Landal Hochwald

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Plaats reactie
eastwoodbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 29 juli 2012, 10:46
Mijn mountainbike: Specialized Camber Comp 2016

Ik ga volgende week dinsdag en woensdag naar Landal hochwald en de camber gaat mee, iemand tips over de lokale routes etc? heb op een ander topic al gelezen dat een gps apparaat wenselijk is maar weet niet of het inmiddels veranderd is.
HkNeef
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 413
Lid geworden op: ma 2 augustus 2010, 18:05

Bij Bernkastel-Keus ligt een gepijlde route van 30 km. De Zwei Schanzen Tour, een mooie route met technische passages waaronder een stuk met 25 haardspeldbochten! Je kunt in het oude centrum beginnen, even googlen en je vindt wel een gpx file.

Daarnaast ligt er dichterbij ten oosten van Trier ook het een en ander, zoals een route/bikepark. Naam ben ik even kwijt, maar ook hier zorgt google ongetwijfeld voor het goede antwoord.
eastwoodbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 29 juli 2012, 10:46
Mijn mountainbike: Specialized Camber Comp 2016

Thnx voor de tips! ga het bekijken alleen ligt bernkastel wel 68 km van het Landal park ;-P

iemand nog een idee voor routes die starten vlakbij het park?
Gebruikersavatar
Remy_ams100
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1538
Lid geworden op: di 14 december 2010, 13:01
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 (2010 / B&G) & een Cube SL Cross (2010) cross-hybride
Contacteer:

eastwoodbiker schreef: iemand nog een idee voor routes die starten vlakbij het park?
Op outdooractive kom ik sowieso al 1 route tegen :

http://www.outdooractive.com/en/mountai ... e/1551697/

En op gpsies ook een aantal :

http://www.gpsies.com/home.do;jsessioni ... 6_hikebike


Misschien dat je hier wat aan heb ? :-q
eastwoodbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 29 juli 2012, 10:46
Mijn mountainbike: Specialized Camber Comp 2016

Heerlijk kunnen fietsen! Inderdaad de MTB paden die aangegeven zijn, zijn allemaal brede paden die gebruikt worden voor de bosbouw maar als je de traumschleifen van de wandelpaden pakt heb je prachtige singletracks.

en allemaal te rijden dichtbij het park. 1 route begint onderaan rechts op het Landal Park riviertje oversteken en de singletrack omhoog volgen en dan doorrijden tot de kluppendam dan kan je 1 lange afdaling nemen.

andere track start aan de overkant achter de kletterwald het bos infietsen en dan bij het riviertje links of rechts langs de oever met singletracks omhoog en omlaag of doorfietsen naar de ruwerquelle en de lange afdaling langs het riviertje daarnaast.
gerbenvl
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: di 21 mei 2013, 11:30
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0 (2019)

Zie ook dit topic: GPS routes Kell am see
Plaats reactie