Bijna 60, toch nog beginnen?

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
dirkje
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 11 april 2016, 12:47

Dank je wel allemaal, gisteravond weer even op de fietsen gestapt, wat een genot! Deze keer wat meer door de blubber gegaan en tot onze verbazing gingen we als de brandweer :) Wat is zo'n fietske wendbaar en wat trapt dat licht, heerlijk. Vandaag de wind eens gaan trotseren. Enne...geen spierpijn tot nu toe, maar we doen vast niet zo stoer als jullie allemaal ;).
Bettina
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: za 6 juni 2015, 05:54

maaf2 schreef:
aurelius schreef:Bijna 60, ongeveer 50kg, 1,62m: licht 27,5" hardtailtje, maatje S, zou ik zeggen. Banden comfortabel -dus niet te hard!- opgepompt, eenvoudige voorvork, deore niveau afmontage volstaat ruimschoots, en klaar ben je voor het genieten in het bos.
+1!

Met alle respect voor de leeftijd, maar ik verwacht niet van een vrouw van 60 dat er hele ruige trails gereden zullen worden, dus Basic instap lijkt me prima.
Ik ben 62 en fiets dagelijks 38 km woon/ werkverkeer met mijn mtb.
Verder fiets ik graag en regelmatig (minstens één keer per week) door het bos.
Drie á vier keer per jaar met de auto + mtb achterop op vakantie naar Duitsland/ Oostenrijk naar gebieden waar ik me op mijn mtb goed uit kan leven.
Vorige maand een paar dagen naar München en het Isargebied.
De tijd van basic instap heb ik al lang achter me.
Ik heb momenteel een Focus Raven 29er met starre voorvork. Een heerlijke snelle mtb. Totaal niet te vergelijken met een basic instap.
dirkje
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 11 april 2016, 12:47

:-q :-q :-q :-D
Bettina
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: za 6 juni 2015, 05:54

Jan Willem schreef:Tenzij je achter de Geraniums kruipt, loop je overal risico op blessures.
Achter de geraniums kan je ook van jouw stoel vallen of je in jouw koffie verslikken.
Bettina
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: za 6 juni 2015, 05:54

Mijn hobby is uit noodzaak begonnen.
Ik woonde destijds wel dicht bij mijn werk, maar aan de andere kant van de tunnel, te bereiken via toegangswegen die tijdens de spitsuren altijd compleet verstopt waren.

Met de fiets gebeurde het wel eens dat ik sneller was dan met de auto.
Vooral op momenten dat de tunnel voor een ongeval o.i.d. afgesloten was.

Vanaf dit moment werd noodzaak een hobby.
Niet veel later kwam er een degelijke mtb.
Dat ging sneller en beter dan een normale fiets.
Momenteel heb ik een fully en na mijn verhuizing met grotere woon/werkafstand een carbon race mtb erbij.

Kosteloos in al die jaren er bij gekregen: een zeer goede lichamelijke conditie.

En met een goede mtb veel zin om ook op vrije dagen een lekkere tocht te maken.

Dirkje, ik kan je alleen maar feliciteren met jouw keuze en wens je heel veel fietsplezier!
dirkje
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 11 april 2016, 12:47

Dirkje, ik kan je alleen maar feliciteren met jouw keuze en wens je heel veel fietsplezier!

Dank je wel, vandaag twee uur door de bossen en velden gereden, heerlijk! Heel het bos voor mezelf en dus even geoefend op de MTB route, oeps, dat valt nog niet mee... bochtenwerk en tijdig schakelen zijn uiteraard de valkuilen hier. Enfin, voorlopig vind ik het toeren over de ruige bospaden ook heerlijk. Deed ik voorheen altijd te paard echter... op de fiets zitten betere remmen ;)
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5574
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

En die schijt ook minder. :-D
Gemini29
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: zo 20 mei 2012, 09:29

:-D :-D :-D
Mike-zijn-bike
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 20 april 2016, 17:26

Respect Dirkje! Je bent nooit te oud om wat nieuws te leren :D
dirkje
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 11 april 2016, 12:47

Dank je, en wat te denken van mijn manlief, die wordt binnenkort 67 :) en heeft er ook veel lol in! Ik ben vanmiddag nog even door de bagger wezen ploeteren, viel hier en daar nogal tegen maar was echt wel leuk om te doen. Goed vooruit kijken en blijven trappen in de blubber heb ik gemerkt...
Plaats reactie