Marktplaats fiets

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
Sylain
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: di 29 maart 2016, 18:01

Beste allemaal,

Ik ben opzoek naar een mountainbike met als doel vooral door de bossen de rijden. Met de informatie van deze website ben ik gaan zoeken op marktplaats. Mijn budget is rond de €250.

Nu kwam ik deze fiets tegen en ik wilde hier graag jullie mening over.
http://link.marktplaats.nl/m1035862440

Als jullie meer informatie nodig hebben hoor ik het graag!

Alvast bedankt!

Sylain
Laatst gewijzigd door Sylain op di 29 maart 2016, 18:37, 1 keer totaal gewijzigd.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Eerste vraag: Is het de goede maat?

Tip: Kopieer de volgende keer de korte MP link, die staat altijd onderin de advertentie: http://link.marktplaats.nl/m1035862440" onclick="window.open(this.href);return false;
Sylain
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: di 29 maart 2016, 18:01

George schreef:Eerste vraag: Is het de goede maat?

Tip: Kopieer de volgende keer de korte MP link, die staat altijd onderin de advertentie: http://link.marktplaats.nl/m1035862440" onclick="window.open(this.href);return false;
Bedankt voor de tip, ik heb het aangepast

De framehoogte is 45-49cm en ik ben zelf 1,75m. Ik had zelf even op internet gezocht en volgensmij is dat voormij de goede maat. (toch?)
BruteBullsBikers
All rounder
All rounder
Berichten: 71
Lid geworden op: di 3 november 2015, 23:52
Mijn mountainbike: Copperhead 29 [2014]

Ik vind het een prima fiets.

XT en Magura is kwalitatief (zeer) goed spul. Voorvork is voor beginner ook wel prima.

Carbon frame heb ik te weinig kennis van, meen dat je wel voorzichtig moet zijn met beschadigingen etc. Valt vast wel een en ander over te vinden.

Verder ben ik geen expert op gebied van tweedehandsjes, maar voor mn gevoel is de vraagprijs wel te hoog.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ik zou een fiets met zo'n voorvork mooi laten staan.
Die Dart is echt lowend, ik zou eerder naar een alu fiets kijken met een goede voorvork zoals Reba of Recon en XT of Deore afmontage.
Kjiratsiekoedel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2021
Lid geworden op: di 7 september 2004, 21:05
Mijn mountainbike: Kona Manomano

De fiets lijkt al weg. Maar voor zijn geld denk ik wel goed (als niet alles versleten is). Natuurlijk is er beter, maar daar hangt ook een prijskaartje aan...
Sylain
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: di 29 maart 2016, 18:01

Kjiratsiekoedel schreef:De fiets lijkt al weg. Maar voor zijn geld denk ik wel goed (als niet alles versleten is). Natuurlijk is er beter, maar daar hangt ook een prijskaartje aan...
Ik heb de fiets gekocht (€265), de tandwielen met ketting waren recent vervangen.

Bedankt voor jullie informatie!
Plaats reactie