Ervaring downhill in Harz/Braunlage/Hanhenklee

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
R00kie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 362
Lid geworden op: wo 15 januari 2014, 21:58
Mijn mountainbike: Canyon Torque EX Gapstar 2014, Transition TR450 (in aanbouw)
Contacteer:

Weet iemand hoe het downhillen in dit gebied is? Qua liften, tracks etc.?

Hoor het graag!
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1061
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Leuk.
Maar zonder gekheid: zeker de moeite. Braunlage is niet heel steil, wel veel wortels (Hoewel ik hoorde dat er e.e.a. is aangepast). Lift (gondeltjes) doet er wel lang over.
Hahneklee heeft tegenwoordig nieuwe lift, ben er al even niet geweest. Maar met nieuwe lift is het denk ik de moeite om er te gaan kijken. Heb m zelf ook weer op de planning staan.
Vergeet racepark schulenberg niet, leukste en gezelligste parkje daar in de buurt als je het mij vraagt. Niet heel groot, maar goede sfeer en leuke tracks. Andreasberg is redelijk nieuw, ben er zelf nog niet geweest, maar schijnt ook leuk te zijn.
R00kie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 362
Lid geworden op: wo 15 januari 2014, 21:58
Mijn mountainbike: Canyon Torque EX Gapstar 2014, Transition TR450 (in aanbouw)
Contacteer:

Thanks Maaf! Maar niet heel steil? Winterberg is dat bijvoorbeeld ook niet. Is het met elkaar te vergelijken?
DaanJ
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1266
Lid geworden op: wo 10 augustus 2005, 12:20
Mijn mountainbike: Star en single speed

Harz is zeker top. Schulenberg idd erg goed. Hahnenklee ook erg leuk, nieuwe lift stuk relaxter, ook nieuwe toffe banen. Samen met Schulenberg de beste vind ik.

Braunlage erg lange lift waarin je flink wordt geroosterd als het warm buiten is, en vrij lange tracks, want inderdaad meeste niet zo stijl. Paar leuke tracks, paar vrij suffe. Ik maak de 10 rittenkaart niet op in een (warme) dag. Wel leuk voor een dag.

St. Andreasberg is heel kort en klein. Wel toffe tracks op zich aan de ene kant van de berg, vooral als het droog is. Andere kant van de berg kun je overslaan, geen hol aan. Halve dag lol :)
R00kie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 362
Lid geworden op: wo 15 januari 2014, 21:58
Mijn mountainbike: Canyon Torque EX Gapstar 2014, Transition TR450 (in aanbouw)
Contacteer:

DaanJ schreef:Harz is zeker top. Schulenberg idd erg goed. Hahnenklee ook erg leuk, nieuwe lift stuk relaxter, ook nieuwe toffe banen. Samen met Schulenberg de beste vind ik.

Braunlage erg lange lift waarin je flink wordt geroosterd als het warm buiten is, en vrij lange tracks, want inderdaad meeste niet zo stijl. Paar leuke tracks, paar vrij suffe. Ik maak de 10 rittenkaart niet op in een (warme) dag. Wel leuk voor een dag.

St. Andreasberg is heel kort en klein. Wel toffe tracks op zich aan de ene kant van de berg, vooral als het droog is. Andere kant van de berg kun je overslaan, geen hol aan. Halve dag lol :)
Nice, heb een appartementje in Braunlage. Kan ik dat park mooi met Schulenberg combineren. Heb elaas maar 2 1/1 dag dus alle vier bezoeken wordt een beetje te gek. Ben benieuwd! Thanks voor de reacties.
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

Inderdaad niet erg stijl of heel erg technisch, maar wel leuk.

Voor de volledigheid: er is ook nog een track in thale, maar daar vond ik niet zoveel aan.

Schulenberg is alleen in het weekend open, de rest de hele week.
generalst
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 22 augustus 2016, 17:47

Zeker een tof gebied daar.
Ben er meermaals geweest. Dit jaar een huisje in Andreasberg gehad. Vanaf daar Andreasberg gereden, en dagelijks een uitstapje naar Schulenberg, Thale, Hahneklee en Braunlage. (is goed te doen, max 1u rijden).
Gebruikersavatar
kingjoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 571
Lid geworden op: zo 4 november 2012, 19:14
Mijn mountainbike: GT Fury Worldcup 2016, GT Sanction Team 2017, GT Speed Serie 2015, Trek Fuel-EX 8 2013
Contacteer:

ben 1x in bikepark Hanhenklee geweest.. de lift omhoog is niet super snel maar tis ook best wel een eindje.. de trails zijn in mijn beleving niet echt moeilijk.. er zijn een paar verschillende tracks en de flow trail vond ik de leukste (wat raar is want ik ben altijd fan van de downhill tracks :lol: ).. de downhill tracks vind ik daar matig.. ook is het niet echt stijl daar wat soms leid tot moeten bij trappen op de trails om wat snelheid te krijgen.. je moet ook van wortels houden.. want die liggen er ook genoeg :D

nu klinkt het wellicht deels negatief maar dat is het niet.. ik vond het een super leuk park en wil er zekers vaker heen.. echter de extra rij tijd ten opzichte van Willingen/Winterberg vind ik het niet waard .. lag het op de dezelfde afstand als Winterberg/Willingen dan was ik er zeker vaker heen gegaan :-q
M'n speeltjes
===============
GT Fury Worldcup 2016
Trek Fuel EX8 2013
GT Speed series 2015 (BMX)
GT Force 2018
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1061
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Kingjoop, je omschrijving van hahneklee klinkt mij eigenlijk meer als braunlage. Maar ben zelf al tijdje niet in hahneklee geweest, maar kan t niet plaatsen.
Gebruikersavatar
kingjoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 571
Lid geworden op: zo 4 november 2012, 19:14
Mijn mountainbike: GT Fury Worldcup 2016, GT Sanction Team 2017, GT Speed Serie 2015, Trek Fuel-EX 8 2013
Contacteer:

Volgens mij was ik er ergens in Maart... braunlage ben ik nooit geweest dus zou het niet weten
M'n speeltjes
===============
GT Fury Worldcup 2016
Trek Fuel EX8 2013
GT Speed series 2015 (BMX)
GT Force 2018
Plaats reactie