Sorry voor de late reactie ff naar de zwartecros geweest ...
Maar Carbon moet toch wel een aardige smakert maken voordat hij kapot gaat .
Heb ook tussen door nog ff het bot dat naar mijn kleine teen loopt gebroken waar ik van baal omdat ik een andere fiets wil de en de Scott scale 930 mij wel erg aan staat maar ik er nu geen test rit mee kan maken gvd
Carbonfiets
-
- Mtb fanaat
- Berichten: 14
- Lid geworden op: zo 17 juli 2016, 20:28
- Mijn mountainbike: Scott scale 910 vorige bike was een trek serie 6
Jawel, en je kunt je auto ook inruilen voor een tank. Altijd lekker stevig schilletje.Lomperikert schreef: Maar Carbon moet toch wel een aardige smakert maken voordat hij kapot gaat .
gvd
Nee serieus, ben je echt van plan om aardige smakkerds te gaan maken? Het menselijk lichaam is toch altijd nog wat kwetsbaarder dan staal/alu/titanium/carbon. Ik heb op mij alu framepje levenslange garantie. Op wielen niet, daarvan is er al eentje krom, maar voor het prijsverschil tussen de alu en de carbon met dezelfde afmontage kan ik mijn hele schuurwand volhangen met reserve wielen.
En dan, ik vind de looks van een volgemodderde MTB (eender welk materiaal) nog altijd het stoerst om te zien. Smoothy looks? Ben me daar toch geen wielrenner zeg
Maar als je de centen hebt dan komt de logica op het tweede plan. Zonet nog een discussie gehad met iemand die het normaal vond om 1000 euri per maand af te schrijven op zijn Volvo omdat de stoelen zo lekker elektrisch verstelbaar zijn.
Ja, doei !
-
- Mtb fanaat
- Berichten: 14
- Lid geworden op: zo 17 juli 2016, 20:28
- Mijn mountainbike: Scott scale 910 vorige bike was een trek serie 6
Ik moet ook gewoon werken voor mijn geld ..
Wil nu een fiets kopen om er zo weer een tijdje mee te fietsen en volgend jaar weer een andere moet .
Ik hoop op een mooie overjarige fiets .
Maar ben er nog steeds niet uit wat of welke fiets ik had een trek beviel goed nu viel mijn oog op Scott scale 940 of 930 .
En de ene is Carbon de andere aluminium
Maar fucus black forest vind ook mooi dus twijfel nog steeds .
Vind het moeilijk wat of welke fiets .
De ene zegt Carbon merk je echt de ander zegt weer Carbon gaat snel stuk .
Ben ook nog op zoek naar een grote shop waar ze meerde merken verkopen om ff info in te winnen
Vind het super moeilijk waar ik goed aan doe
Wil nu een fiets kopen om er zo weer een tijdje mee te fietsen en volgend jaar weer een andere moet .
Ik hoop op een mooie overjarige fiets .
Maar ben er nog steeds niet uit wat of welke fiets ik had een trek beviel goed nu viel mijn oog op Scott scale 940 of 930 .
En de ene is Carbon de andere aluminium
Maar fucus black forest vind ook mooi dus twijfel nog steeds .
Vind het moeilijk wat of welke fiets .
De ene zegt Carbon merk je echt de ander zegt weer Carbon gaat snel stuk .
Ben ook nog op zoek naar een grote shop waar ze meerde merken verkopen om ff info in te winnen
Vind het super moeilijk waar ik goed aan doe
- QriZ
- Extreme Biker
- Berichten: 680
- Lid geworden op: za 3 juni 2006, 21:47
- Mijn mountainbike: Specialized SJ Elite Carbon HT 29 2014
Ik merk aan je verhaal dat budget best belangrijk is en dat je gewoon lekker wilt fietsen de komende tijd. Ik zou voor een overjarig model aluminium gaan; dat is veel betaalbaarder en er is niets mis met allu hoor!Lomperikert schreef:Ik moet ook gewoon werken voor mijn geld ..
Wil nu een fiets kopen om er zo weer een tijdje mee te fietsen en volgend jaar weer een andere moet .
Ik hoop op een mooie overjarige fiets .
Maar ben er nog steeds niet uit wat of welke fiets ik had een trek beviel goed nu viel mijn oog op Scott scale 940 of 930 .
En de ene is Carbon de andere aluminium
Maar fucus black forest vind ook mooi dus twijfel nog steeds .
Vind het moeilijk wat of welke fiets .
De ene zegt Carbon merk je echt de ander zegt weer Carbon gaat snel stuk .
Ben ook nog op zoek naar een grote shop waar ze meerde merken verkopen om ff info in te winnen
Vind het super moeilijk waar ik goed aan doe
Gaat het nu weer over het fietsen?
-
- Moderator
- Berichten: 13036
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Die levenslange garantie helpt je niks wanneer je crasht.Joepie de schreef: Nee serieus, ben je echt van plan om aardige smakkerds te gaan maken? Het menselijk lichaam is toch altijd nog wat kwetsbaarder dan staal/alu/titanium/carbon. Ik heb op mij alu framepje levenslange garantie.
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
- Bowiex
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 3681
- Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
- Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
- Contacteer:
Dat ligt er maar aan hoe hard je crashed.
Een fiets zou ook een "gewone" val/kleine crash aan moeten kunnen.
Ik zou iig niet blij zijn als de fabrikant dan zou zeggen helaas, pindakaas.
Het is en blijft een off-road fiets waarvan je als consument mag verwachten dat je er op ruig terrein mee uit de voeten kan.
Een fiets zou ook een "gewone" val/kleine crash aan moeten kunnen.
Ik zou iig niet blij zijn als de fabrikant dan zou zeggen helaas, pindakaas.
Het is en blijft een off-road fiets waarvan je als consument mag verwachten dat je er op ruig terrein mee uit de voeten kan.
-
- Moderator
- Berichten: 13036
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Ik heb volgens mij op dit forum nooit een frame gezien dat duidelijk was gescheurd of anderszins fataal beschadigd waarvan een fabrikant zei: je krijgt een nieuwe. Ik ben het met je eens, dat vooropgesteld, maar ik denk zelfs dat het in de beperkende voorwaarden staat. Een klein schuivertje moet-ie kunnen hebben, maar een flinke klappert waardoor iets scheurt zal vermoedelijk niet zijn gedekt door die garantie. Zijn er fabrikanten met crash replacement?
Edit: bij Trek bijvoorbeeld zijn dit wat uitsluitende voorwaarden:
ONDER DEZE GARANTIE VALLEN NIET:
Normale slijtage
Onjuiste montage
Onjuist onderhoud
Installatie van componenten, onderdelen of accessoires die niet oorspronkelijk bedoeld zijn voor of compatibel zijn met de fiets zoals deze is verkocht
Schade of defect door een ongeval, verkeerd gebruik, misbruik of nalatigheid
Arbeidskosten voor het vervangen of omschakelen van onderdelen
Edit: bij Trek bijvoorbeeld zijn dit wat uitsluitende voorwaarden:
ONDER DEZE GARANTIE VALLEN NIET:
Normale slijtage
Onjuiste montage
Onjuist onderhoud
Installatie van componenten, onderdelen of accessoires die niet oorspronkelijk bedoeld zijn voor of compatibel zijn met de fiets zoals deze is verkocht
Schade of defect door een ongeval, verkeerd gebruik, misbruik of nalatigheid
Arbeidskosten voor het vervangen of omschakelen van onderdelen
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Garantie zal inderdaad in het algemeen beperkt zijn tot productiefouten en dan waarschijnlijk voornamelijk gaan over aanhechtingen zoals lasnaden. Maar dat was eigenlijk niet mijn punt. Gesteld werd dat carbon beter is als je een ongeval krijgt vanwege de bestendigheid tegen puntbelasting, maar ik denk dat de puntbelasting het meest speelt op de velgen. En die van carbon zijn heel prijzig. Misschien ook op de aansluiting van stem en stuur, maar komt het vaak voor dat daar breuk ontstaat bij alu?
Ja, doei !
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 244
- Lid geworden op: do 14 november 2013, 23:14
- Mijn mountainbike: Bergamont Trailster EX 7.0
Als dat slaan in de laatste minuut geen punt belasting is dan weet ik niet wat jij verstaat onder puntbelasting.Alien schreef:Da's geen puntbelasting.E10 schreef:Dat van die puntbelasting is toch niet helemaal waar. Kijk maar eens hier naar:
https://youtu.be/xreZdUBqpJs" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja, dat laatste is een puntbelasting. Zover was ik niet gekomen in dat filmpje. Het is echter geen erg zorgvuldig uitgevoerde test, en het is wederom een test van één en dezelfde plek: de onderbuis vlak achter de balhoofdbuis. Een plek waar een (MTB-)frame ook loeisterk gemaakt móet worden.E10 schreef:Als dat slaan in de laatste minuut geen punt belasting is dan weet ik niet wat jij verstaat onder puntbelasting.Alien schreef:Da's geen puntbelasting.
Vorsprung durch Pedantik.
-
- Moderator
- Berichten: 16845
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Da's alleen op van die xc-gebakjes met een veel te laag stuur
Bij mijn fietsen draait het stuur ruimschoots over de bovenbuis heen.
Maarre, nog een keer: lomp en/of zwaar?
Lichtgewichtjes laten staan en een degelijk frame kopen, ongeacht het materiaal. Met alles is iets goeds te bouwen.
Persoonlijk heb ik niks met carbon, maar als je het wel mooi vindt...
Bij mijn fietsen draait het stuur ruimschoots over de bovenbuis heen.
Maarre, nog een keer: lomp en/of zwaar?
Lichtgewichtjes laten staan en een degelijk frame kopen, ongeacht het materiaal. Met alles is iets goeds te bouwen.
Persoonlijk heb ik niks met carbon, maar als je het wel mooi vindt...
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After