West Canada (o.a. Whistler)

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
DeStiO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 463
Lid geworden op: ma 29 maart 2010, 20:34
Mijn mountainbike: Giant Reign advanced 2016

Haha ja inderdaad best luxe om dat in je achtertuin te hebben :P zal t gaan missen als ik terug kom naar nederland.
Even on topic: Zijn er nog mensen die naar whistler komen deze zomer?
''Ga toch fietsen!'' zeiden ze en daar ging ik........
Kiwikirs
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: wo 4 juni 2014, 14:26
Mijn mountainbike: Salsa Spearfish & Cube Stereo

Check, wij! (mijn vriend en ik :tong )

We zijn 2 volle dagen in Whistler, van 30 augustus t/m 2 september. Daarvan willen we toch zeker 1 dag een fiets huren en rollen! Met mijn 2 jaar fietservaring zal het geen ruige rit door 't bikepark worden maar de groene/blauwe trails zonder al te gekke dingen. Wat zijn dan aanraders om te doen? (ik zal ook nog even de topic terugscrollen voor tips :wink: )

Hebben jullie ook nog tips voor goede fietshuur daar of is het allemaal vergelijkbaar?

En mocht er iemand met ons mee willen, hoe meer zielen hoe meer vreugd! :-q
tikeman
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 331
Lid geworden op: zo 18 maart 2007, 20:29
Mijn mountainbike: Giant Anthem 27.5 1 2016

Wij zijn over 2 weken 1-2 dagen in Whistler. Bikes zijn reeds gereserveerd en gids ook.
Hoe is het weer daar nu?
Soms is iets mooi van ver, maar ver van mooi!
DeStiO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 463
Lid geworden op: ma 29 maart 2010, 20:34
Mijn mountainbike: Giant Reign advanced 2016

Hey Tikeman!
Nice laat me even weten wanneer je precies hier bent via PB kunnen we misschien samen rijden ofzo!
Het weer is ECHT heel raar. Van 32 graden 2 dagen in de week naar 8 graden en regen de rest van de week!
Pak dus heel diverse kleding in :P

@kiwi Nice 30 augustus kan ik denk ik nog wel maar 2 september vertrek ik voor mn rondreis. Ik zou je net wel het bikepark aanraden omdat je dan een grote diversiteit aan trail tot je beschikking hebt voor beginners tot echte pro's. De ''normale'' xc trails zijn heel lastig in te schatten kwa moeilijkheidsgraad. Wil je toch trails rijden adviseer ik je: lost lake (zapa trails) of cheakamus aan. De meeste trails gaan hier via een service weg omhoog en echte singletrack omlaag!
Wil je de max beleven uit echte singeltracks all the way raad ik squamish of pemberton aan. Heb je vragen dan hoor ik t graag ;)
''Ga toch fietsen!'' zeiden ze en daar ging ik........
DeStiO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 463
Lid geworden op: ma 29 maart 2010, 20:34
Mijn mountainbike: Giant Reign advanced 2016

Vandaag (gister voor jullie) voor het eerst t Garbanzo gedeelte van de berg gereden.
BOH wat vet en t maakt de tracks echt 2x zo lang. Denk dat t gauw n 30 min duurt voor je onder bent. De tracks op de bovenkant van de berg zijn heel erg europa stlye met veel gehobbel tech stuff en jumps gemixed maar wat k tot nu toe gezien heb ''me likey''. Heb t wel maar een aantal keer gereden want de lift omhoog duurt echt lang en k had vandaag niet zoveel tijd. De reign leidt wel veel meer nu ik wat meer confidence en snelheid heb op de technische stukken Q_Q vork is al aan vervanging toe lol.
Op de top wel nog wat sneeuw en de tracks ook nat en glad, top of the world nog steeds bedekt met een goeie laag sneeuw (lees je kunt er nog skieen). Ben benieuwd of ze dat over 2 weken gaan openen :D
''Ga toch fietsen!'' zeiden ze en daar ging ik........
tikeman
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 331
Lid geworden op: zo 18 maart 2007, 20:29
Mijn mountainbike: Giant Anthem 27.5 1 2016

Net weer terug uit Canada. Wat een fantastisch land. We hebben weinig tijd gehad om te biken omdat er zoveel te zien is. We zijn in Whistler met een gids van http://whistlerbikeguide.com/ (Jenna) mee geweest op wat lichtere flowtrack-trails rondom Whistler (o.a. Loggers Lake). Erg mooi. Sommige stukken redelijk technisch voor Nederlandse begrippen met rockgardens en enkele switchblacks, maar bijna alles was goed te doen.

We hebben zelfs een zwarte beer gezien. We zijn verder niet in het bikepark geweest i.v.m. de weersomstandigheden en de tijd.
Soms is iets mooi van ver, maar ver van mooi!
DeStiO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 463
Lid geworden op: ma 29 maart 2010, 20:34
Mijn mountainbike: Giant Reign advanced 2016

@tikeman Geweldig dat je een goede tijd hebt gehad! Welkom in mijn achtertuin want das letterlijk achter mijn huis ;P (de route vanaf loggers lake eindigt achter de bushalte hu?) persoonlijk vind ik dat een prachtige route om te rijden met beginners want de views zijn echt geweldig en de trail is ook wel aardig maar komt eigenlijk niet in de buurt bij wat de echte singeltracks hier inhouden (voor nl begrippen inderdaad wel goed te doen). De mensen van whistlerbikeguide zijn inderdaad erg goed en weten de beste selectie van trails bij de skilllevels van hun klanten. T weer is super raar hier ene dag dikke 32 graden en dan de dag dr na 15 graden dus maakt kleden in de ochtend nogal moeilijk haha.
Is dr nog iemand die binnen nu en 2 maanden deze richting uit komt en een gids/coach nodig heeft? Feel free to send me pm.
''Ga toch fietsen!'' zeiden ze en daar ging ik........
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2010
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

@destio,

Ja, ik ben er van 25 en 26 augustus, dus Pm sent:)
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2010
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Hi destio,

Ik ben 25 en 26 augustus in whister, en zou op 1 van die dagen een hele mooie technische tocht willen maken, liefst (deels) shuttle / lift ondersteund. Ik heb een 2015 giant reign bij me, en rijd graag technisch. Vorig jaar de whole enchilada in moab, en zoiets wil ik weer :)

Hoor het graag als jij iets kunt en wilt betekenen hierin, ik heb er iig zin in :)

Daarnaast wil ik op de andere dag een mooie technisch eenvoudige tocht maken om de omgeving te ontdekken samen met mijn vriendin de omgeving te ontdekken (als alternatief voor wandeltocht zeg maar) kan daar ook wel wat advies gebruiken.

Grtz Paul
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

@paulus

De Peak to Creek is wat mij betreft de ultieme lift-assisted technische tocht in Whistler: vanaf de top van Whistler Mountain rijdt je dan Top of the World, Khyber Pass, Middle of Nowhere, Kashmir, Kush, BC's trail naar Creekside. Een kleine 1500m afdalen, 100% over black en double black singletracks.

https://www.strava.com/activities/358267469" onclick="window.open(this.href);return false;

Weet wel waar je aan begint. Dit vereist hoge technische skills. Ter vergelijking, the Whole Enchilada (ik heb 'm ook gereden) zou in Whistler waarschijnlijk grotendeels als blauw (intermediate) worden geclassificeerd.

Daarnaast rijdt je behoorlijk afgelegen, dus beter niet alleen doen. Heb ik vorig jaar wel gedaan, achteraf niet zo verstandig.

Als je Destio hier voor kunt strikken, doen! Ik ben eind augustus zelf in Europa, anders had ik ook graag meegegaan.

Er zijn verder niet zo veel lift-assisted alternatieven. Minder technisch zou je vanaf Top of the World door het bikepark kunnen afdalen. Of na Top of the World via Ride Don't Slide (ook technisch, zat twee jaar geleden in de EWS) en BC's trail. Ben je bereid zelf omhoog te rijden dan zijn de mogelijkheden onbeperkt.

Voor de rit met je vriendin kun je in de omgeving kijken waar tikeman met gids heeft gereden (Cheakamus river, Loggers lake) of anders de Zappa trails bij Lost Lake.

Ben je van plan naast Whistler nog in andere plaatsen te mtb'en?

Edit: route peak to creek op trailforks: http://www.trailforks.com/route/peak-to ... kush-bc-s/
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2010
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Hi Niels,

Thanks voor je reply! Ik heb ondertussen in de Alpen ook lastiger tracks dan de whole enchilada gereden, veel natte wortels en stenen.

Heb er een uurtje YouTube aan gewijd, en alles wat je voorstelt ziet er goed uit zeg, de ride don't slide zou mij als het nat is veel moeite kosten :) eens kijken of Destio tijd en zin heeft..

Wil zeker nog wat meer biken op de trip, maar moet volgende week op reis voor werk, als ik daarvan terug ben even goed in verdiepen.. Grofweg via Vancouver island met de Ferry naar bella coola en dan naar banff en Jasper en vandaar naar whistler :)
DeStiO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 463
Lid geworden op: ma 29 maart 2010, 20:34
Mijn mountainbike: Giant Reign advanced 2016

@Paulus we gaan even verder in PM.
Khush rijdt ik wel eens omhoog als ik echt zin heb. Das wel echt een super vette trail! maar eigenlijk spendeer ik mn tijd liever aan de andere kant van de berg.
Atm doe ik eigenlijk een gezonde combi van werk/trail/bikepark.
''Ga toch fietsen!'' zeiden ze en daar ging ik........
GoeGie
All rounder
All rounder
Berichten: 137
Lid geworden op: do 16 juli 2009, 20:55
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower MY 2018 Trek Remedy 8 Model 2012

De countdown is voor mij begonnen. vrijdag 9 sep tm maandag 11 sep in Whistler as onderdeel van de 3 weken reis.

Zijn er dan NL bikers in Whistler te vinden?
DeStiO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 463
Lid geworden op: ma 29 maart 2010, 20:34
Mijn mountainbike: Giant Reign advanced 2016

ik niet helaas en ben bang dat je er ook geen tegen komt XD. Als je bikepark gaat rijden zou k niet zo bang zijn om alleen te rijden want dr zijn altijd mensen op de track en anders maak je gewoon n praatje met iemand in de lift die je op sleeptouw neemt :p. Doe ik ook vaker en is leuk om te doen. Gewoon vragen hey wil iemand me wat simpele tracks laten zien of vragen wat iemand gaat rijden en dan vragen of je mee mag.
''Ga toch fietsen!'' zeiden ze en daar ging ik........
GoeGie
All rounder
All rounder
Berichten: 137
Lid geworden op: do 16 juli 2009, 20:55
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower MY 2018 Trek Remedy 8 Model 2012

thanks voor de tip, deStio!
Ga er wel nog een klasje tegenaangooien.. just to be sure, want daarna volgt nog 1,5 week ;)
Plaats reactie