Upgraden mtb of nieuwe aankoop

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
Paling
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 5 april 2016, 22:05

Hi,

Sinds 2009 ben ik in het bezit van een mountainbike.
Deze was vooral aangekocht voor dagelijks de baan op en af en toe offroad gebruik.
Op die leeftijd was voor mij de prijs/kwaliteitsverhouding minder van belang. :roll:
Deze in de winkel zien staan en er instant verliefd op geworden. Eerste job, eerste looncheque en dus ook eerste aankoop met de eigen zuurverdiende centen :wink:

Het model is een MBK FR 250
http://www.velovert.com/gammes2009/MBK/ ... 0-Alu-6061" onclick="window.open(this.href);return false;

De laatste jaren ben ik echter steeds meer en meer offroad bezig en heb nu de smaak te pakken :lol:


Op zich heeft dit model me heel wat jaren plezier bezorgt. Nu ik toch weer wekelijks zou willen mountainbiken vroeg ik me af of deze uberhaupt de moeite is om upgrades voor aan te kopen (en waarin kan ik dan best investeren in dat geval) of best deze te koop zet en een degelijke mountainbike aankoop (max700€)?
Persoonlijk voel ik er meer voor om hier upgrades op uit te voeren (vanwege de nostalgische waarde), maar geen idee of de basis hiervoor uberhaupt goed genoeg is...
The Drutz
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 806
Lid geworden op: di 28 juli 2009, 15:09
Mijn mountainbike: Santa Cruz 5010 C, GT Peace 9R
Contacteer:

Ik snap absoluut de nostalgische waarde en zonder hier aan voorbij te gaan, zou ik toch zeggen het niet lonend is om deze te upgraden. De basis is er helaas niet, dit is wat men hier op t forum bijna zou kwalificeren als een bouwmarktfiets. Dus als ik jou was zou ik een nieuwe degelijke bike kopen.
En ik zou je huidige liefde uit nostalgisch en financieel oogpunt niet verkopen en lekker in de schuur houden, zodat je er af en toe nog eens op kunt springen. Hij/zij zal denk niet meer opbrengen dan 50 á 75 euro.

Succes met nemen van een besluit.
"Righty tighty, lefty loosey."
Paling
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 5 april 2016, 22:05

Ok bedankt. Dat dacht ik al.
Ik ga alvast rondkijken voor een degelijke 2ehands dan..
Plaats reactie