Zwarte woud Seebach

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Plaats reactie
arjan174
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: do 17 september 2009, 20:56
Mijn mountainbike: Heuvel fs 29 (Vitus Rapide fs)

Ik ga vd zomer naar Seebach op vakantie. Nu schijnt het een mtb walhalla aan routes te zijn. Er zouden maar liefst 46 verschillende routes zijn.

Nu is mijn vraag zijn deze routes goed uitgepijld ? En weten jullie welke de aanraders zijn ? Ben benieuwd . Paar jaar terug zaten we in bad wildbad en daar viel het tegen qua vaste routes. Wellicht het hier beter is.
arjan174
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: do 17 september 2009, 20:56
Mijn mountainbike: Heuvel fs 29 (Vitus Rapide fs)

Ben inmiddels terug van deze vakantie. Dat. Mountainbiken leeft is wel te zien. Maar namelijk door de Duitsers zelf. De streek is niet echt populair bij de Nederlanders.

Wat kun je verwachten: bredere paden met stijgingspercentages tussen de 5 en 18 procent. De bewegwijzering is in orde maar koop bij de VVV in Seebach een routekaart met plattegrond. De routekaarten zijn duidelijk omschreven en als je lekker rustig tourt dan gaat het prima.

Conclusie : wil je niet al te technisch en op bredere paden waar je uren lang niemand tegenkomt rondrijden en houd je vd Duitse keuken en grillige natuur in het zwarte woud is het overwegen waard. Maar het zijn gee routes die uitblinken in singletrack mountainbiken.

Ik vond het voor. 12 dagen zomervakantie leuk maar niet spannend. Wel veel hm in relatief korte ritten.
Mischa1970
All rounder
All rounder
Berichten: 125
Lid geworden op: ma 29 september 2014, 18:21
Mijn mountainbike: Merida Big Nine 300 TFS

Nu wil het geval dat ik daar in de buurt ben vanaf overmorgen, heb je ook wat wandelpaden geprobeerd?
arjan174
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: do 17 september 2009, 20:56
Mijn mountainbike: Heuvel fs 29 (Vitus Rapide fs)

Eigenlijk niet maar in de omgeving waar ik reed waren de meeste paden breed en wel lekker steil. Soms wat technische stukjes omhoog. Vanuit de hornisgrinde afgedaald over wandelpad naar de mummelsee dat was een mooi technische afdaling. Leuke omgeving niet supertoeristisch en betaalbaar.
pedro
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 24 juni 2005, 16:30

Voor julie waarschijnlijk te laat, maar vlakbij Seebach in Sasbachwalden ligt de Alpirsbacher Schwarzwaldtrail. Ook in Freiburg zijn aangelegde MTB-trails.
Verder zijn er in in Baden-Württemberg heel veel en ook echt goede MTB mogelijkheden, maar als gevolg van de belachelijke 2-meter regel vrijwel geen officiele.
Plaats reactie