Lemelerberg

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

Marco79 schreef:
niels.o schreef:@Marco 28 sec. Snelste tijd.. ik heb hem na al 60km te hebben gereden in 38sec gedaan zonder remmen.. maar blijft leuk springen aldaar
Staat ie op Strava? Ik kom geen Niels tegen in de top 6.
Er staat er 1 die 'm in 10 seconden had gedaan met 127km/h al zou je het met een motor doen haal je dat nog niet.
38sec. Is plek 952.... :roll:
28 sec is nr 1 dit jaar.. da was k nie

Ik heb geen illusies ik kwam fietsend vanaf huis (hoogeveen).. en moest ook nog weer terug.
Als ik die kant met de auto op ga zal ik nog eens een poging down
edkars
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: di 19 augustus 2008, 23:28
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper comp 29
Contacteer:

Veel kommetjes moet je met een flink zoutvat nemen (een korreltje is echt niet genoeg). Dat geld ook zeker voor een boel segmenten op de Lemelerberg.
http://www.strava.com/athletes/682636" onclick="window.open(this.href);return false;

Hey ho, let's go!
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

edkars schreef:Veel kommetjes moet je met een flink zoutvat nemen (een korreltje is echt niet genoeg). Dat geld ook zeker voor een boel segmenten op de Lemelerberg.
I know maar die 28sec. Is vrij reëel. . Dat moet te doen zijn al vlieg je dan wel bijna. 10sec aldaar is een foutje in het loggen..

Met zo'n foutje heb ik een kom op een oud segment van de groene route zuidwolde.. daar reed ik zomaar 21sec. Van de Snelste tijd af.. terwijl ik met mijn zoon rondtoerde :winkie:
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

niels.o schreef:38sec. Is plek 952.... :roll:
28 sec is nr 1 dit jaar.. da was k nie

Ik heb geen illusies ik kwam fietsend vanaf huis (hoogeveen).. en moest ook nog weer terug.
Als ik die kant met de auto op ga zal ik nog eens een poging down
Ah ik las het verkeerd.... :oops:
Maar 60km achter de kiezen en dan nog de Lemelerberg en dan nog terug? Da's een heldhaftige rit. :-q. En dan is 38 sec niet slecht.
edkars schreef:Veel kommetjes moet je met een flink zoutvat nemen (een korreltje is echt niet genoeg). Dat geld ook zeker voor een boel segmenten op de Lemelerberg.
Eens, maar zoals Niels al aangaf, is 28 sec. op dat stuk wel reeel.
De tijden die ik op die route heb gereden zijn met verschillende toestellen (iPhone(s), Garmin Edge 800) gedaan. Eigenlijk lag het allemaal wel dicht bij elkaar. Door de bank genomen denk ik dat het wel klopt.
niels.o schreef: I know maar die 28sec. Is vrij reëel. . Dat moet te doen zijn al vlieg je dan wel bijna.
Het is een kick, zeker wanneer je tussen die paar bomen doorvliegt. Er zijn meer van die stuk(jes) die voor een NL route tof zijn. Het is natuurlijk geen bikepark. Maar voor het lokale rondje wel tof.
“Old, not obsolete”
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

Marco79 schreef:

Ah ik las het verkeerd.... :oops:
Maar 60km achter de kiezen en dan nog de Lemelerberg en dan nog terug? Da's een heldhaftige rit. :-q. En dan is 38 sec niet slecht.
.
Het rondje is 13km en ik zat op 98.1 toen ik weer thuis was.. De ultra marathon komt er aan :wink:
Nog een paar van die ritjes en dan zit het wel goed met de km's
lochnes
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: do 24 december 2015, 23:06

ik (peter) heb er wel 28 seconden staan wat de snelste tijd van dit jaar was op de afdeling na de waterzuivering. denk dat die tijd bijna reeel was, want ik ging er wel voor (ben beter in dalen dan in klimmen) en als ik em relaxed rij is het 35 seconden. Maar beetje mazzel met hoe je logt maakt wel uit. deze was met de iphone, die berekend zijn positie maar eens per 4 seconden. dus als je en aan bet begin en aan het eund van een segment mazzel hebt snoep je 8 seconden van een segment af....en als je echt voor de KOM gaat kun je hem natuurlijk ook loggen op je garmin, in notepad de gpx aanpassen en die uploaden naar strava.
of met je ebike rijden.
of met de trein een segmentje pakken
Allemaal wel eens gezien.

anyway, je komt een paar keer mooi los als je er hard gaat, beetje uitkijken voot de remkuilen in het bochtje waar die bidons er altijd liggen, als je de binnenbocht neemt kun je over zo"n bison onderuitgaan en de buitenkant ligt er slevhter bij, vering (ik heb en fully maar das niet nodig)) lekker soepel en bij einde van de klim omhoog al lekker aanzetten en vol meetrappen dan is wat sneller ook nog wel te doen voordat het gevaarlijk wordt.

meer respect voor de ultraton rijders, daar valt minder te smokkelen.
edkars
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: di 19 augustus 2008, 23:28
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper comp 29
Contacteer:

Die 28 sec bestrijd ik niet. Mijn pr daar is een relaxte 35 sec., dus ik kan me voorstellen dat dat reëel is, zeker op een fully. Maar de kommen op bv de kombochten of de " nieuwe afdaling " langs het technische rondje in minder dan de helft van mijn tijd? Ik ben zeker niet de snelste, maar dat lijkt me toch sterk.
Vandaar mijn opmerking over dat zoutvat.
http://www.strava.com/athletes/682636" onclick="window.open(this.href);return false;

Hey ho, let's go!
lochnes
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: do 24 december 2015, 23:06

Ben het dus zeker eens met dat zoutvat. Heb vandaag nog eens de lemelerberg gefietst, nu met een garmin, en ondanks dat het zo hard regende dat ik niet voluit kon gaan wegens teveel druppels in mijn ogen, ben ik toch tot de conclusie gekomen dat die 28 seconden ook meer met een "interessante" gps logging te maken heeft dan met mijn daadwerkelijke snelheid daar....ook een keertje mazzel dus.
Was wel leuk vandaag, lag er snel bij met een mooi sliklaagje dus glijen over twee bandjes, goed voor de adrenaline kick..
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

Ik zal volgende week nog eens een poging doen om bij die 28 in de buurt te komen. Het is niet mijn thuisrondje maar we doen ons best
Gebruikersavatar
Opperhoofd
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1813
Lid geworden op: vr 11 april 2003, 17:47
Mijn mountainbike: hangt op zolder aan de muur

Ach, het hoort in de strava discussie. Ik heb ook weleens ergens van mezelf een tijd op een segment gezien die niet klopt. Ik wacht wel totdat iemand flagged of dat strava het zelf fixt.

Strava doet niet aan controle van de kwaliteit van de gps track. Zouden ze dat wel doen dan zakt de hele brede basis in elkaar. En die hele brede basis is wel wat het een succes maakt.

Met een kleiner loginterval (1 Hz bijvoorbeeld) en een minimaal aantal satellieten en je kan in elk geval de gereden tijden/snelheden goed met elkaar vergelijken. Maarja, dan zijn er nog genoeg andere factoren om je tijd te beinvloeden.

Zometeen maar eens een rondje doen en onder de 28 sec rijden... :p
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

Opperhoofd schreef:Ach, het hoort in de strava discussie. Ik heb ook weleens ergens van mezelf een tijd op een segment gezien die niet klopt. Ik wacht wel totdat iemand flagged of dat strava het zelf fixt.

Strava doet niet aan controle van de kwaliteit van de gps track. Zouden ze dat wel doen dan zakt de hele brede basis in elkaar. En die hele brede basis is wel wat het een succes maakt.

Met een kleiner loginterval (1 Hz bijvoorbeeld) en een minimaal aantal satellieten en je kan in elk geval de gereden tijden/snelheden goed met elkaar vergelijken. Maarja, dan zijn er nog genoeg andere factoren om je tijd te beinvloeden.

Zometeen maar eens een rondje doen en onder de 28 sec rijden... :p
Ik weet niet hoe het daar is.. maar veel segmenten kun je omzeilen.. ofwel parallel via een rechte lijn knallen. Dan pak je bijna elke kom.
:winkie:
rvt
All rounder
All rounder
Berichten: 88
Lid geworden op: ma 17 juni 2013, 15:34
Mijn mountainbike: KONA UNIT 2020

Mooie route zeg, nog mooier dan mijn eigen plaatselijke route schoorl.
Technische lus is ook erg leuk om te doen.
WelkomBuiten
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 243
Lid geworden op: di 31 maart 2015, 10:24
Mijn mountainbike: Titus Ti Fireline Evo
Contacteer:

De afgelopen week heb ik deze route drie keer gereden vanuit Lemelerveld. Wat een heerlijk rondje! De 'gevaarlijke' afdalingen zijn een absoluut genot om in volle vaart af te stuiteren (29er HT), de remkuilen waarover geschreven wordt, zijn gedempt met zand. Ook kan er wat langer geklommen worden dan thuis. De relatief kleine hoogte wordt volgens mij optimaal benut.

De technische speeltuin heb ik gelaten. Doe liever het rondje een keer extra. De komende week ga ik zeker nog een paar keer rond. Complimenten aan de bouwers en onderhouders!
Buitenspeler met extra aandacht voor moeilijke mensen.

Buiten is het beter! - Facebook - Instagram - Twitter
Gebruikersavatar
Opperhoofd
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1813
Lid geworden op: vr 11 april 2003, 17:47
Mijn mountainbike: hangt op zolder aan de muur

WelkomBuiten schreef:...
De relatief kleine hoogte wordt volgens mij optimaal benut.
...
Niet helemaal. Er is veel meer moois. Maar om de natuur en mede recreanten niet lastig te vallen worden sommige delen van het gebied ontzien.
https://www.strava.com/segments/12986297" onclick="window.open(this.href);return false;
(als local kan je momenten kiezen dat je niemand/weinig tot last bent, niet gezien wordt)
poiuytr
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 670
Lid geworden op: ma 22 april 2013, 11:31

Opperhoofd schreef:
WelkomBuiten schreef:...
De relatief kleine hoogte wordt volgens mij optimaal benut.
...
Niet helemaal. Er is veel meer moois. Maar om de natuur en mede recreanten niet lastig te vallen worden sommige delen van het gebied ontzien.
https://www.strava.com/segments/12986297" onclick="window.open(this.href);return false;
(als local kan je momenten kiezen dat je niemand/weinig tot last bent, niet gezien wordt)
Pak deze paden ook vaak omdat ik niet op drukke tijden fiets, maar je bent er gauw aan de beurt voor een prent.
Rondom de dikke steen en Archemerberg heb je een bult mooie klimmen en afdalingen, gewoon jezelf lekker laten verdwalen, ontdek je ook eens wat ;)
Plaats reactie