aankoopadvies

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
sebazzk
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 3 augustus 2016, 15:46

Hoi ik hoop dat jullie me een goed antwoord kunnen geven op de volgende vraag:

ik wil naast mijn racefiets ook gaan mtb'en
dit om vooral op de door deweekse avonden ff een snel rondje te maken, of om tijdens kouder/slecht weer ff rondje door de drek te raggen in het bos

nu heb ik een paar jaar geleden al een keer een instapper gekocht (focus raven rookie) en vindt het nu wel tijd worden om eens iets beters te halen.

mijn budget is tot 1000€

en het gebruik zal zijn door de weeks een keer in de avond door de omgeving (geen bos oid in de buurt), en eens in de zoveel tijd richting bos oid.

wie kan me een beetje een goed advies geven , fm in de buurt heeft dure smaak :)
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1061
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Tja, wat wil je? Canyon heeft mooie mtb's voor een faire prijs, maar dan moet je wel op internet bestellen .
Wil je bij een fietsenwinkel, dan zal je denk ik uitkomen op Bulls, Cube of goedkope Trek/Giant. Als je nog even geduld hebt gaan de 2016 modellen er weer met aardige kortingen uit
sebazzk
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 3 augustus 2016, 15:46

was inderdaad al even aan het speuren geweest

Cube sprong er wel uit voor mij inderdaad ook qau frame maat (ben 1.97)
maar wat is de prognose voor de kortingen ?? ;)
had de Cube Attention SL op het oog, maar twijfel ook om de te sparen voor de LTD pro
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Wellicht kijken bij Rose in Duitsland. Winkel zit net over de grens in Bocholt.

Maar ik kan bevestigen dat Canyon ook prima fietst zonder ook maar 1 meter er vantevoren op te hebben gefietst.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

waar woon je en wat is je maat die je nodig hebt?
sebazzk
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 3 augustus 2016, 15:46

woon in Friesland en was aan het kijken naar een 23"
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

Schiet eens aan bij kramer appelscha.. goede kennis in huis.

Of wat verder egbert egberts in Borger.

Verder zou ik inderdaad dan de ltd pro kiezen ivm de betere afmontage
sebazzk
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 3 augustus 2016, 15:46

Ik heb mijn zoekveld wat beperkt tot de volgende fietsen:

Cube attention sl 2016 https://www.mantel.com/cube-attention-s ... gjc3RhcnQ1" onclick="window.open(this.href);return false;

Cube Acid 2016 https://www.12gobiking.nl/cube-acid-2016" onclick="window.open(this.href);return false;

Of toch doorsparen voor de ltd pro 2016 https://www.12gobiking.nl/cube-ltd-pro-29-2016" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat is jullie mening hierin, en ga je het verschil merken tussen volledig xt en xt/deore mix??
Thormodo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 3 juli 2016, 22:43

sebazzk schreef:Ik heb mijn zoekveld wat beperkt tot de volgende fietsen:
Wat is jullie mening hierin, en ga je het verschil merken tussen volledig xt en xt/deore mix??
Een xt/deore mix is wat te "lief" uitgedrukt. Hij is volledig deore afgemonteerd met een xt achterderailleur. Een bekend trucje om zo de afmontage beter te laten lijken dan het is. Xt is ook daadwerkelijk beter dan Deore, daar waar als je bijv. van XT naar SLX gaat er een kleiner verschil is.
Maar goed er zijn zat topics op dit forum/het internet waar wordt gesproken over het verschil tussen Deore en XT.

Maar er zitten nog wel veel meer verschillen tussen de Cube LTD Pro 29 en de Cube Acid. Zo heeft de eerste een 2x11 systeem i.p.v. 3x10, wat mij betreft een stuk fijner. De Cube LTD Pro 29 heeft een lock-out op het stuur, wat op zich ook best handig kan zijn. De Acid heeft een iets duurdere voorvork, maar of die ook beter is, is een tweede. Rockshox is in elk geval een bekend merk die relatief makkelijk is in onderhoud, geen idee hoe dat is met de Manitou.

Voor dat relatief kleine verschil van 100 euro krijg je er enorm veel voor. Dus ik zou zonder twijfel voor de LTD gaan.

Was je ook van plan om hem bij 12gobiking te kopen? Want aangezien ze volgens mij gewoon de adviesprijs vragen, zou ik hem eerder bij een "echte" fietsenmaker halen. Overigens is de zwarte LTD al niet meer leverbaar in jouw maat bij 12gobiking.

De 2017 modellen worden de komende maanden getoond, dus tjah je kunt de komende maanden ook verwachten dat er kortingen gaan komen :P.
Volgens deze site worden de aankondigen voor de nieuwe cubes in oktober verwacht: http://www.bike-zone.nl/fietsen/prijsli ... ikes-2017/" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Thormodo op za 6 augustus 2016, 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.
sebazzk
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 3 augustus 2016, 15:46

Bedankt voor je reactie, maar heb gister de knoop door gehakt en met een goeie korting toch gekozen voor de Attention Sl bij de plaatselijke fm, vondt het verschil met de acid te klein (ook niet mijn kleur) en de LTD, werd me met het oogop aanschaf van nieuwe kleding, schoenen, computer toch beetje te duur...
Hoop dat ik er geen spijt van krijg en veel plezier ga hebben van deze bike
Thormodo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 3 juli 2016, 22:43

sebazzk schreef:Bedankt voor je reactie, maar heb gister de knoop door gehakt en met een goeie korting toch gekozen voor de Attention Sl bij de plaatselijke fm, vondt het verschil met de acid te klein (ook niet mijn kleur) en de LTD, werd me met het oog op aanschaf van nieuwe kleding, schoenen, computer toch beetje te duur...
Hoop dat ik er geen spijt van krijg en veel plezier ga hebben van deze bike
Inderdaad het verschil tussen de Acid en Attention is heel minimaal. En als je tussen de Attention en de LTD kijkt is het verschil al weer een stuk groter kwa prijs, helemaal als je er meer korting op hebt zitten. Wat heb je uiteindelijk betaald voor de Attention?
Het zijn allemaal prima fietsen, dus dat plezier moet wel goed komen :P. Probleem met fietsen is dat je er altijd iets mooiers te koop is ^.^.

Wielrenkleding kan overigens uiteraard ook prima op de mountainbike, dus tenzij je sowieso nieuwe kleding nodig bent hoef je daar geen geld aan uit te geven.
sebazzk
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 3 augustus 2016, 15:46

Ja je blijft elke keer voor paar honderd euro iets mooiers kopen....maar ja waar houdt het op he??!!

Vandaar dat ik nu gewoon een limiet had ingesteld

Heb de Attention SL, voor mooi iets onder de 800€ kunnen krijgen 8)
Mooie prijs voor een fiets die ik hoofdzakelijk naast mijn racer ga gebruien :-q
TedH
All rounder
All rounder
Berichten: 78
Lid geworden op: do 28 juli 2016, 21:47

Top! Geniet van je mooie kilometertjes die je ermee gaat maken! Je zult er ongetwijfeld veel plezier aan beleven!
Plaats reactie