MTB route Goeree Overflakkee?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Net trainingsrondje gedaan (vanaf Middelharnis) naar Grevelingendam. Lange stukken over het gras eerst pal langs het water, dan na het restaurantje weer langs het water, maar over de heuveltjes. Daarna stukje voorbij haventje Bruinisse, waar je ook leuk kan biken. Daarna retour en gelijk na de sluizen Bruinisse bossage's Grevelingendam, waar toch aardig wat te biken is. Geen toproute, maar meer dan leuke trainingsronde. Zeker met zware ondergrond en zonnetje erbij :winkie: .
Bij elkaar aardig wat kilometers als je even geen tijd hebt voor Dorst, Drunen of andere mooie route's.
venom
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 264
Lid geworden op: wo 19 december 2007, 20:45
Mijn mountainbike: Gazelle W2

Nog meer met ervaring rondje Mharnis?
Btw, het oude (illegale) cross parcours ligt er óók nog, zij het verborgen. (bij restaurant haringvlietbrug). Ook stuk richting de afgraving? is wel leuk.
Pas op crossparcours op voor mensen met honden.
En op andere stuk (in de zomer dan) voor mensen met bezigheden-zonder-kleding ;)

Binnekort Dirksland en O-T eens proberen
Gebruikersavatar
Gerard Butter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: do 4 oktober 2007, 22:12
Mijn mountainbike: Merida Misson Elite / Scott Spark Expert
Contacteer:

Proberen je heb net een wesdtijd in O-T gemist watje ;)
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts
venom
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 264
Lid geworden op: wo 19 december 2007, 20:45
Mijn mountainbike: Gazelle W2

Doe geen wedstrijden. Geen behoefte aan. Al genoeg verplichtingen.
venom
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 264
Lid geworden op: wo 19 december 2007, 20:45
Mijn mountainbike: Gazelle W2

Waar kun je in Oude Tonge en Dirksland verder leuk rijden behalve de route OT en funpark Dirksl?
Is MTB route Mharnis alweer open? Na verzopen te zijn door de ijsbaan ernaast..
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

venom schreef:Waar kun je in Oude Tonge en Dirksland verder leuk rijden behalve de route OT en funpark Dirksl?
Is MTB route Mharnis alweer open? Na verzopen te zijn door de ijsbaan ernaast..
Dat stukje is (behalve met waterfiets) niet begaanbaar. Beetje improviseren, bossen Zuidwester, rondje bij de rotonde (niet lang, maar als je die aantal keer rijdt wel vermoeiend).
Het blijft wachten op nieuwe route die gelijktijdig met nieuwe zoetwatervoorziening naast Haringvliet wordt gemaakt.
venom
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 264
Lid geworden op: wo 19 december 2007, 20:45
Mijn mountainbike: Gazelle W2

Ja dat ken ik, das in Mharnis, daar woon ik zelf ook. Maar in OT en Dirksland ben ik niet goed bekend. Daar ging het om.
venom
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 264
Lid geworden op: wo 19 december 2007, 20:45
Mijn mountainbike: Gazelle W2

Afgelopen zondag voor het eerst de route OT en Dirksland gedaan.
OT was apart, tussen al die bomen door. Soms beetje tunnelvisie idee ;)
Dacht dat Dirksland alleen dat funpark was maar bleek hele route aan vast te zitten!
Afijn, was top. Wel veel modder op de Dirksland route..
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Momenteel behoorlijke uitbreiding mtb route in en Zuid-Wester Middelharnis. O.a. vanavond en volgende avonden gaat er weer flink wat gebeuren. Daar het toch geen weer is om te biken en als je energie kwijt wilt, iedereen welkom! (contact via MTB Flakkee)
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Binnenkort staan er routebordjes, maar er kan gereden worden in bossen bij Zuid-Wester. Volgende week gaan we ''laatste hand'' leggen aan het 1e gedeelte. (Test-)bikers welkom! Officiële opening en vermelding mtb-routes zal pas in later stadium zijn.
venom
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 264
Lid geworden op: wo 19 december 2007, 20:45
Mijn mountainbike: Gazelle W2

Ik heb er vandaag gereden. Plaatselijk erg hobbelig door kleine oneffenheden. Natuurlijk heb ik wel een cheapo bike zonder luchtvering of achtervering.
Plaatselijk haalde ik eea niet door de gladde klei ondergrond.
Op het end slootberm, op de laatste heb ik eerder al 2x lek gereden door nare stekelbossen die er tóen stonden. Nu dus overgeslagen.
Dat houte bruggetje: indien nat: SPEKglad!
Let op bij oversteken vd asfalt paden op bewoners en fietsers. Ook lopen er mensen met honden los. Dus niet ongesnikkeld doorknallen ;)
Verder ERG knap wat ze gedaan hebben met zo'n lullig stuk bos! Hulde!
Gebruikersavatar
graduzzi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: wo 7 januari 2015, 18:34
Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2, Evil Insurgent LB

check out ook "graduzzi's trail" nabij het oude amphietheater achter hernesseoord, deze trail is opgenomen in de nieuwe route
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

venom schreef:Ik heb er vandaag gereden. Plaatselijk erg hobbelig door kleine oneffenheden. Natuurlijk heb ik wel een cheapo bike zonder luchtvering of achtervering.
Plaatselijk haalde ik eea niet door de gladde klei ondergrond.
Op het end slootberm, op de laatste heb ik eerder al 2x lek gereden door nare stekelbossen die er tóen stonden. Nu dus overgeslagen.
Dat houte bruggetje: indien nat: SPEKglad!
Let op bij oversteken vd asfalt paden op bewoners en fietsers. Ook lopen er mensen met honden los. Dus niet ongesnikkeld doorknallen ;)
Verder ERG knap wat ze gedaan hebben met zo'n lullig stuk bos! Hulde!
Ik ben inderdaad benieuwd met wat voor fiets jij rijdt... Mtb of racefiets? :lol:
Nieuwe route's hebben inderdaad tijd nodig voordat er goede flow in zit. Welkom om de handen uit de mouwen te steken, we moeten inderdaad nog wat doen :-q
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Blijkbaar wordt route Middelharnis aardig vaak gereden al. De hobbels worden al wat minder en de ideale lijn wordt zichtbaar. Desalniettemin is er nog werk te doen voordat hij top zal zijn. Hou hier a.u.b. rekening mee en ga niet met 100% vermogen hier rijden.
Let op dat bij 2e klimmetje het spoor smal is, je kunt er naast komen. Verbreding komt later...
Op sommige plaatsen worden de eerste kombochten gemaakt... wordt vervolgd
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Ondertussen is er aardig wat werk verzet bij de route Middelharnis. Je kan al aardig rondje maken ondertussen. De kleigrond heeft een bovenlaag gekregen, afwisselend houtsnippers en gravel. Dus na regen is het nog te berijden. Komende tijd komen er kombochten (1e liggen er al). De planning om laatste lus aan te leggen is er ook al.
Plaats reactie