Enduro tracks

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Plaats reactie
dennisgodderie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 9 december 2012, 23:48
Mijn mountainbike: Mondraker Vantage RR+ 2016

Onlangs ben ik in Chaudfontaine geweest en daar stukken van het downhill parcours gereden. Voorheen reed ik veelal singletracks, maar dat stukje downhill gaf nog iets meer een kick. Echt gaan downhillen zit er niet in, maar 'k zou nu wel meer enduro's rijden zodat er naast wat stukjes singletrack ook iets meer snelle afdalingen in voor komen. Iemand tips voor tracks of gebieden die ik zeker moet gaan verkennen om het echte enduro-gevoel te beleven?
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Kijk waar de wedstrijden van de Belgische cups georganiseerd worden (Remouchamps bijv.) heel moeilijk is het niet om met behulp van internet aan de tracks te komen...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
de lachende derde
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 763
Lid geworden op: ma 30 april 2012, 13:40
Mijn mountainbike: SC Nomad V4

Omgeving Luik. De exacte locaties ga ik niet verklappen maar ga eens kijken in Sart Tilman, Chaudfontaine/Chevremont/Trooz en Seraing. Zat te vinden daar. Kwestie van kijken naar het reliëf van het terrein en waterloopjes op de kaart. 'Terrein' layer inschakelen op Google maps doet ook wonderen.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Idd als je kijkt waar de wedstrijden worden gereden dan weet je gelijk daar wel het een te vinden is. Amy heeft ook mooie stukken. Maar wil je echt lange afdalingen zou je echt naar de hogere bergen moeten gaan.
kurrefromtungere
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 26 oktober 2016, 15:08

Ga eens kijken aan de Ninglispo, zijn mooie trails te vinden.
Silberbeard
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: ma 3 oktober 2016, 18:39
Mijn mountainbike: 2021 Rocky Mountain Instinct Powerplay C70 | 2013 Rocky Mountain Element | 2017 Stanton Sherpa

Voor het echte Enduro gevoel schrijf je jezelf in voor de SUPERPLASTIC CUP 2017 8) . Ik ben dit jaar bij één van de wedstrijden gaan kijken en ga er komend jaar een paar rijden. Is goed te doen met een beetje ervaring en op eigen tempo.

http://www.vtt-patricmaes.be/competitions

Of je meld jezelf aan bij het DUVEL-BIKERS Enduro team op facebook. Zij gaan bijna elk weekend rijden in België en iedereen kan aansluiten.

https://www.facebook.com/groups/Duvelbikers/
Basta Enduro Team 'We are Basta'
Basta Bikestore Huissen


Intense Carbine
Rocky Mountain Element
Stanton Sherpa
Rocky Mountain Instinct Powerplay
Plaats reactie