Cube AIM SL 29

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
Nicksteg
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 3 augustus 2016, 14:46

Ik heb besloten het mountainbiken weer op te gaan pakken na jaren. Jaren geleden zat er goed in en wist ik ook wel wat ik moest hebben. Het is al zolang geleden dat ik er weer helemaal in moet komen.

Ik wil beginnen met een beginnersbike. Net teveel eisen. 1x in de week fietsen. Vind ik het zo leuk, dan kan ik tzt wel naar een duurdere fiets kijken.
2e hands liever niet. Budget: ongeveer 500 euro.

Ik heb deze gezien:
https://www.fietsenwinkel.nl/cube-aim-s ... oCqcrw_wcB" onclick="window.open(this.href);return false;

Is dit een mooie beginnersfiets? of zijn er mooiere, betere fietsen voor hetzelfde geld?
TedH
All rounder
All rounder
Berichten: 78
Lid geworden op: do 28 juli 2016, 21:47

Hangt er maar net af wat je bedoeld met "fietsen" is dit op drassig, bossig terrein? Of wil je er voornamelijk mee over asfalt, fietspaden en bospaadjes fietsen? In geval van het eerste zal je met deze derraileursgroep wat lastiger uitkomen. Verder is dit een prima starterfiets erop afgaande dat je niet met mensen fietst die een MTB van 2000,- hebben.

Wanneer je veel in de bossen wil gaan fietsen, dan zal je richting Shimano Deore derailleursgroepen zoeken (zowel voor als achter) maar daar ga je ook meer voor betalen natuurlijk. In dat geval is een tweedehandsjes van een betrouwbare fietsenmaker geen slecht idee.
Plaats reactie