VTT Bolland

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Plaats reactie
sjezer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 514
Lid geworden op: ma 21 augustus 2006, 18:13

Weet iemand of de VTT Bolland tocht nog na te fietsen is op GPS track. De track heb ik, maar ik weet niet in hoeverre je daarmee over particulier terrein komt. Het is van +/- 7 jaar geleden dat ik 'm gefietst heb en komend jaar zou ik die nog wel eens willen doen, maar niet zonder voorinfo...
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2178
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

Zou je die route kunnen delen? Ik woon aan de noordkant en kan wel ongeveer aangeven wat mogelijk is.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29837
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Johnny D
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: ma 10 mei 2004, 20:15
Mijn mountainbike: Santa Cruz 5010, Santa Cruz Tallboy

ThaSingleTrackMastah schreef:Deze ?
Of deze ?
Van die eerste (Voerstreek) ben ik wel benieuwd of die over particulier (en dus verboden) terrein gaat en wat de technische moeilijkheidsgraad is. Ga namelijk over een 2-tal weekjes die kant op en ben nog op zoek naar leuke tracks in de Voerstreek.
Always ride with a smile!!!!!!
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2178
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

De eerste volgt veel wandel routes en de oude MTB Voerstreek route in de verkeerde richting. Voor zover ik kan zien gaat dit niet over particulier terrein. De zwaarte zit hem vooral in de hoogte verschillen en niet zozeer in technische moeilijkheid al zal dit per persoon verschillen. Het is ook een route die het jaar rond te rijden is. Alleen in de Voerstreek zitten wat stukken die bij veel regen veel modder kunnen bevatten.

Ik raad wel aan om in het weekend het gedeelte in de Voerstreek vroeg in de ochtend te doen ivm. de vele wandelaars.

Veel succes.
Johnny D
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: ma 10 mei 2004, 20:15
Mijn mountainbike: Santa Cruz 5010, Santa Cruz Tallboy

@Real Epic: Dank je voor het commentaar
Always ride with a smile!!!!!!
sjezer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 514
Lid geworden op: ma 21 augustus 2006, 18:13

Beide zijn niet de routes die ik bedoel. Even geupload, zie onderstaande link. Is de "oude" marathon.

http://www.gpsies.com/map.do?fileId=pkbflhobmlhpakks" onclick="window.open(this.href);return false;
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2178
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

Deze gaat naar het zuiden. Hiervan kan ik helaas geen exacte informatie geven. :((
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29837
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Met een goede kaart in je gps kan je die paar stukken die nu wellicht veranderd zijn toch best omzeilen ?
Gewoon aan beginnen, het is België, niet de Himalaya of het Amazone gebied. ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

sjezer schreef:Beide zijn niet de routes die ik bedoel. Even geupload, zie onderstaande link. Is de "oude" marathon.

http://www.gpsies.com/map.do?fileId=pkbflhobmlhpakks" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor zover ik zie zitten daar geen privé-stukken in, behalve de laatste km die door een weide naar beneden duikt. Maar dat wijst zich wel uit : via het asfaltwegje naar de startplaats.

Alleen erg jammer van Bolland : als je in het mooiste gedeelte komt, dan draai je weer terug :( .
Vooral in het gedeelte ten N van de Vesder-vallei zitten imo nogal wat saaie stukken
sjezer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 514
Lid geworden op: ma 21 augustus 2006, 18:13

Doel van deze track voor mij is een lange (duur) training die qua hf gereguleerd kan worden. In het midden het "pittige" stuk vond ik destijds mooi. Alleen om ons mtb'ers een plezier te doen, wil ik privégrond mijden. Daarnaast met het oog op een gps transalp in het verschiet, is het ook een GPS training.
Plaats reactie