Nieuwe fiets: Grand Canyon AL SLAX 8.9 (2016 model)

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
EelkoL
All rounder
All rounder
Berichten: 114
Lid geworden op: do 12 november 2009, 23:25
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SLX 8.9 2016

Begin januari besteld, hij zou in april geleverd worden, maar gelukkig was hij er eind februari al. De doos ging open:

Afbeelding

Na initieel enthousiasme zag ik de beschadiging aan het frame:

Afbeelding

Dat was balen! Canyon gebeld, foto's gestuurd, ook 1 waar de beschadiging op te zien was terwijl de fiets nog in de doos zat. Dag erop heel goed bericht van Canyon: Gebruik deze fiets maar gewoon, we bestellen een nieuwe, zodra die binnen is ruilen we de bikes om. Ik vind dit top-service!!

Vandaag een paar foto's gemaakt, halverwege een ritje Drentse Aa, bij Galgwanderveen, ook wel bekend als Braamsplas. Prachtig stekje om even bij te komen met een banaan, ondanks het bord met verboden, oa verboden voor MTB's...

Afbeelding

Foto's zijn wat minder van kwaliteit dan ik gehoopt had, maar hopelijk geeft het een indruk:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Man, wat rijdt dat mooi! Het schakelt als een dolle, de remmen zijn véél beter dan mijn oude Magura HS33, de shifters zijn perfect met de duim te bedienen, beide kanten op, de voorvork doet het prima, en ik ervaar nu het rijden óver de uitdagingen in plaats van erdoor, met mijn oude 26''.
Ik kwam vandaag helemaal enthousiast en met nog veel energie terug van mijn rit van 55 km (https://www.strava.com/activities/521083860" onclick="window.open(this.href);return false;), waar ik voorheen na deze rit er toch wel doorheen zat. Kan er ook mee te maken hebben dan vandaag het bos voor het eerst in 2016 droog was!
Ride On! :-q
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Heel mooie fiets! Veel rijplezier!
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Kunnen de foto's ook een maatje kleiner. Mag dan een mega fiets zijn. je foto's passen niet in mijn scherm.... :lol:

Service is :-q

Alleen de plaats van je remmen...
Is bedoeld dat je ze met 1 vinger gebruikt, of je hebt hele kleine handen....
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... =9&t=75895" onclick="window.open(this.href);return false; :wink:
EelkoL
All rounder
All rounder
Berichten: 114
Lid geworden op: do 12 november 2009, 23:25
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SLX 8.9 2016

De foto's heb ik verkleind...
De remmen heb ik al uitgebreid mee lopen klooien, ik heb inderdaad kleine handen, zo kan ik precies mijn wijsvingers in het knikje leggen en mijn duimen tegen de triggers. Ik heb de lock-out ervoor moeten verplaatsen, van tussen handvat en rem in, naar binnen de shifters.

Volgorde is nu: Handvat - rem - shifter - Lockout (L).

De remmen had ik veel hoger zitten, dat ik een beetje met een knik in de pols reed, zodat je het gevoel krijgt dat je de fiets duwt, zeker als je je hakken laag hebt, dan duw je ook tegen de pedalen. Maar een collega (MTB instructeur) heeft me verteld dat je in de actieve positie, kont uit het zadel, moet streven naar je wijsvinger die om de rem gaat in het verlengde van je onderarm. Dat betekent dat ik de remmen ver naar beneden heb moeten kantelen.

Alleen de lock-out ben ik nog niet tevreden over, maar die stel ik bij mijn nieuwe fiets wel af zoals ik hem wil....
Ride On! :-q
maartenv
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2064
Lid geworden op: za 21 oktober 2006, 11:42
Mijn mountainbike: Neuron CF
Contacteer:

Mooie bike!

Nog even de hoek van je stuur aanpassen. Het logo moet niet in het midden van de stuurpen maar volledig horizontaal. Dus de uiteinden van het stuur omhoog (logo lager in de stuurpen).

Veel plezier!
EelkoL
All rounder
All rounder
Berichten: 114
Lid geworden op: do 12 november 2009, 23:25
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SLX 8.9 2016

Dank, ga ik doen!
Ride On! :-q
doezel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1594
Lid geworden op: ma 26 september 2011, 15:59
Mijn mountainbike: Evil the Following & Zealous Division & ProPAIN Rage

Euhm... volgens mij is dat rode ding aan je voorvorksnelspanner een transportbescherming. Eronder zit een mooi Fox logo :tong
En ook die kunststof plaat achter de cassette rijdt niemand meer mee. Is alleen maar gewicht en lawaai. En als je systeem goed is afgesteld heeft het geen functie meer.
Crusher Propain Rage
Don't Shoot Evil The Following
Antibike Zealous Division
Finestrat
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 6 maart 2016, 17:49

doezel schreef:Euhm... volgens mij is dat rode ding aan je voorvorksnelspanner een transportbescherming. Eronder zit een mooi Fox logo :tong
En ook die kunststof plaat achter de cassette rijdt niemand meer mee. Is alleen maar gewicht en lawaai. En als je systeem goed is afgesteld heeft het geen functie meer.
De fiets geraakte beschadigd tijdens het transport. Canyon gaat de topicstarter een nieuwe sturen maar hij mag in afwachting deze gebruiken, staat in de openingspost.
doezel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1594
Lid geworden op: ma 26 september 2011, 15:59
Mijn mountainbike: Evil the Following & Zealous Division & ProPAIN Rage

Ja en?
Crusher Propain Rage
Don't Shoot Evil The Following
Antibike Zealous Division
Gebruikersavatar
floris Zwitserland
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 255
Lid geworden op: zo 16 november 2014, 10:03
Mijn mountainbike: Canyon Nerve al 29 9.9 2015,voorheen:Cannondale super raven 2000sl
Contacteer:

Mooie kleuren en dat machtige gevoel van 26 er naar een 29er, veel plezier ermee, goede service van Canyon, ben niet anders gewend
Vandaag weer eens heel hard, langs de sportschool gefietst
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Wat zit er nou onder in je stuurbuis? Bevestiging voor een spatbord, zelf aangebracht?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
EelkoL
All rounder
All rounder
Berichten: 114
Lid geworden op: do 12 november 2009, 23:25
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SLX 8.9 2016

Klopt helemaal, was even aan het passen en meten aangezien de diameter van de stuurbuis veel groter is dan mijn oude. Bevestiging van het spatbord paste niet meer, nieuwe gekocht.

En de rode bescherming en de plastic schijf gaan er bij de nieuwe fiets meteen af, alhoewel ik me niet teveel voorstel van de winst in gewicht :wink:
Ride On! :-q
Finestrat
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 6 maart 2016, 17:49

doezel schreef:Ja en?
Lijkt me evident, waarom zou je de plastic schijf en de rode beschermer er af halen als de fiets toch terug naar de fabrikant gaat?

@ EelkoL: hebben ze al een leverdatum opgegeven voor de nieuwe fiets? Zal wel meevallen in de 'blue-lime'.
EelkoL
All rounder
All rounder
Berichten: 114
Lid geworden op: do 12 november 2009, 23:25
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SLX 8.9 2016

Op 8 maart heeft Canyon NL een nieuwe besteld, die wordt vandaag afgeleverd in Eindhoven bij het Canyon service center.
Dan krijg ik bericht dat hij klaar staat, kan ik mijn fiets opsturen en sturen ze de nieuwe naar mij. Wordt snel geregeld dus!
Ride On! :-q
doezel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1594
Lid geworden op: ma 26 september 2011, 15:59
Mijn mountainbike: Evil the Following & Zealous Division & ProPAIN Rage

Finestrat schreef:
doezel schreef:Ja en?
Lijkt me evident, waarom zou je de plastic schijf en de rode beschermer er af halen als de fiets toch terug naar de fabrikant gaat?
Lijkt mij totaal niet evident. Vooral dat lelijke rode ding aan de voorkant is gewoon verpakkingsmateriaal. Je haalt toch ook de bubblewrap van de vork en het labeltje bij de achterrem weg?

Het is blijkbaar persoonlijke voorkeur om dat soort dingen te laten zitten.
Ik zou ze er direct van af halen. Je hoeft ze er toch niet weer op te zetten als je de fiets terug stuurt?

Maar goed, ieder z'n meug.
Crusher Propain Rage
Don't Shoot Evil The Following
Antibike Zealous Division
Plaats reactie