Scott scale 710 PLUS

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mountainbiker93
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 739
Lid geworden op: zo 17 augustus 2008, 16:09
Mijn mountainbike: Tallboy V5 CC en Triban RC520 gravelbike
Contacteer:

Hele toffe bak! al vind ik het persoonlijk zonde dat je met de verandering van stuur en diepe stuurpen meer een race bak ervan hebt gemaakt terwijl ie standaard beetje als trailbike word geserveerd(vind ik persoonlijk beter erbij passen)
Guess who is back in blue? Tallboy V5
https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... p?t=158014
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Gaat om de juiste houding toch?, en ik hou er van om beetje gas te geven, en de "echte" trails zijn hier toch niet te vinden
Bird Aeris 9 blurple
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Pfoe, dagje wezen rijden met oa xremcox in duitsland, die rijden andere trails dan ik gewend ben, resultaat.....
Afbeelding
Maar geen fading en knalhard blijven remmen
Maar wel mooi gehad
Afbeelding
Bird Aeris 9 blurple
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4102
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Ja was mooi! Had je maar een dropper :)
⛧⛧⛧
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Haha, komt eraan
Bird Aeris 9 blurple
thijsbloemendal
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: ma 1 augustus 2011, 19:05
Mijn mountainbike: E-Enduro
Contacteer:

Dropper al binnen?
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Nope
Bird Aeris 9 blurple
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Mooi Wark, mooie bike

Dropper is een no brainer op een bike en trails als deze 8) .
Het gaat bij mij wel echt kriebelen nu voor 650b plus.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Hij komt ook wel, moet nog ff besteld worden
Bird Aeris 9 blurple
Gebruikersavatar
Knerbert
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: ma 22 maart 2004, 12:25
Contacteer:

Mooie fiets, qua 27,5+ een hele goede keuze lijkt me!
Wil je wat neerpennen over de verschillen tussen fat en 27,5+? Ben nog steeds benieuwd naar hoe het zit met comfort, (bochten)snelheden en rollen over brede paden in ons toch niet zo technisch Nederlandje. Dank!
!! 26inch en dikke banden !!
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Verschil met Fat is er zeker, de "float" die je hebt met de fat, heb je hier ook wel wat, maar uiteraard in veel mindere mate. Sturen is door het mindere wielgewicht uiteraard anders geworden, direkter, nerveuzer. Qua roleigenschappen is een 650b+ uiteraard in het voordeel, maar de Jumbo Jim waar ik mee reed was ook zeker niet slecht, zal niet heel veel verschil maken. (Heb ook wel andere fatbike banden gereden wat echt boot ankers waren). Overall gezien hangt een plusbike meer naar een "normale" mtb, iig zolas mijn fiets is met de 2.8 banden, 3.0 zal nog iets meer float geven. Geo zal een fiets ook maken of breken, bij de scott bevalt ie me goed, sportief, andere merken zullen misschien meer naar all mountain of trail neigen.
Bird Aeris 9 blurple
Gebruikersavatar
Knerbert
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: ma 22 maart 2004, 12:25
Contacteer:

novaterra schreef:Verschil met Fat is er zeker, de "float" die je hebt met de fat, heb je hier ook wel wat, maar uiteraard in veel mindere mate. Sturen is door het mindere wielgewicht uiteraard anders geworden, direkter, nerveuzer. Qua roleigenschappen is een 650b+ uiteraard in het voordeel, maar de Jumbo Jim waar ik mee reed was ook zeker niet slecht, zal niet heel veel verschil maken. (Heb ook wel andere fatbike banden gereden wat echt boot ankers waren). Overall gezien hangt een plusbike meer naar een "normale" mtb, iig zolas mijn fiets is met de 2.8 banden, 3.0 zal nog iets meer float geven. Geo zal een fiets ook maken of breken, bij de scott bevalt ie me goed, sportief, andere merken zullen misschien meer naar all mountain of trail neigen.
Dank! Heb je al wat ritten gedaan met de 27,5+ die je ook met 26fat hebt gemaakt en iets van Strava gegevens van hebt?
!! 26inch en dikke banden !!
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Rij regelmatig zelfde routes als ik met de fat heb gedaan, waar ik met de fat gem ong 24 reed, rij ik met deze ong 26 gemiddeld op route haaksbergen. Overal is de plus wa ietsje sneller, en de hoeveelheid grip is meer dan voldoende. Heb met de plus ook al wat strava pr'en gereden die ik met mijn "oude" anthem heb gereden, dus wua snelheid zit dat wel goed
Bird Aeris 9 blurple
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Afbeelding

Dropper erin, nu maar weer snel terug naar Dld. Ook de remote eraf, gebruik hem toch heel weinig. En wil nie zoveel kabels aant stuur
Afbeelding
Bird Aeris 9 blurple
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Afbeelding

Ff rondje schoorl gedaan, incl km of 40 eromheen, ook km of 10 over strand gereden, heerlijk!!
Bird Aeris 9 blurple
Plaats reactie