Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1 ... 33, 34, 35, 36, 37
Auteur Bericht
Offline
BerichtGeplaatst: do 28 januari 2016, 12:44 
Extreme Biker
Extreme Biker
Geregistreerd op: zo 14 maart 2010, 18:37
Berichten: 776
Mijn mountainbike: Just a Surly Krampus black Ops
Artikel besteld dat zeer scherp geprijsd was en laten verzenden.
Dhl raakt uiteraard pakje kwijt en voelt zich ook niet verantwoordelijk,
mail gestuurd naar Rose, onderzoek in laten stellen.
Rose meldt mij dat ik na een week weer contact op moet nemen wanneer ik nog niets ontvangen heb.
Artikel inmiddels uitverkocht uiteraard dus een andere kunnen ze niet opsturen.
Na die week contact en info proberen te krijgen via mail en telefoon maar tevergeefs.
Rolienke ten Pas en Harold de Vries van Rose hadden er duidelijk geen zin in en het
mocht allemaal niet baten.
Maand later werd het geld uit het niets teruggestort op mijn rekening zonder iets van een berichtje.
Viel niets meer te verdienen voor Rose dus waarom zou je uberhaupt nog een reactie geven.
Niet zo netjes in mijn ogen.

_________________
Resist much, obey little.


Omhoog
 Profiel  
 
Offline
BerichtGeplaatst: vr 26 februari 2016, 19:10 
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Avatar gebruiker
Geregistreerd op: vr 4 juni 2010, 15:15
Berichten: 1777
Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)
Nou de magazijn verkoop vandaag was ook niet meer wat het was... In 2012 voor het laatst bij de magazijnverkoop geweest. Toen nog enkele leuke dingen gescoord voor een leuke prijs.

Nu is het toch allemaal een beetje van hetzelfde. Vooral veel in aantallen. Zoals een hele rij DT Swiss Tricon 29er wielen. Met 600,- euro noemde ik dat geen koopje. Weliswaar allemaal nieuwe sets, maar in 2012 kocht ik nog een een 26" Tricon XM1550 set voor 249,- euro. Wat kleine modderspatten erop. Vandaag zag ik vooral nieuwe ongebruikte spullen, die soms nog best aan de prijs waren... Ruim 700,- euro voor veel leuke vorken, al zaten er ook wel goedkopere vorken tussen. Maar met 400,- a 500,- euro heb ik die mooi laten liggen. Eigenlijk ben alleen weggegaan met 2 Ritchey WCS Trail stuurpennen (80 en 70mm) en een WCS Trail bar 720mm 5mm rise/0mm met wat lichte montagesporen. Zocht eigenlijk nog de bijpassende zadelpen in 27.2mm. Helaas kwam ik alleen 31.6mm tegen. Achteraf had ik even de 27.2mm versie in de winkel moeten gaan halen, want heb toch wat spijt dat ik een carbon Rose pen bij de sale vandaan heb meegenomen. Ziet er wel mooi uit, maar glimt (terwijl ik toch liever mat zwart had gehad)... Zoveel duurder was de WCS Trail pen in de winkel niet dan de carbon Rose pen...

_________________
Yeti ARC - Cannondale F800 SL
BMC TE02 - custom build
Onze supergave Alta Rezia 2012


Omhoog
 Profiel  
 
Offline
BerichtGeplaatst: ma 9 mei 2016, 08:03 
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Geregistreerd op: vr 20 juli 2012, 13:45
Berichten: 488
Mijn mountainbike: 2014 Rose Mr Ride
Heeft iemand ervaring met garantie van Rose op een gebroken frame?

Ik heb mijn fiets 4 jaar geleden gekocht en ontdekte vorige week een scheur in mijn zadelbuis. Rose biedt 6 jaar garantie op frames.
Afgelopen vrijdag heb ik contact gehad met de klantenservice van Rose en foto's opgestuurd. De "technische afdeling" gaat het beoordelen en het probleem verder afhandelen.

Ik neem aan dat ik mijn fiets moet opsturen/langs brengen. Iemand een idee hoe lang het ongeveer zal duren voordat de fiets weer terug is? Of sturen ze een nieuw frame op en moet ik het zelf overzetten?


Omhoog
 Profiel  
 
Offline
BerichtGeplaatst: ma 9 mei 2016, 10:44 
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Geregistreerd op: vr 22 februari 2013, 21:04
Berichten: 2461
Mijn mountainbike: Salsa Mukluk 3/ Trek Farley 5
Baldert schreef:
Heeft iemand ervaring met garantie van Rose op een gebroken frame?

Ik heb mijn fiets 4 jaar geleden gekocht en ontdekte vorige week een scheur in mijn zadelbuis. Rose biedt 6 jaar garantie op frames.
Afgelopen vrijdag heb ik contact gehad met de klantenservice van Rose en foto's opgestuurd. De "technische afdeling" gaat het beoordelen en het probleem verder afhandelen.

Ik neem aan dat ik mijn fiets moet opsturen/langs brengen. Iemand een idee hoe lang het ongeveer zal duren voordat de fiets weer terug is? Of sturen ze een nieuw frame op en moet ik het zelf overzetten?

Wat vermelden de garantievoorwaarden hierover?

Edit:
ROSE garantie
Uw ROSE fiets wordt met een uitgebreide garantie geleverd. U hebt 2 jaar garantie op alle onderdelen, en binnen 10 jaar repareren wij bij wielen van het merk Xtreme of bij wielen die wij voor u volgens uw opgave hebben gemonteerd (geen systeemwielen) gratis iedere spaakbreuk. Ieder gebroken frame ruilen wij binnen 6 jaar om. Deze garantie geldt uitsluitend voor de eerste eigenaar. Als uw klacht binnen de garantieperiode gegrond is, repareren resp. vervangen wij het artikel. Verdere claims zijn uitgesloten. In geval van vervanging bieden wij u een soortgelijk vervangend frame aan, indien er geen identiek frame meer beschikbaar is. In dit geval hebt u geen recht op levering van het originele frame en op uitwisseling van niet meer compatibele componenten. Deze garantie geldt niet voor schade die voortkomt uit normale slijtage, onoordeelkundig gebruik, schade door een ongeval of een onjuiste montage. Bewaar uw rekening voor een garantieaanspraak omdat de datum van de rekening als begin van de garantieperiode geldt. Bij gegronde garantieaanspraken vergoeden wij uiteraard de transport- en montagekosten.


Omhoog
 Profiel  
 
Offline
BerichtGeplaatst: ma 9 mei 2016, 17:45 
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Geregistreerd op: vr 20 juli 2012, 13:45
Berichten: 488
Mijn mountainbike: 2014 Rose Mr Ride
Dat had ik idd gezien..

Inmiddels heb ik weer contact gehad.
Rose gaat mij een fietsdoos opsturen en de fiets wordt dan opgehaald door een vervoersbedrijf. Het duurt dan waarschijnlijk wel nog 2 a 3 weken voordat de fiets weer terug is (of is het dan een nieuwe fiets met "oude" onderdelen?).

Ze regelen het best snel en netjes tot nu toe.


Omhoog
 Profiel  
 
Offline
BerichtGeplaatst: di 28 juni 2016, 20:02 
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Geregistreerd op: vr 20 juli 2012, 13:45
Berichten: 488
Mijn mountainbike: 2014 Rose Mr Ride
Het goede nieuws: ik heb een nieuw frame gekregen onder garantie
Het slechte nieuws: mijn fiets is een week geleden verzonden en hij is er nog steeds niet. Na een dikke maand wil ik graag weer een keertje fietsen!


Omhoog
 Profiel  
 
Offline
BerichtGeplaatst: wo 29 juni 2016, 12:48 
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Geregistreerd op: wo 3 december 2008, 10:05
Berichten: 8788
Mijn mountainbike: doet het prima.
Ik moest even lachen toen ik dit las:

Citaat:
Ieder gebroken frame ruilen wij binnen 6 jaar om.


Da's mooi. Dan kun je met een willekeurig gebroken frame daar aankloppen, en na uiterlijk zes jaar heb je een nieuw Rose frame :lol: :bier: .

_________________
Nukeproof Scout 290 Comp 2017
Trek Superfly 7 2016

Trek Superfly 7 2015 - retired
Stevens Fluent ES 2011 - retired
Stevens S7 '09 - SLX/XT - retired


Omhoog
 Profiel  
 
Offline
BerichtGeplaatst: do 30 juni 2016, 08:05 
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Geregistreerd op: vr 20 juli 2012, 13:45
Berichten: 488
Mijn mountainbike: 2014 Rose Mr Ride
:-D Dan hoef ik nog maar 5 jaar en 11 maanden te wachten op mijn nieuwe frame :(


Omhoog
 Profiel  
 
Offline
BerichtGeplaatst: do 30 juni 2016, 08:30 
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Geregistreerd op: wo 3 december 2008, 10:05
Berichten: 8788
Mijn mountainbike: doet het prima.
Good things come to those who wait.

_________________
Nukeproof Scout 290 Comp 2017
Trek Superfly 7 2016

Trek Superfly 7 2015 - retired
Stevens Fluent ES 2011 - retired
Stevens S7 '09 - SLX/XT - retired


Omhoog
 Profiel  
 
Offline
BerichtGeplaatst: do 8 september 2016, 07:11 
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Avatar gebruiker
Geregistreerd op: di 6 maart 2007, 15:07
Berichten: 2413
Mijn mountainbike: heeft V8 power
Weer een positieve ervaring gehad met online bestellen. Nadat ik schoenen had besteld bij ene andere webshop die maar steeds de levering bleef uit stellen, uiteindelijk dezelfde schoenen bij Rose besteld en met 2 dagen in huis. Voor praktisch dezelfde prijs als bij de andere webshop.
Ik ben een content mens met nieuwe blitse schoentjes.


Omhoog
 Profiel  
 
Offline
BerichtGeplaatst: za 6 mei 2017, 18:43 
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Geregistreerd op: za 15 september 2007, 00:20
Berichten: 3667
Mijn mountainbike: wil naar buiten
Ik bestel eigenlijk vrijwel nooit online maar rijd er even heen (woon er niet heel ver vandaan). Altijd heel vriendelijk geholpen.

Vandaag een garantiegevalletje: Ik had een paar jaar geleden een pomp van hun merk gekocht van ongeveer 50 euro. Best veel, maar een superpomp.

Nu ging afgelopen week intern iets kapot. Ik had natuurijk geen aankoopbon meer. Toch er even heen, want de pomp was natuurlijk bij hen gekocht.

Ze hebben hem geprobeerd te repareren, wat niet meer lukte. Ondanks dat ik geen bon meer had, een nieuwe gratis meegekregen. TOP!

Ander voordeel is dat ze veel spaken per stuk verkopen. Dus je blijft niet met een hoop spaken zitten na het bouwen van een wielset waarvan de kans klein is dat je ze ooit nog kan gebruiken. Ook zeer competatief qua prijzen met spaken en nippels.

Ciao
Jan

_________________
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....


Omhoog
 Profiel  
 
Offline
BerichtGeplaatst: di 15 augustus 2017, 10:04 
All rounder
All rounder
Geregistreerd op: zo 24 november 2013, 13:38
Berichten: 121
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro
Al 5 keer tevreden besteld bij Rose. Deze laatste keer was ik niet tevreden over mijn bestelling. Een artikel was niet direct leverbaar. Ik klikte op deel-levering. Maar toch gebeurde er niets met mijn order. Twee dagen later gebeld, was een foutje. Uiteindelijk duurde het 6 dagen (5 werkdagen) voor ik mijn order had. Toen zat er ook nog een verkeerd onderdeel bij. Gebeld en werd ook rechtgezet, maar voor het goede onderdeel moet ik dan ook weer wachten natuurlijk.

Dit zal vast een uitzondering zijn, gezien de positieve ervaringen. Maar ik wilde het toch even delen ;)

Edit: Het was geen fout onderdeel. Het ging hier om een 22 tands kettingblad, de uitleg van rose:
"Het kettingblad is wel de juiste. Vaak is er één type kettingblad, wat bij vele andere groepen ook wordt gebruikt. Zeker als er oudere groepen zijn, waarvan het oorspronkelijke kettingblad niet meer wordt gemaakt, zoals voor de 9 speed XT/LX groepen. Zo ook uw kettingblad. Dat wordt tegenwoordig op diverse crankstellen gebruikt. U kunt dus het kettingblad met een gerust monteren op uw fiets."


Laatst bijgewerkt door SietseF op ma 4 september 2017, 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Omhoog
 Profiel  
 
Offline
BerichtGeplaatst: do 31 augustus 2017, 12:24 
All rounder
All rounder
Avatar gebruiker
Geregistreerd op: vr 2 maart 2012, 14:00
Berichten: 149
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa
Het is voor mij al weer 8 jaar geleden dat ik wat bij Rose online besteld had.
Ben nog wel in 2011/2012 ?? in de winkel zelf geweest (op terugweg van Motorshow Essen) om daar een montage standaard te kopen.

Vrijdag wat spaaknippels en 2 spaken besteld .. de verzendkosten waren meer dan de waarde goederen maar tot mijn verrassing zat er gisteren bij levering wel als extraatje een Rose koffiemok in de doos.

Het was mij ontgaan waarom die er bij zat dus weet niet of het een tijdelijke actie is.
Maar verzacht de verzendkosten wel iets :-q

Het is de mok op onderstaande afbeelding uit de Rose mail:
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
Offline
BerichtGeplaatst: do 31 augustus 2017, 12:57 
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Avatar gebruiker
Geregistreerd op: zo 16 november 2014, 10:03
Berichten: 247
Mijn mountainbike: Canyon Nerve al 29 9.9 2015,voorheen:Cannondale super raven 2000sl
Ik bestel alles bij Rose.de, het is veel goedkoper dan in Zwitserland en de BTW (mwst 19%) trekken ze netjes van het bedrag af omdat ik buiten de EU woon(niet alle bedrijven werken daaraan mee) de verzendkosten € 8.95 vallen daarom nog al mee, ik kan het altijd gratis laten opsturen naar Mypakketshop net over de grens in Duitsland en dan ff ophalen als ik in de buurt ben. Perfecte service, duidelijk website, Rose eigen merk van goede kwaliteit. Leuke attenties, geschenkbonnen, cataloges en goede service door gratis retour zenden. de prijs op de bon betaal je en niet nog eens Zoll kosten zoals bij Bike-components al zal je dat binnen de EU niet hebben.

_________________
Vandaag weer eens heel hard, langs de sportschool gefietst


Omhoog
 Profiel   WWW
 
Offline
BerichtGeplaatst: do 9 november 2017, 16:28 
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Avatar gebruiker
Geregistreerd op: do 20 oktober 2011, 00:04
Berichten: 2735
Mijn mountainbike: Giant Stance
Vorige week een pakket terug gestuurd naar Rose. 2 dagen geleden een mail ontvangen dat de goederen ontvangen zijn en het totaalbedrag als "Gutschein" per mail ontvangen. Ik heb met Paypal betaald en dat zou automatisch teruggestort worden. Tot op heden nog niets ontvangen op mijn Paypal-account en daarom maar een mailtje gestuurd waar het geld blijft. Waarom het niet direct overgemaakt wordt en ze wel een Gutschein versturen is mij een raadsel en ook een minpunt. Dat kan allemaal sneller.

_________________
Just one of the usual suspects... K.N.U.T


My bike


Omhoog
 Profiel   WWW
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1 ... 33, 34, 35, 36, 37


Wie is er online

Bikers op dit forum: Geen geregistreerde bikers en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar: