Zadelpijn, doorgaan of rusten?

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Gebruikersavatar
floris Zwitserland
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 255
Lid geworden op: zo 16 november 2014, 10:03
Mijn mountainbike: Canyon Nerve al 29 9.9 2015,voorheen:Cannondale super raven 2000sl
Contacteer:

http://www.rings-goirle.nl/2016/" onclick="window.open(this.href);return false;
Vandaag weer eens heel hard, langs de sportschool gefietst
futura
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: zo 28 december 2014, 19:57
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF 9.0 2019 Stealth

Er zijn al veel goede tips gegeven en ik heb ook veel last gehad van een zere reet en in mijn eenvoud er zelfs aan gedacht om een bromfietszadel op mijn mtb te zetten.

Wat voor mij goed heeft gewerkt en let op dat is persoonlijk: een Assos Mille S5 broek, Chamois Creme en een Selle Italia Flow Ex zadel.

Heb onlangs een nieuwe fiets gekocht waarop een kneiter hard sm zadel zat waar ik het niet op uit hield, zadel gewisseld voor de Flow Ex van mijn oude mtb en afgelopen weekeinde 80km probleemloos kunnen biken (overigens icm Assos broek die vtv goed is ingevet Chamois creme)

Ik overweeg ook een bike fit, als je goed op je fiets zit dan heb je meer plezier en kun je het langer vol houden.

Als iemand nog een tip heeft in de regio Utrecht dan houd ik mij aanbevolen!
Gebruikersavatar
Ferdy01
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: za 14 mei 2016, 21:25
Mijn mountainbike: KTM Ultra Force 27.5 2015

Allemaal wederom bedankt voor de goede tips! @Futura, dat brommerzadel dat gaat hem worden haha!

Gisteren eerst met de afstelling van het zadel bezig geweest en ik moet zeggen dat dat al enorm scheelt. Daarna de route van Dorst gereden en dat ging eigenlijk prima. Nu voel ik het nog wel, dus het kan zeker nog beter. Zoals gezegd ga ik zeker even het juiste zadel aan laten meten.

Ik heb nu de Decathlon broek van €40,00 met zeem. Een duurdere broek is het overwegen ook nog waard. Eerst even het zadel laten opmeten en dan kunnen ze daar ook naar mijn houding op de fiets kijken.

De website van die zaak in Goirle ziet er goed uit! Wat zijn jullie ervaringen met zo'n body fit meting? En wat heeft het je vooral opgeleverd?
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

futura schreef:Er zijn al veel goede tips gegeven en ik heb ook veel last gehad van een zere reet en in mijn eenvoud er zelfs aan gedacht om een bromfietszadel op mijn mtb te zetten.

Wat voor mij goed heeft gewerkt en let op dat is persoonlijk: een Assos Mille S5 broek, Chamois Creme en een Selle Italia Flow Ex zadel.

Heb onlangs een nieuwe fiets gekocht waarop een kneiter hard sm zadel zat waar ik het niet op uit hield, zadel gewisseld voor de Flow Ex van mijn oude mtb en afgelopen weekeinde 80km probleemloos kunnen biken (overigens icm Assos broek die vtv goed is ingevet Chamois creme)

Ik overweeg ook een bike fit, als je goed op je fiets zit dan heb je meer plezier en kun je het langer vol houden.

Als iemand nog een tip heeft in de regio Utrecht dan houd ik mij aanbevolen!
Wellicht kun je kijken bij de Mechanieker in Amersfoort. Ik ben daar geweest voor een fietsmeting en ben prima geholpen.
Ik heb het dit jaar gedaan voor de racefiets en hij heeft me toen ook geholpen met het kiezen van de juiste maat mtb die ik wilde kopen. Ondanks dat ik geen fiets bij hen heb gekocht.
Uiteindelijk wel een ander zadel, stuur en stuurpen voor de racefiets.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

futura schreef:Er zijn al veel goede tips gegeven en ik heb ook veel last gehad van een zere reet en in mijn eenvoud er zelfs aan gedacht om een bromfietszadel op mijn mtb te zetten.

Wat voor mij goed heeft gewerkt en let op dat is persoonlijk: een Assos Mille S5 broek, Chamois Creme en een Selle Italia Flow Ex zadel.

Heb onlangs een nieuwe fiets gekocht waarop een kneiter hard sm zadel zat waar ik het niet op uit hield, zadel gewisseld voor de Flow Ex van mijn oude mtb en afgelopen weekeinde 80km probleemloos kunnen biken (overigens icm Assos broek die vtv goed is ingevet Chamois creme)

Ik overweeg ook een bike fit, als je goed op je fiets zit dan heb je meer plezier en kun je het langer vol houden.

Als iemand nog een tip heeft in de regio Utrecht dan houd ik mij aanbevolen!
The Cycling Expert in Driebergen.
Gebruikersavatar
bk600
All rounder
All rounder
Berichten: 149
Lid geworden op: zo 15 juli 2012, 16:43
Mijn mountainbike: is een BMC

Om het je gemakkelijker te maken; ik heb €5 broeken van AliExpress en een €80+ broek, beide geven evenveel 'pijn'. Wat ervoor zorgde dat ik nu echt nergens meer last van heb is een SQ-lab zadel. Opgemeten bij officiële dealer. Duur? Ja, €160. Maar het plezier is toegenomen en ik zit zonder problemen ruim twee uur op de fiets. Ik merk ook dat ik de fiets beter aanvoel en ben daardoor een stuk sneller dan voorheen. Dit verschil had ik nooit verwacht maar achteraf iedere euro waard.
Tieske026
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 20 januari 2016, 17:26
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 3 (27.5) 2016

Gelukkig geen last van...
De eerste 2 keer op de copperhead met standaard zadel kon ik bijna niet meer lopen hahah.
Maar nu heb ik er geen last meer van..
Ik heb 2 fietsbroeken en daar zit ipv een zeem, Gel in.. Misschien dat dat scheelt..?
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik heb zo'n vermoeden dat praktisch elke zeem die hier wordt aangehaald, eigenlijk gel-vulling is.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
bk600
All rounder
All rounder
Berichten: 149
Lid geworden op: zo 15 juli 2012, 16:43
Mijn mountainbike: is een BMC

Ja, meestal van Coolmax o.i.d.
pinda1974
All rounder
All rounder
Berichten: 93
Lid geworden op: di 30 september 2014, 23:19
Mijn mountainbike: bulls copperhead 29er

Ik had ook altijd zadelpijn maar ik fiets nu zonder pijn ik heb een ism zadel gekocht is een zadel zonder punt echt super .
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Blijft persoonlijk, ik had na tien meter al zadelpijn op zo'n ISM...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
TedH
All rounder
All rounder
Berichten: 78
Lid geworden op: do 28 juli 2016, 21:47

Misschien een beetje een gekke vraag. Maar wat is zadelpijn precies? Ik ben zelf zoals Ferdy ook een beginner. Heb aantal keer op een gehuurde Haibike MTB gezeten, maar ik merkte dan een zadelpijn wanneer je een 15 minuten drink- of eetpauze hebt gehad. Vervolgens fiets je dan een paar honderd meter en heb ik er geen last meer van. Is de zadelpijn dan het hebben van continue pijn als je fietst of ook nadat je klaar bent met fietsen?
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

Zere reet op het zadel en na tijd als je gaat zitten soms ook nog.
Gebruikersavatar
Ferdy01
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: za 14 mei 2016, 21:25
Mijn mountainbike: KTM Ultra Force 27.5 2015

Bij mij was dat gewoon 2 dagen pijn hoor na een goede rit op de MTB..

Momenteel ben ik mijn huis aan het verbouwen dus geen tijd voor de fiets, zal na de verbouwing wel weer zadelpijn worden als ik het zadel weer in ga haha.
jimbo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 411
Lid geworden op: di 27 december 2005, 22:36

Mmmm na een jaar zal t toch wel over zijn.
Ik mountainbike niet, ik hobbel wat door de bossen.
Plaats reactie