Marco79 schreef:gomez schreef:Ga de cube toch houden.
Dus die heeft wat TLC nodig en dan kan die weer mee
als ik zin heb om de boswielrenner uit te hangen.
Zal wel een paar foto's van de voortgang posten.
En zo ontstaat N+1!
Heb toch besloten de cube te verkopen.... dus voor nu is het nog N+0
De Pilot is weer wat aangepast:
- Veerweg van 140 naar 160 aangepast, zonder het benodigde gereedschap.
Heb zelf een cassettetool en lange 8mm dop aangepast en daar ging het prima mee.
- Hope blauwe borecaps en stelschroeven
- Bikeshield op cranks, pinion bak en waar sprake is van cablerub op vork en balhoofd
- Ridebike.nl op de joke van de chainstays geplakt, dit is mijn LBS die de fiets ook heeft opgebouwd
160mm
140mm
Verder de afgelopen weken lekker gefiets op afwisselend terrein en ik kan niet anders zeggen dat het beantwoord aan de wensen die ik vooraf gesteld had.
Door de pinion is het geen licht gewicht (14,2kg) maar het rijdt geweldig en is eenvoudig in onderhoud.
Ook de 12 versnellingen zijn voldoende en de sprongen zijn niet te groot.
Wat ook erg fijn is dat je nog even snel van verzet kunt wisselen op momenten dat je met een derailleur dit niet meer had kunnen doen.
De lokale rondjes rij ik met een xc fiets sneller, maar ik hoop zo min mogelijk op lokale rondjes te rijden en de meer technische streken te bezoeken,
en juist daar komt deze fiets tot leven.
Hier nog een foto van het Eifel weekend (maiden voyage):
Verder staat nog op de to do list:
- remleiding voorrem toch direct voorlangs in plaats van voor het balhoofd en om de vorkkroon heen
- slider wordt nog vervangen door een nieuw exemplaar
- Irt kit monteren, wanneer deze binnen is geen idee
- 27.5+ rocket ron banden monteren en testen hoe dit met de 29mm velgen gaat
- bike fitten om definitieve positie te bepalen
- een ander model van k-edge monteren, kom nu met de knieen tegen de mio aan
- mischien een 27.5+ wielset maar dat weet ik nog niet
- en verder veel kilometers maken.....