjes Marcel
Gebruikersavatar
kingjoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 571
Lid geworden op: zo 4 november 2012, 19:14
Mijn mountainbike: GT Fury Worldcup 2016, GT Sanction Team 2017, GT Speed Serie 2015, Trek Fuel-EX 8 2013
Contacteer:

De cruiser is een bmx maar dan met 24inch wielen ipv 20inch. Die zijn wat "makkelijker" te handelen als de nerveuze 20inchjes. 8)

De 24 inch (Cruiser)

Afbeelding

De 20 inch

Afbeelding

Meegs schreef:
20-inch waag ik me niet meer aan, te vaak mee gevallen tijdens trainingen. En je moet zo hard trappen om de gang erin te houden :tong
Tussen de 20 en 24 inch zit dag en nacht verschil ja. Ik heb de speed series XXL en deze is in wielbasis nagenoeg net zo lang als de 24 inch maar gedraagt zich totaaaaaaaaaaal anders :lol:
M'n speeltjes
===============
GT Fury Worldcup 2016
Trek Fuel EX8 2013
GT Speed series 2015 (BMX)
GT Force 2018
M.A.S
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 497
Lid geworden op: za 25 februari 2012, 20:31
Mijn mountainbike: focus whistler bulls sharptale

dat is ff andere koek dan m'n oude Raleigh fiets van meer dan 30 jaar terug .

met achteruit trap rem en bescherming op het frame en stuur .
die bescherming is niet meer verplicht ?
groetjes Marcel
Gebruikersavatar
kingjoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 571
Lid geworden op: zo 4 november 2012, 19:14
Mijn mountainbike: GT Fury Worldcup 2016, GT Sanction Team 2017, GT Speed Serie 2015, Trek Fuel-EX 8 2013
Contacteer:

verboden zelfs :lol:

en de fietsjes van toen zijn idd niet meer te vergelijk met de fietsen van tegenwoordig.. :-D
M'n speeltjes
===============
GT Fury Worldcup 2016
Trek Fuel EX8 2013
GT Speed series 2015 (BMX)
GT Force 2018
Plaats reactie