Nieuw lid heeft 2e hands fiets>> Trek 6500, 6 series

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Frans.1
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: za 2 juli 2016, 10:56
Mijn mountainbike: Trek 6500, 6 series

Goedemorgen allen,

Na het voorsteltopic schaar ik mezelf bij de rest van de beginnersvraag; welke bike kies ik nu?

Het is voor mij van belang dat de fiets degelijk is, hoeft geen super merk te Zijn. Wel verwacht ik dat de onderdelen voldoende gekwalificeerd zijn om off road te kunnen.
Enig onderzoek hiernaar is gepleegd, en heb al her en der wat gelezen op het forum. Ook qua merk en dergelijke. Cuba Giant en trek. Dat is waar ik naar op zoek was, echter zoveel aanbod. Ik ben het spoor even bijster.

Maar nu;
Ik stuit op een fiets op marktplaats, welke in mijn budget past als beginner. Voldoet aan een hoge afmontage, met juiste voorvork. Echter durf ik het toch niet aan zonder eerst hier advies over in te winnen. Wat even van belang is, ik meet zelf ook 190cm.

Zie de link http://link.marktplaats.nl/m1055237216" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik ben benieuwd naar jullie mening!
Laatst gewijzigd door Frans.1 op di 12 juli 2016, 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.
vedet
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 516
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 15:58
Mijn mountainbike: Specialized Epic 29 - Drössiger AMS 2 650b-plus

mja SLX is zeker voldoende, voor mij eigenlijk de beste prijs/kwaliteit groep op de markt. De Dart vork is basic maar zal z'n werk nog wel doen.
Wel even opletten naar de staat van tandwielen, ketting, cassette en de vork.
Keek wel op dat ie nog maar vijf jaar oud zou zijn.
You can't buy happiness, but you can buy a bike and that's pretty close!
Frans.1
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: za 2 juli 2016, 10:56
Mijn mountainbike: Trek 6500, 6 series

Bedankt voor je reactie.
Ik krijg net door dat de fiets al 3 jaar niet bereden is, en de ketting met tandwielen 3,5 jaar gelden vervangen zijn. Altijd maar de vraag of dat zo is dan.

Het feit dat het een rockshox was en geen suntour was voor mij eigenlijk al een voordeel.

Qua merk; gossini, is dat een degelijke fiets binnen de markt?
marcof
All rounder
All rounder
Berichten: 116
Lid geworden op: zo 22 februari 2015, 17:47
Mijn mountainbike: Wilier 503PLUS 29+

gossini is een typisch halfords achtig merk. Niet echt iets om enthousiast van te worden.
Wat is exact je budget? Ik zou die marktplaats advertentie links laten liggen en naar iets anders kijken - eventueel budget bijstellen. Ik geloof er niks van dat die fiets maar 5 jaar oud is (aangeschaft vast, maar ik denk dat die fiets zeker 10 jaar, zo niet ouder is).
Frans.1
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: za 2 juli 2016, 10:56
Mijn mountainbike: Trek 6500, 6 series

Oke, voor mij telde eigenlijk de afmontage zwaarder dan de fiets.
Mijn budget ligt zo tot de 450,-. Wil niet gelijk een dure aanschaffen, maar ook geen miskoop.
marcof
All rounder
All rounder
Berichten: 116
Lid geworden op: zo 22 februari 2015, 17:47
Mijn mountainbike: Wilier 503PLUS 29+

mooie afmontage is leuk, maar kan altijd achteraf aangepast worden. Een goede basis is (m.i) belangrijker.
Frans.1
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: za 2 juli 2016, 10:56
Mijn mountainbike: Trek 6500, 6 series

Oke, zijn er suggesties binnen dit budget? Giant talon of terrago? Wellicht een Cube? Hoe staan jullie tegenover voorvorken van suntour?
marcof
All rounder
All rounder
Berichten: 116
Lid geworden op: zo 22 februari 2015, 17:47
Mijn mountainbike: Wilier 503PLUS 29+

Ghost Tacana, Cube Aim Pro vallen ongeveer binnen dat budget. Zo zijn er vast nog wel wat andere te vinden.
Suntour is helemaal geen slecht merk, al zeker niet als je prijs-prestatie bekijkt. (maar er zijn vast wel Suntour haters te vinden :))

deze bv
http://www.bikester.nl/468777.html" onclick="window.open(this.href);return false;
nette shimano afmontage (3x8 - later eenvoudig om te zetten naar 2x10 bijvoorbeeld)
Ken alleen de RST vork niet.
Hydrolische tektro remmen. Ook niks mis mee, goede stoppers.
enz.

edit: 29er gezocht. Ik vind zelf dat ik voor lul rij op een 26er (ben 1m88) dus zou voor minimaal 27.5 gaan :-)
Frans.1
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: za 2 juli 2016, 10:56
Mijn mountainbike: Trek 6500, 6 series

http://link.marktplaats.nl/m1064122010" onclick="window.open(this.href);return false;

Een 29er ghost tacana
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

Frans.1 schreef:Oke, zijn er suggesties binnen dit budget? Giant talon of terrago? Wellicht een Cube? Hoe staan jullie tegenover voorvorken van suntour?
De Suntours zijn vanaf type raidon rlr air.. behoorlijk te noemen alles er onder is echt basis. Het doet wat het moet doen maar meer ook niet.

Die tacana 4 is best een leuk fietsje al zou ik proberen om er nog 50 af te praten
Frans.1
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: za 2 juli 2016, 10:56
Mijn mountainbike: Trek 6500, 6 series

Oke, dan gaan we ervoor. Wellicht ook beter om met mijn lengte aan een 29er te beginnen dan een 26er.
Frans.1
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: za 2 juli 2016, 10:56
Mijn mountainbike: Trek 6500, 6 series

http://link.marktplaats.nl/m1060799660" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier eventueel nog een Batavus. Volgens mij ook geen verkeerde fiets om mee te starten
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

Frans.1 schreef:Oke, dan gaan we ervoor. Wellicht ook beter om met mijn lengte aan een 29er te beginnen dan een 26er.
Een 26 is uitlopend worden nieuw in de xc al niet meer gemaakt. Een 29er moet je wel liggen wbt stuurgedrag. 27.5 is dan wat speelser. Wat betreft geometrie van de ghost ik ben er zeer te spreken over.. lekker wendbaar
Frans.1
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: za 2 juli 2016, 10:56
Mijn mountainbike: Trek 6500, 6 series

niels.o schreef:
Frans.1 schreef:Oke, dan gaan we ervoor. Wellicht ook beter om met mijn lengte aan een 29er te beginnen dan een 26er.
Een 26 is uitlopend worden nieuw in de xc al niet meer gemaakt. Een 29er moet je wel liggen wbt stuurgedrag. 27.5 is dan wat speelser. Wat betreft geometrie van de ghost ik ben er zeer te spreken over.. lekker wendbaar
Heb jij een 29er ghost of een 27,5? En wat vind jij van die ghost tacana?
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

29er tacana 5
Ik vind het een fijne fiets. Tacana is trouwens de e 29er hardtail lijn
27.5 is kato

De 4 is een leuke fiets om mee te starten.
Plaats reactie