2017 FOX XC vork

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Mijn 2016 Performance heeft een FIT4 demper. De 2017 Performance een FIT GRIP. Wat is daar dan weer anders aan?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Ik vind het best slim om die ruimte onderaan te 'gebruiken' door materiaal weg te nemen. Snap niet helemaal waarom er negatief gedaan wordt over dat die stanchions korter zijn, volgens mij valt het wel mee. Als ik zie hoe weinig er in het laatste derde van de onderbuis van mijn SID zit; dat is alleen zo'n dun pijpje voor de rebound en aan de andere kant gewoon ~5cm niks.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

En ik wou mijn Fox F32 nog wel oranje gaan spuiten. Nu lijkt het dan natuurlijk alsof ik meeloop. Hmm. Plan in de ijskast...
Wel mooi vorkje trouwens.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

De Fox Rhythm is dat dan een Marzocchi nieuwe stijl?

Update: Fox Marzocchi wordt 2018
Gebruikersavatar
Gary Visser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 705
Lid geworden op: zo 27 januari 2008, 23:25
Mijn mountainbike: 9er O2 x2

Afbeelding

Zwarte stanchions dus... mooi mooi
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Dat ziet er goed uit allemaal. Alleen die Rythm kan ik niet goed plaatsen. Is dat nu de instappert? Wel met een fikse veerweg zo te zien!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

Zo te lezen is de rythm inderdaad de instappert
Met 34mm Stanchions
Gebruikersavatar
Gary Visser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 705
Lid geworden op: zo 27 januari 2008, 23:25
Mijn mountainbike: 9er O2 x2

Ondertussen al ergens op voorraad die Factory 32 100mm?
Gebruikersavatar
crankstel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 21 februari 2015, 14:31
Mijn mountainbike: Staat op hoge pootjes

Bedoel je deze: https://r2-bike.com/FOX-Suspensionfork- ... mm-tapered" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Gary Visser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 705
Lid geworden op: zo 27 januari 2008, 23:25
Mijn mountainbike: 9er O2 x2

crankstel schreef:Bedoel je deze: https://r2-bike.com/FOX-Suspensionfork- ... mm-tapered" onclick="window.open(this.href);return false;
Yep, maar ook daar nog niet op voorraad. Nog even wachten waarschijnlijk, sommige andere versies zijn al wel op voorraad hier en daar.
Gebruikersavatar
crankstel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 21 februari 2015, 14:31
Mijn mountainbike: Staat op hoge pootjes

Je zou zeggen/verwachten als er een groen blokje staat bij availability dat hij dan beschikbaar zou zijn...
Gebruikersavatar
melkman
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 194
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 14:11
Mijn mountainbike: Pilot

Gisteren op een testfiets gereden die de zwarte fox 100mm stepcast performace erin had. Schrok een beetje van de flex die er in zat bij het remmen. Zag de vork toch wel 2 a 3 cm bewegen in de rijrichting. Volgens de opgaaf van de fox site kan er ook maar max 2,3"band in. Iemand al ervaring of er wel een 2,4" in past?
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Deze vork is er nu al een tijdje. Zijn er hier ook mensen die deze vork hebben aangeschaft en zo ja, hoe bevalt deze? Is deze ook zacht af te stellen? dus ook filteren van kleinere oneffenheden, boomwortels?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Mike123 schreef:Deze vork is er nu al een tijdje. Zijn er hier ook mensen die deze vork hebben aangeschaft en zo ja, hoe bevalt deze? Is deze ook zacht af te stellen? dus ook filteren van kleinere oneffenheden, boomwortels?
Ik heb er een paar keer uitgebreid mee gefietst. Ja, de vork is prima soepel en bijna comfortabel te noemen, levert veel grip. Wat vering betreft levert deze 32 voldoende controle, hoewel ik op snelheid en bij grotere klappen een RS-1 beter vind. Die RS-1 is dan wel iets stugger gedempt, wat hem minder comfortabel maakt.

Alleen met mijn 85 kg en stevige rijstijl is de 32 SC met 100 mm op een hardtail hopeloos slap. Zelfs al je door een kuiltje rijdt op een recht stuk krijg je al een zwieper van het voorwiel. Doet me sterk denken aan de originele Rockshox SID.

Ik zou zeggen dat de vork bruikbaar is voor iemand (ruim...) onder de 75 kg, maar je koopt deze vork natuurlijk eigenlijk alleen als je een wedstrijdrijder bent. Of als je een lichte fiets voor je zoontje/dochtertje aan het bouwen bent. Dan durf ik alleen niet te zeggen hoe het met de progressie zit en of je dus de hele veerweg kunt gebruiken bij een rijdertje van 40 kg.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Dank voor de uitleg. Die 85 kilo haal ik makkelijk. Heb mijn eigen Fox float evolution ctd 2014 pasgeleden voorzien van nieuwe olie en rijdt wel soepeler over (kleinere) hobbels maar ben nog niet helemaal tevreden, vandaar mijn vraag over de Step Cast. Dan weet ik dat ik daar niet meer naar hoef te kijken als ik er 1 tegenkom.
Plaats reactie