BMX - Dirt - Ruigenhoek Utrecht

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
amr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: za 8 augustus 2015, 22:32

Ik vond er nog geen informatie over, daarom een nieuw topic.

Utrecht kent vanaf dit najaar een nieuw BMX parcours in park Ruigenhoek vlakbij de skatebaan (in de polder achter Overvecht).
Het park wordt beheerd door WV het stadion en is vrij laagdrempelig.
Ik kon er zelf zonder BMX/Dirt ervaring op een All Mountain fiets lekker rondrijden. De "Doubles" haalde/durfde ik niet maar met aanpassing van de snelheid kan er ook prima door het "dalletje" gereden worden. (En gelukkig begint de track met een mooie table).

Voor minder ervaren of XC rijders is dit een mooi park om de skills aan te scherpen.

Het parcours staat achter een bouw-hek, maar dat staat in principe open.

Afbeelding

Afbeelding

Meer info: http://www.peekbv-houten.nl/project-bmx ... e-utrecht/" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door amr op do 29 oktober 2015, 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Leuk initiatief, jammer dat het net aan de verkeerde kant ligt van Utrecht...
Anders was het mooi te combineren met een rondje Nederijnseplassen.
datang
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 5 mei 2012, 18:19
Mijn mountainbike: Dartmoor Two6player, Transition Scout, On-One 45650B

Ziet er cool uit. Moeten daar maar is zien te komen met de dirtjumper :-q
Nijkamp
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 2 september 2015, 10:28

Meer info:
https://www.facebook.com/stadionbmx/?fref=ts" onclick="window.open(this.href);return false;
boot
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 3 februari 2008, 19:02
Mijn mountainbike: klein attitude

Net even met mijn zoontje van zes even gaan kijken. Allebei op de mtb. Beste bulten liggen daar zeg. Ik kneep hem wel even toen mijn zoontje naar beneden ging. Kon hem nog net tegen houden om zijn helm op te doen. Hij vermaakte zich prima en papa dus ook. Goeie techniek training. Vooral het pompen over de bulten. Voel mijn armen nog steeds. We gaan hier zeker vaker spelen. :D
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

De baan is dus gewoon open ondertussen...?
boot
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 3 februari 2008, 19:02
Mijn mountainbike: klein attitude

Dat kan, het ligt in het openbaar park ruigenhoek. Je kan er zo op fietsen.
Gebruikersavatar
kusanagi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: za 11 september 2004, 23:33
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Altitude Rally Edition - Specialized Demo 8 - Specialized P1

Aha. Interessant!
marsjee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 495
Lid geworden op: zo 28 augustus 2011, 13:11

Leuk en ook nog es openbaar... keertje heen.
Tech videos: WWW.MTBHOWTO.COM
Nijkamp
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 2 september 2015, 10:28

even in de gaten houden: binnenkort wordt de eerste dubbel aangepast. Dan zou je er even een paar dagen niet op kunnen. Zal planning posten als ik het weet.
amr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: za 8 augustus 2015, 22:32

Mooi :).... Die eerste dubbel vond ik een beetje tricky....

Wat wordt er aangepast?
Kjiratsiekoedel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2021
Lid geworden op: di 7 september 2004, 21:05
Mijn mountainbike: Kona Manomano

Vandaag heb ik voor 't eerst deze baan ontdekt (kwam er op de racefiets langs). Op de racefiets voelde de baan wel spannend...

Maar iemand ervaring met deze baan op de MTB? 't Lijkt mij wel een leuke training.
amr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: za 8 augustus 2015, 22:32

Kom er nog weleens... Eerder op mn fully nu op mn dirt jumper. De baan is niet zo lastig en leuk om te doen. Alleen de step-up is wat lastig op volle snelheid vind ik.

Volgens mij moet je die boosten als een malle om hem te clearen. Doorheen pompen/manualen is wat gemakkelijker.
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1461
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Ziet er netjes uit. In mijn tijd lagen er geen klinkers in de kombochten, wat is het nut daarvan?
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Toen lag ieder recht stuk ook niet vol met hindernissen en was je in ieder kombocht geregeld flink wat snelheid kwijt... 1985 vs. 2015 en da's waarschijnlijk ook direct het kleinste verschil dat je voor 30 jaar gaat vinden (track: South Park, Pittsburgh PA).

Verharden van bochten is:
a) veel minder onderhoud, als je grote kombochten van >2m hebt en iets van 70deg bovenin dan ben je zonder verharding met iedere stortbui echt doodongelukkig, en
b) veel meer lijnen mogelijk (in combinatie dan 1 of 2 die altijd gereden worden ofwel om in te halen ofwel om de helft van het veld die niet op de ideale lijn zit de hindernissen na de bocht nog te laten halen wat wel wenselijk is als je niet na het tweede stuk eigenlijk klaar wil zijn (niet onmogelijk om met dirt te bereiken maar vraagt nog meer onderhoud dan a) ).
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Plaats reactie