rondje gieten

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Niet helemaal eens met Grunnfred, route is goed te doen maar zomers wel eens beter bij gelegen. Je kunt wel merken dat het onderhoud goed op orde is aan de rijdbaarheid van het parcours. Op het deel bij het zandgat aan de Nijeslootsweg zijn aantal dingen veranderd wat mij betreft niet allemaal ten goede.
Route Grolloo er ook bij gepakt maar dat was veel modder bijna niet de moeite waard.
grunnfred
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 213
Lid geworden op: do 5 april 2012, 21:16
Mijn mountainbike: Trek procaliber 9.7

Speedfreak98 schreef:Niet helemaal eens met Grunnfred, route is goed te doen maar zomers wel eens beter bij gelegen. Je kunt wel merken dat het onderhoud goed op orde is aan de rijdbaarheid van het parcours. Op het deel bij het zandgat aan de Nijeslootsweg zijn aantal dingen veranderd wat mij betreft niet allemaal ten goede.
Route Grolloo er ook bij gepakt maar dat was veel modder bijna niet de moeite waard.
Dat is waar, dan hopelijk weer nieuwe pr's :wink: . Maar sinds november heeft de route niet zo goed gelegen als gisteren.
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

Vandaag met de toertocht weer over de route gieten gereden.. Hij ligt er goed bij
sjuutje1969
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: za 25 oktober 2014, 00:37
Mijn mountainbike: Orbea Oiz en Kona Rove AL

Gisteren een rondje Gieten gedaan voor het eerst. De route lag er perfect bij, heerlijk gereden totdat we een enorme hagel/sneeuw bui over ons heen kregen.
Het water bleef bovenop de harde ondergrond liggen en het waren één en al plassen. Door de kou de route voortijdig moeten afbreken helaas.

Binnenkort maar voor de herhaling want het is een pracht van een route!!
Gebruikersavatar
Jelle73
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 476
Lid geworden op: wo 1 januari 2014, 11:56
Mijn mountainbike: is smerig...

Deze route (samen met die van Grolloo) afgelopen zaterdag gereden. Leuke route met een hoog single track gehalte, goed onderhouden en zeer goede bewegwijzering :-q, helaas had het weer van de voorafgaande dagen (sneeuw :o (ja sneeuw !!)) geen goed gedaan. Waardoor op veel plaatsen de ondergrond veranderd is in een behoorlijke drek en dus erg zwaar is geworden. Nu klaar voor vertrek om die van Exloo te rijden.
beter scheef erin dan recht ernaast
marinus23
All rounder
All rounder
Berichten: 121
Lid geworden op: di 9 juli 2013, 14:40
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL, Ghost SE 6000

Vandaag rondje gieten gedaan. Blij verrast. Mooi gedaan! Route lag er goed bij. Weinig tot geen modder. Keep up the good work!
ger036
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 11 januari 2013, 12:08

Mocht er iemand vandaag (zo 15 mei) zijn zonnebril kwijt zijn geraakt op het rondje Gieten, stuur me dan maar even een PB met de beschrijving van je bril.
sjuutje1969
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: za 25 oktober 2014, 00:37
Mijn mountainbike: Orbea Oiz en Kona Rove AL

Hoihoi,

Wie weet hoe de route Gieten erbij ligt na de regen van de afgelopen dag(en) ? Ik overweeg om zondag een rondje te komen doen.
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

sjuutje1969 schreef:Hoihoi,

Wie weet hoe de route Gieten erbij ligt na de regen van de afgelopen dag(en) ? Ik overweeg om zondag een rondje te komen doen.
https://m.facebook.com/mtbroutegieten/" onclick="window.open(this.href);return false;

Vrij goed als ik de foto's mag geloven
sjuutje1969
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: za 25 oktober 2014, 00:37
Mijn mountainbike: Orbea Oiz en Kona Rove AL

Dan nu hopen dat het morgen een beetje droog blijft. Vorige keer zijn we door sneeuw en hagel weg gejaagd. In die zin kan het alleen maar beter worden!
AFJ13
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 255
Lid geworden op: di 13 mei 2014, 08:58
Mijn mountainbike: Canyon Nerve 9.9 AL

Mocht iemand ergens een brillenpootje van een oakley tegen (zijn) (ge) komen, die zoek ik!
Ben ik vandaag 3 week terug kwijt geraakt tijdens mijn crash.
En had op dat moment niet echt de kracht en helderheid om te zoeken...
modderfietser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 22:35

Zaterdagavond heb ik een rondje Gieten gefietst. De route ligt er goed bij, is grotendeels droog.
Er zijn een paar stukken met plassen en modder en als je dan net wat verkeerd stuurt dan is dat genoeg dat je toch je tuinslang nodig hebt om je fiets schoon te maken. :-)
jensss
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: zo 3 juli 2016, 10:29

Ik ben vanochtend geweest, kennelijk heeft het vannacht dan nog flink doorgeregend, want het is een en al waterplassen over een zeer groot gedeelte van de route welke niet te ontwijken zijn. Desondanks wel weer prima vermaakt.
sjuutje1969
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: za 25 oktober 2014, 00:37
Mijn mountainbike: Orbea Oiz en Kona Rove AL

Gisteren de route Gieten + Grolloo gefietst, wat een bagger was het zeg!
Dit bagger zorgde ervoor dat de route ook erg zwaar was en nét toen we ingezet hadden voor het extra lusje van Grolloo kwam er een stortbui naar beneden. Desondanks goed gefietst alhoewel ik behoorlijk leeg was door het opletten en technische rijden.
Helaas dus weer niet gelukt om de hele route met een beetje tempo te rijden, hopen op drogere tijden en dan nog maar eens proberen.
Gebruikersavatar
Ced
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: wo 15 juni 2016, 17:41
Mijn mountainbike: B'Twin Rockrider 520, 2016 Model
Contacteer:

I ride this track last week on Wednesday! I was really surprise about the quality of this track and I even found it technical on some points! But the nature around is really amazing! Great track, will do it again for sure.
Plaats reactie