Specialized Fate Comp 29 vs. Liv Tempt 1 (27,5) ??

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
mo-nique
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: di 12 juli 2016, 21:08

Hai!

Het mountainbike-virus heeft mij ook te pakken!
Afgelopen weekenden een aantal rondes op de mountainbike geklommen en wat is het heerlijk!
De stap is nu om er zelf een aan te schaffen.

Het doel is om een paar keer per week de bike te gebruiken, om 1-2 uurtjes door de bossen te crossen.
Ik ben 1,80 lang.

Qua damesmodel zal ik een L nodig hebben.

Nu heb ik twee damesmodellen op het oog, waar ik graag advies over zou hebben:
Specialized Fate Comp 29: https://specialized.com/nl/nl/bikes/mou ... -29/106888" onclick="window.open(this.href);return false;
Giant/Liv Tempt 1: http://www.giantstore-amersfoort.nl/nl- ... ifications" onclick="window.open(this.href);return false;

Is deze Specialized echt zo veel beter als de Giant/Liv?
(Bij de constatering van 'beter' ga ik als newbie uit van de prijs en dus betere kwaliteit...??)

Oftewel, welke zou jij aanraden en waarom (afgezien van de prijs :-)?

Groet,
Monique
Pollekes
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 9 mei 2008, 08:42
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Slayer en Canyon Stitched (Beide van m'n dochter)

Afmontage van de 2 fietsen is redelijk vergelijkbaar, behalve dat de voorvork van de Specialized ietsje hoger gepositioneerd is. Ik betwijfel of je het verschil echt merkt.
Belangrijkste verschil tussen de twee fietsen is de wielmaat. De 29 Inch wielen van de Specialized rollen iets makkelijker, terwijl de 27.5 Inch wielen van de Giant, wat meer wendbaarheid geven.
Met beide fietsen kun je prima uit de voeten en het beste kun je proberen een proefrit te maken, want uiteindelijk bepaalt de zithouding vaak, hoeveel plezier je van een fiets hebt.

500 Euro prijsverschil is best veel en als beginner heb je nog wel wat spullen nodig, zoals helm, bril, handschoenen, schoenen, fietsbroek enz., dus houd daar wel rekening mee.
Training is like fighting with a gorilla.
You don't stop when you're tired, you only stop when the gorilla is tired.
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Dan snap ik weer niet waarom in de Speci de vork maar 80cm veerweg heeft, had toch echt wel 100cm mogen zijn.
Als ik kijk naar hoeveelheid fiets voor je geld dan is de Giant de veel betere keuze.

Echter wat Pollekes zegt, belangrijker is of de fiets goed bevalt.
Dus, een goede proefrit maken.
Plaats reactie