Kramp in handen en verdoofde voeten

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik zou beginnen met fiets- en handschoenen. En dat witte bord voor je kop weg te halen :tong :bier: . Mwehehehe.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
DutchChico
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 4 april 2016, 13:39
Mijn mountainbike: Cube Analogue 27,5

Mooie reacties ;)

Pedalen zijn de standaard geleverde pedalen, deze moeten zeker nog vervangen worden.

12Gobike heeft voorgesteld om nog eens langs te komen met de fiets en e.e.a. te bekijken. Mocht het inderdaad een te grote fiets zijn, dan zeiden ze dat er wel een oplossing zou komen.
De fiets zelf qua onderdelen is voor mij verder prima.

Zal proberen een betere foto te plaatsen alsnog.
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2232
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

Denk na het zien van de foto dat goede handschoenen, pedalen en fietsschoenen al het grootste deel van je klachten verhelpen.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Zit je op die foto nét fris op de fiets, of was je al een tijdje bezig? Veel mensen hebben de neiging om, als ze moe worden, met gestrekte armen en geknakte polsen "in de gewrichten" op de fiets te gaan hangen. Daar krijg je onvermijdelijk last van.
Vorsprung durch Pedantik.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Kapitein Iglo schreef:Ik zou beginnen met fiets- en handschoenen. En dat witte bord voor je kop weg te halen :tong :bier: . Mwehehehe.

:lol:
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Betere pedalen zullen allicht helpen voor je voeten.
Probeer voor je handen eens met 1 vinger te remmen. (hoe krijg je dat trouwens voor elkaar, drie vingers op je remhendel?)
Je hebt dan drie vingers om je stuur, waardoor je automatisch je stuur steviger vast hebt.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
nietsche
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 263
Lid geworden op: di 18 mei 2010, 21:07
Mijn mountainbike: The Tusker, Bionicon Reed

Je kunt wat je handen betreft last hebben van een "beginnend" carpaal tunnelsyndroom. Heb je na het fietsen ook het s'nachts klachten? Indien ja, dan heb je prijs. Bij mij helpen ergonomische handvatten het beste.
Gebruikersavatar
Bushwackert
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 18 juni 2012, 16:15
Mijn mountainbike: 1000%

Klinkt als een te grote frame maat
'Be like water my friend'
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Heb je de maat zelf bekeken? Of nog beter nagemeten?

Ik vind de fiets echt niet groot ogen hoor. Betwijfel zelfs of dit wel een 21" is.
Gebruikersavatar
Bushwackert
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 18 juni 2012, 16:15
Mijn mountainbike: 1000%

Maten zeggen niet altijd alles. . Gelet op de klachten klinkt het als verkeerde framemaat los gezien van binnen de 'passende' marge onder de frame maten
'Be like water my friend'
flensje
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: za 17 oktober 2015, 21:59

Die slapende voeten herken ik. Daarom besloten om toch maar weer op kliksysteem over te stappen net als met racefietsen. De slapende handen heb ik dit weekend ook gehad, maar bij mij weet ik gelijk dat dit veroorzaakt is doordat ik 2,5 week terug in mijn hand ben geopereerd aan een tunnelsyndroom incl bultje die verwijderd is, gevolg, compenseren met de andere hand.

Echter even terug komend op de pedalen, kliksysteem en schoenen. Ik wil schoenen graag vooraf passen. Nu hebben wij wel fietsenzaken in Leeuwarden, maar met een beperkt aanbod aan kleding. Iemand nog tips voor een goede winkel waar voldoende MTB spul aanwezig is om te passen?
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

flensje schreef:Die slapende voeten herken ik. Daarom besloten om toch maar weer op kliksysteem over te stappen net als met racefietsen. De slapende handen heb ik dit weekend ook gehad, maar bij mij weet ik gelijk dat dit veroorzaakt is doordat ik 2,5 week terug in mijn hand ben geopereerd aan een tunnelsyndroom incl bultje die verwijderd is, gevolg, compenseren met de andere hand.

Echter even terug komend op de pedalen, kliksysteem en schoenen. Ik wil schoenen graag vooraf passen. Nu hebben wij wel fietsenzaken in Leeuwarden, maar met een beperkt aanbod aan kleding. Iemand nog tips voor een goede winkel waar voldoende MTB spul aanwezig is om te passen?
Klaucke assen
Egbert egberts
Of gewoon naar belga in Groningen harkstede of roden
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

BigNiner schreef:Vind 21" met 1.87m toch aan de grote kant.
Ik ben 1.92m en heb een L frame van Canyon. 20 inch dus. Binnenbeenlengte 90 cm. Een XL was echt veel te groot geweest, ondanks mijn lengte.
Plaats reactie