Aan te raden kleding

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
ArwenV
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 10 mei 2016, 13:49

Hallo allemaal,


Vooral voor shirts/broeken, wat kunnen jullie me aanraden qua merken (ongeacht de prijs) met een goede kwaliteit?
Ik ben nieuw hier en heb net een mtb gekocht en ben benieuwd wat jullie goede merken vinden en welke (online) winkels jullie me aanraden om eens rond te gaan kijken!

Alvast bedankt :D
krt
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: do 12 februari 2015, 22:20
Mijn mountainbike: Sensa Fiori sfb carbon

de 1 is blij met de kleding van lidl de ander zoekt het wat hoger op. het belangrijkste vind ik zelf dat het goed past en de kwaliteit van de zeem moet goed zijn. verder zou je eens kunnen kijken bij http://www.cyclewaer.eu daar hebben ze vaak leuke betaalbare aanbiedingen.
Gebruikersavatar
kingjoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 571
Lid geworden op: zo 4 november 2012, 19:14
Mijn mountainbike: GT Fury Worldcup 2016, GT Sanction Team 2017, GT Speed Serie 2015, Trek Fuel-EX 8 2013
Contacteer:

super persoonlijk.. ikzelf rij b.v. nooit in lycra..

ikzelf draag bijna alleen maar http://www.troyleedesigns.com/bike" onclick="window.open(this.href);return false; (ook hun helmen), niet cheap maar wel super kwaliteit..

moet er persoonlijk niet aan denken om in lycra op boomstronken/rotsen te vallen.. :-{ maarja, zoals ik al zei.. kleding keuze is super persoonlijk 8)
M'n speeltjes
===============
GT Fury Worldcup 2016
Trek Fuel EX8 2013
GT Speed series 2015 (BMX)
GT Force 2018
tripod
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3644
Lid geworden op: vr 6 juli 2007, 20:00
Contacteer:

Je kan bijvoorbeeld is kijken naar de kleding van Endura, zowel de Lycra als de Baggy kleding is erg goed.
Fijne pasvorm en niet mega duur.

Voor het mountainbiken rijd ik zelf altijd in een baggy short en een wat meer baggy shirt. Na lang in Lycra rond gereden te hebben met xc rijd ik tegenwoordig ook voor xc (crosscountry) niet meer in lyrcra. Baggy it is!
NextBikeParts
Ride your own way!
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

De topbroeken van de duurdere merken (bv Assos) gaan zo over de 300 euro... dan heb je wel iets goeds :-{ ;-)
Maar het kan uiteraard veel goedkoper. Het hangt er ook een beetje vanaf hoe gevoelig je bent, een vriend van me rijdt het liefst zonder zeem, ik moet echt een fatsoenlijke zeem hebben anders krijg ik flink last van zadelpijn.
Hij is dus wel veel goedkoper uit met zijn broeken ;-)

Baggy of strak is een smaakkwestie, van de extra bescherming van een baggy broek moet je je ook niet al teveel voorstellen (of het is zo'n dikke stof dat je er liever niet mee bergop fietst, zoals specifieke downhillbroeken). In mijn ervaring zijn de zemen van veel baggy broeken (uitneembare binnenbroek) vrij eenvoudig. Ze halen bij lange na het comfort van mijn Assos niet, en dat was een instapmodel (wat bij Assos nog steeds een end over de 100 euro betekent).

Met kleding online bestellen ga je geheid ook niet goed passende kleding treffen, dus houd rekening met retour-verzendkosten (afhankelijk van de winkel). Ik bestel wel regelmatig online, maar ik weet van een aantal merken inmiddels ook wel welke maat me goed past. En goed passen is essentieel, ook goed spul is niet comfortabel als de maat niet klopt.

Beetje zwart/wit gesteld: helm, schoenen, broek en handschoenen moeten goed passen.
Shirts en jacks komen wat minder nauw, die geven minder snel last als ze iets te groot zijn.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
R&DY
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: di 16 juni 2015, 11:20
Mijn mountainbike: Specialized Epic HT Expert Carbon World Cup

Ik kan je ook endura aanraden. Pasgeleden een nieuwe broek van gekocht. Super pasvorm en nette prijs
ArwenV
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 10 mei 2016, 13:49

Super bedankt voor alle tips!! Hier kan ik zeker wat mee :D
Heb al wat leuke spulletjes gespot van Endura etc. en heb cyclewear ook al bekeken.
En Futurum (Daar las ik elders op het forum goede dingen over)

Ik kwam ook zelf nog op wieleroutfits en coolblue, hebben jullie daar goede ervaringen mee?
En een klasgenoot zei dat 'ie wel eens dingen op bol.com besteld, maar daar ben ik normaal niet zo van....
Pieter348
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: za 9 januari 2016, 13:55

Maakt weinig uit war je bestelt, zolang het hetzelfde spul is. Ik bestel meestal bij de goedkoopste site, maar enkel van de merken waarvan ik m'n maat zeker weet. Anders ga ik gewoon naar een winkel als ik eens een ander merk wil proberen. Meestal is die niet zo veel duurder en soms wel goedkoper , ook in vergelijking met zijn eigen online shop :)
ErHaa
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 17 april 2016, 14:30
Mijn mountainbike: Giant Boulder '07

Nu ben ik zelf een complete noob, maar ik heb wat kleding van Rogelli waar ik goed over te spreken ben. Niet duur en doet prima wat het moet doen. Overigens heb ik laatst wat fietskleding voor mijn vrouw besteld van bol.com (plaza, dus andere winkels die via bol.com verkopen), an sich prima.
Gebruikersavatar
Grease monkey
All rounder
All rounder
Berichten: 120
Lid geworden op: wo 18 november 2015, 13:34
Mijn mountainbike: CUBE.Reaction GTC SL 29

Ik heb kleding van o.a. Troy Lee, Endura, Fox, Race Face en Gore en bevalt allemaal prima.
Ondershirts (baselayer) (korte mouw) van Gore, zijn super! Ik draag ze altijd onder m'n kleding, zowel bij koud als warm weer.
Ik koop bijna alles online behalve; langebroek, schoenen en helm.

Tip als je shirts met lange mouwen online gaat kopen. Let op bij kleding merken die ook MotoCross kleding maken (Troy Lee, Fox etc). Sommige online winkels verkopen de MotoCross shirts als Moutain Bike shirts, ansich niets mis mee, maar MotoCross shirts worden over het algemeen in de broek gestoken, zodanig dat het hierna nog flink over de broeksband hangt. Draag je, net als ik, je shirts over de broek dan zijn die MotoCross shirts veeeel te lang. 't is maar dat je het weet, ik spreek uit ervaring :wink:. Check dus eerst de website van de kleding maker.

Wat online winkels waar ik veel koop:
Chain Reaction Cycles in de UK, hebben regelmatig uitverkoop:
http://www.chainreactioncycles.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Bike Components in Duitsland, zijn goedkoop op sommige spullen, zelfs incl. verzendkosten:
https://www.bike-components.de/" onclick="window.open(this.href);return false;

Futurum in NL, handig dat je de bestelling op het dichtsbijzijnde PostNL punt kan laten bezorgen, mocht je van te voren al weten dat je niet thuis bent.
Wat vrij irritant is, sommige spullen kan je niet per stuk kopen, je bent dan verplicht minimaal twee stuks te kopen.
http://www.futurumshop.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Groeten, Remco
Robin-S
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: za 9 januari 2016, 00:18
Mijn mountainbike: Trek Fuel ex 5 2020

Niet alleen het merk maar ook de toepassing van je kleding lijkt me vrij belangrijk. Vanmiddag heb ik bijv. met mijn korte (bib) short door de eerste brandnetels van dit jaar gefietst. Nu sterf ik de hele avond van de jeuk en wilde ik dat ik een andere route gekozen had of toch een lange broek aangetrokken had..
JvZ
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 9 maart 2015, 22:02

zelf ben ik ook begonnen met lidl spul, in principe zit het best goed moet ik zeggen.. Nu een iets duurdere bib gekocht bij decathlon en die zit nog beter, 50,- dus ook nog zeker onderaan de markt :) ruilperiode is 365 dagen dus je koopt 2 maten, past ff thuis en brengt de ander terug. Accessoires (handschoenen, bidons, sokken, brillen etc) zijn mijns inziens sowieso prima bij de Decathlon te kopen.

Moet er wel 1tje in de buurt zitten natuurlijk :)
Plaats reactie