Mountainbikers gezocht rond 19 jaar, man

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Danny_HvA
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 29 april 2016, 09:57

Onderwerp:

Hallo iedereen, ik ben een student aan de Hogeschool van Amsterdam en ik kreeg de opdracht om een multitool te ontwerpen voor jongens van 19 jaar. De multitool heeft al een ratelschroevendraaier met bitjes(kruiskop, platkop, inbus en torx).
Ik ben nu opzoek naar een 2e functie die jullie hartstikke handig lijkt.

Helaas heb ik zelf nooit gemountainbiked, dus ik heb geen idee welke problemen ze onderweg tegenkomen.
Ken jij of ben jij iemand die in deze groep valt? Laat het me weten of reageer op dit onderwerp!! :-D :-D
The Drutz
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 806
Lid geworden op: di 28 juli 2009, 15:09
Mijn mountainbike: Santa Cruz 5010 C, GT Peace 9R
Contacteer:

Uuuuh, misschien en hele domme opmerking: Maar ga op internet eens zoeken naar multitools: dan krijg je een aardige indruk van wat erop zit en wat een mtb-er onderweg nodig kan hebben.

En ik ben wel heel nieuwsgierig wat een multitool expliciet maakt voor "jongens van 19 jaar"? Anders gesteld: Wat heeft een mountainbikende jongen van 19 jaar anders nodig dan een mountainbikende dame van 30??
"Righty tighty, lefty loosey."
Elbedwerg
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: di 8 mei 2012, 09:46

Een tool waar die mee kan app'e als hij aan t fietsen is kan verder niets bedenken wat de jeugd anders zou doen als ons oudjes
bennie83
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: ma 14 oktober 2013, 11:41
Mijn mountainbike: Bulls copperhead 29 plus

*Niet meer van toepassing *
Laatst gewijzigd door bennie83 op vr 29 april 2016, 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.
wottie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: za 3 augustus 2013, 17:45

ik val in je doelgroep, maar kan zo geen functies bedenken die ik anders zou doen dan me vader of zelfs opa als die zou mountainbiken.

Is het specifiek voor mountainbiken? dan mis ik een kettingpons, bandenlichter en steeksleuteltjes in handige maten.
Als ik jou was zou ik een mountainbike nemen (desnoods kijk je bij een fietsenzaak) en kijken of je hem met je multitool uit elkaar kunt halen.

en misschien is een mesje wel handig. (al verwacht ik dat hij dan vrij groot wordt.)
Kootje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1213
Lid geworden op: zo 6 september 2009, 11:24

Waarom is de leeftijd van de MTB-er belangrijk voor het ontwerpen van een multitool?
Is het dan wellicht ook nog van belang waar je vandaan komt? Misschien hebben mensen uit Friesland dan ook wel een andere multitool nodig als een Limburger of Zeeuw...
Lekker vies is niet bah...
doezel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1594
Lid geworden op: ma 26 september 2011, 15:59
Mijn mountainbike: Evil the Following & Zealous Division & ProPAIN Rage

Een bier-opener!
Crusher Propain Rage
Don't Shoot Evil The Following
Antibike Zealous Division
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1061
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Ik denk dat een platkop en kruiskop op een multi-tool voor mountainbiken eigenlijk al vrij zinloos is (maar ik ben dan ook geen jongen van 19, maar een dame van 30).
TaurineR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 400
Lid geworden op: zo 8 maart 2009, 00:46
Mijn mountainbike: C. FSi

en dan die 'bitjes', 't zal hier nogal rammelen in mijn zakken..
Elbedwerg
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: di 8 mei 2012, 09:46

maaf2 schreef:Ik denk dat een platkop en kruiskop op een multi-tool voor mountainbiken eigenlijk al vrij zinloos is (maar ik ben dan ook geen jongen van 19, maar een dame van 30).

Dat is inderdaad zinloos.
een mesje en iets om troep (takjes en bramenstruik) tussen de achterderailleur vandaan te peuteren.
Maar ik ben ook geen 19
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Nou, als je de H en L van de derailleur wil afstellen... Hoewel dat ook steeds vaker inbus wordt.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Een ledje om wat bij te schijnen in het donker. Maar ik ben ook geen 19 dus......
Danny_HvA
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 29 april 2016, 09:57

Bedankt voor alle reacties!

Misschien was ik te onduidelijk hierover, maar de reden dat ik een 19 jarige jongen erbij vermeld is omdat
een jongen van 19 op een heel andere soort mountainbike-trip gaat dan bijvoorbeeld een vrouw van 30 jaar.

De jongen gaat misschien samen met z'n vrienden maar 1 dag mountainbiken in de bossen met z'n vrienden en sluit het dan af met een kampvuur en een pilsje. En de vrouw gaat bijvoorbeeld met haar familie een gezellig weekendje weg in de Ardennen en heeft dus een andere multitool nodig dan de 19-jarige jongen.
Danny_HvA
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 29 april 2016, 09:57

Oja! Ook vergeten erbij te vermelden. Maar elektronica is niet toegestaan in het ontwerp.
wottie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: za 3 augustus 2013, 17:45

Danny_HvA schreef: een jongen van 19 op een heel andere soort mountainbike-trip gaat dan bijvoorbeeld een vrouw van 30 jaar.
Waar heb je dat op gebaseerd?
Plaats reactie