aanschaf andere MTB

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
MAF1
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: do 9 juni 2016, 15:19

Hoi,

Ben laatst tijdens limburgs mooiste op mijn plaat gegaan en daarmee mijn mtb nogal beschadigd (derailleur afgebroken, trap-as kapot en de body bevat een scheur). tja kan gebeuren maar tja dan is er de keuze repareren of nieuwe aanschaffen.
LBS geeft aan dat de huidige MTB (specialized rockhopper comp 29) eigenlijk niet zo geschikt is voor mij..dus nieuwe kopen. (maar dat is natuurlijk ook handel).
Schade bedraagd iets van 300 euro op een fiets welke nog max 500 waard zou zijn.
Zouden jullie repareren of een nieuwe MTB aanschaf overwegen? ik zelf denk dat een nieuwe aanschaf wel de beste keus is..

Ik heb een budget van max 1500 euro, ben absoluut niet merk gebonden. Heb op internet al verschillende mooie MTB's langs zien komen (Radon, Bulls, Cube), maar waar krijg je op dit moment het beste waar voor je geld.

thanks

Maikel
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

https://www.canyon.com/nl/mtb/grand-can ... f-5-9.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze is net in de aanbieding, daardoor net binnen je budget.
Gebruikersavatar
BullS4
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 156
Lid geworden op: wo 27 november 2013, 21:46
Mijn mountainbike: BMC Trailfox Amp, BMC Urs

Voor dat budget heb ik een Canyon Nerve te koop

http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... e=lr&pos=5" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
DaanCramer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2484
Lid geworden op: zo 14 augustus 2011, 20:24
Mijn mountainbike: Norco, Mondraker, Rocky Mountain
Contacteer:

Voor €1500 kunnen je een prima HT kopen, voldoende keuze binnen dat budget.

Ik zou kijken naar welke fiets het beste bij jouw past en waar je het best op zit ipv "waar krijg je op dit moment het beste waar voor je geld". (En dat zou prima Canyon of Radon kunnen zijn natuurlijk, het is maar net waar je de nadruk op legt)
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

BullS4 schreef:Voor dat budget heb ik een Canyon Nerve te koop

http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... e=lr&pos=5" onclick="window.open(this.href);return false;
Is dit je manier om je fiets te verkopen? De laatste reactie was bijna 4 weken geleden.
Gebruikersavatar
BullS4
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 156
Lid geworden op: wo 27 november 2013, 21:46
Mijn mountainbike: BMC Trailfox Amp, BMC Urs

massen schreef:
BullS4 schreef:Voor dat budget heb ik een Canyon Nerve te koop

http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... e=lr&pos=5" onclick="window.open(this.href);return false;
Is dit je manier om je fiets te verkopen? De laatste reactie was bijna 4 weken geleden.
Zie jij overal het negatieve van in?

Als ik zelf voor een fiets ga kijken, dan is dat geen opwelling. Daar ben ik af en toe al een half jaar tot zelfs een jaar mee bezig. Daarom ook mijn reactie.

Maar als je daar verder nog vragen over hebt, dan stuur maar een pb. Vervuilen we dit forum niet.
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

daar is een verkooptopic voor een cm of 20 lager op je scherm
MAF1
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: do 9 juni 2016, 15:19

stop maar...heb ondertussen al heel veel plezier met mijn nieuwe fiets.
Heb een Specialized Epic comp 29 uit 2014 voor een leuk bedrag (ruim onder eerder genoemde budget) kunnen vinden.
Erg blij mee!!
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Gefeliciteerd :-q

Even ter leering ende vermaack voor de andere heren: Handel buiten het verkoopdeel is niet de bedoeling, anderen daar op zo'n manier op wijzen ook niet. Iets met potten en ketels enzo...
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

George schreef:Gefeliciteerd :-q

Even ter leering ende vermaack voor de andere heren: Handel buiten het verkoopdeel is niet de bedoeling, anderen daar op zo'n manier op wijzen ook niet. Iets met potten en ketels enzo...
Ja ja grootmeester George als jullie daar meer op letten hoeven wij niet te reageren :-q
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 992
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

niels.o schreef: Ja ja grootmeester George als jullie daar meer op letten hoeven wij niet te reageren :-q
Nou, eerste reactie was binnen 1 uur en de tweede een half uur later.
Mods kunnen veel maar hebben ook een sociaal leven (toch :~ )
Ja, doei !
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

Joepie de schreef:
niels.o schreef: Ja ja grootmeester George als jullie daar meer op letten hoeven wij niet te reageren :-q
Nou, eerste reactie was binnen 1 uur en de tweede een half uur later.
Mods kunnen veel maar hebben ook een sociaal leven (toch :~ )
For your info dit is niet voor het eerst... en als je per ongeluk een te grote mond hebt zijn ze wel heeeeel snel met een BAN.. dan kan het wel.. :-q
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

@ts, gefeliciteerd met je nieuwe fiets, kunnen we hem ook de sys bewonderen?

@joepie de, tellen valt niet mee he, na het plaatsen van de verkoop poging duurde het meer dan 8 uur voor de eerste reactie hierop
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

niels.o schreef:For your info dit is niet voor het eerst... en als je per ongeluk een te grote mond hebt zijn ze wel heeeeel snel met een BAN.. dan kan het wel.. :-q
Wat een frustratie, ik vraag me af wat ik allemaal misdaan heb dus ik hoor het graag van je via PB. Wat betreft het forum, druk gewoon op de meldfunctie. Dat is beter voor de sfeer en makkelijker voor de mods.
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

George schreef:
niels.o schreef:For your info dit is niet voor het eerst... en als je per ongeluk een te grote mond hebt zijn ze wel heeeeel snel met een BAN.. dan kan het wel.. :-q
Wat een frustratie, ik vraag me af wat ik allemaal misdaan heb dus ik hoor het graag van je via PB. Wat betreft het forum, druk gewoon op de meldfunctie. Dat is beter voor de sfeer en makkelijker voor de mods.
:-q
Plaats reactie