Advies (low budget) kleding

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Necrobiker schreef:Zijn er ook lekkere baggy freeride/dh korte broeken voor schappelijke prijzen?
Ik vind maar bar weinig.
Bij Decathlon gaan kijken.
Gebruikersavatar
Nerobiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 240
Lid geworden op: zo 17 april 2016, 12:03
Mijn mountainbike: Antidote CarbonJack
Contacteer:

Thanks, dat is idd een mooie prijs
It’s a Szytech thing. You wouldn’t understand..
- Antidote - EVIL - IGL Bike Coatings - Hope - NS-Bikes -
Szytech - Bikes done different
Gebruikersavatar
Bista
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 3 april 2016, 16:46
Mijn mountainbike: Trek X-Caliber 9 '16 Black/Volt Green

Als beginnende mountainbiker heb ik mijn fietskleding en valhelm ook van de Lidl, het bevalt mij prima en zeker voor dat geld heb je dan een leuk budget setje!

Volgende week maandag 9 mei hebben ze bij de Lidl weer actie voor fietskleding :-q
BvR driver Leo
All rounder
All rounder
Berichten: 106
Lid geworden op: za 21 maart 2015, 16:11
Mijn mountainbike: Merida Big Seven XT-Edition

Haal al mijn fietskleding uitgezonderd van broek en helm bij de Lidl. Is goede kwaliteit voor een zeer mooie prijs.

Broeken lang en kort komen er niet vandaan omdat ik een goede zeem zeer belangrijk vind, 1x broek meegenomen bij Lidl maar na passen maar weer snel teruggebracht zat voor geen meter.

Shirts, ondershirts, sokken , handschoenentjes en jassen kun je voor die paar euro geen breuk aan vallen.
Hop hop, gas d'r op!! Gang is alles!! Vaak bende te bang!!
Gebruikersavatar
floris Zwitserland
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 255
Lid geworden op: zo 16 november 2014, 10:03
Mijn mountainbike: Canyon Nerve al 29 9.9 2015,voorheen:Cannondale super raven 2000sl
Contacteer:

ik koop meestal bij Rose in Duitsland, die hebben eigen merk en ik elke prijsklasse wel iets, ik heb een giro helm voor in de avond(lamp montage) en een lidl helm voor overdag, beide bevallen goed, al blijven die bandjes irriteren.https://www.rosebikes.nl/producten/kleding/
Vandaag weer eens heel hard, langs de sportschool gefietst
Robin-S
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: za 9 januari 2016, 00:18
Mijn mountainbike: Trek Fuel ex 5 2020

Ik heb al diverse jersey's via Aliexpres besteld. Op zich hele goede kwaliteit maar je moet vaak wel 1 of 2 maten groter bestellen dan dat je eigenlijk hebt.
Ook moet je uiteraard wat weekjes geduld hebben maar dat is het wachten meer dan waard.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

reaction 67 schreef:
Necrobiker schreef:Zijn er ook lekkere baggy freeride/dh korte broeken voor schappelijke prijzen?
Ik vind maar bar weinig.
Bij Decathlon gaan kijken.
Zijn dat echt DH/FR broeken? In het verleden had Decathlon er eentje, maar wat er tegenwoordig hangt is baggy maar niet echt DH/FR te noemen...
Simpelweg om je heen kijkende in een rij voor de lift (waar meer dan voldoende tijd voor was), kun je volgens mij niet tot een veel andere conclusie komen dat:
1) het type broek van de Decathlon nagenoeg alleen voorkomt in combinatie met all-mountain fietsen, rugzakken en overwegend standaard MTB helmen,
2) dat onder degene die met DH/FR fietsen, en full faces komen een broek als de TLD Moto veruit het populairst is.

Het laatste zal ermee te maken hebben dat die aanzienlijk meer "heavy duty" zijn en ook zeer schappelijk te vinden zijn op een voornoemde site.


(als een zwart kleedje het basisstuk is in de kledingkast van iedere vrouw dan zou een zwarte TLD Moto dat voor DH/FR MTB'ers moeten zijn)
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
onroad
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 22 april 2016, 22:16
Mijn mountainbike: Cube 29er LTD race

onroad schreef:Gokje genomen en dit : http://www.miniinthebox.com/nl/waterdic ... 62058.html" onclick="window.open(this.href);return false;
besteld. Hoop dat het past. Laat nog wel even weten hoet het bevalt.
Inmiddels vier keer gedragen en uiteraard ook gewassen.

De pasvorm is prima al hadden de mouwen van het shirtje van mij iets langer gemogen. Nu heb ik weinig ervaring met dit soort kleding maar volgens mij is het vergelijkbaar met de kleding van de Lidl. Ik heb nog geen 48 euro (all in) betaald voor een BIB broek met lange pijpen en een shirt met lange mouwen....volgens mij een goede deal.

Ik kan het in ieder geval aanraden voor mensen die voor een low budget outfit willen gaan.

Owja...ik heb trouwens ook SPD schoensel van de Lidl aangeschaft...bevalt ook prima! :-q

Richard.
Aan m'n spullen ligt het niet.....
leontoeter
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 20 maart 2015, 21:30

Waarom niet uit china? Duurt een paar weken maar de prijs is er ook naar http://www.aliexpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; alles wat je wilt broeken, shirts, handschoenen ect.
MdBruin
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 417
Lid geworden op: wo 18 december 2013, 18:17
Mijn mountainbike: Giant Talon 29'er 1 2014

Heeft vooral met de maat te maken denk ik.
Die willen nog wel eens kleiner vallen als normaal.

Mijn tip zou zijn probeer eerst de noodzakelijke dingen te kopen en breid daarna rustig uit.
Ben zelf ook toen ik serieuzer ging mountainbiken begonnen met een overjarige fietsbroek met een helm. Daarvoor ging ik gewoon in een spijkerbroek, ja sommige keken wel en andere wilden me wel een handje helpen (fiets techniek). Heb zo iets van laat elkaar in z'n waarde en laten weten allemaal genieten van deze mooie hobby.
Gebruikersavatar
Japanese Power
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: do 20 maart 2014, 22:50
Mijn mountainbike: Cube LTD 29 Green-Blue 2014

1,5 maand geleden via AliExpress een setje XL op de gok besteld en de pasvorm is zelfs iets ruimer dan m'n huidige XL-setje van Spiuk.
Pasvorm en afwerking is prima en na een aantal keren gebruiken en wassen blijft alles nog steeds goed.
Heb afgelopen weekend nog 2 setjes besteld, gewoon in XL.
Nu nog een aantal weken wachten, maar goed, voor 25 euro per set heb ik dat er wel voor over...
laatbloeier
All rounder
All rounder
Berichten: 78
Lid geworden op: ma 11 juli 2016, 10:53
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AM All Moumtain

https://www.fietskledingvoordeel.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier heb ik mijn eerste set kleding gehaald afgelopen winter/voorjaar.
Die kledingsets vond ik vooral interessant en ik draag ze nog altijd een paar keer per week met alle tevredenheid :-q
laatbloeier
All rounder
All rounder
Berichten: 78
Lid geworden op: ma 11 juli 2016, 10:53
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AM All Moumtain

by the way!!!
Ik heb niks tegen de lidl , integendeel :-q
Maar mijn broek en shirt heb ik terug gebracht omdat ik het helemaal niet lekker vond zitten :-{
Gebruikersavatar
DvdW
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: za 9 juli 2016, 09:05
Mijn mountainbike: Cube Aim SL black/flashred

Vanaf komende donderdag is er weer een aanbieding bij de Lidl, zie: https://www.lidl-shop.nl/Acties/Deze-week/a046832" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb shorts+shirt besteld, ik ben benieuwd. Zal mijn oordeel hier wel even laten horen als het binnen is
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op do 27 juli 2023, 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Plaats reactie