Goedkoop is duurkoop

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
WelkomBuiten
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 243
Lid geworden op: di 31 maart 2015, 10:24
Mijn mountainbike: Titus Ti Fireline Evo
Contacteer:

Dat geldt niet voor mij, maar dat komt omdat mijn MTB momenteel dus een kist met onderdelen is...
Buitenspeler met extra aandacht voor moeilijke mensen.

Buiten is het beter! - Facebook - Instagram - Twitter
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

kermit schreef:De meesten hier rijden op fietsen die op een veel hoger kwaliteitslevel zitten dan de skills van de piloot. Ben de eerste om toe te geven dat dat ook voor mij geldt...
Mee eens. Of eigenlijk misschien ook weer niet, want ik zie het verband tussen iemands skills en zijn materiaal niet. Het is wel zo dat je met meer ervaring het verschil tussen componenten beter merkt, en dat het altijd lastiger is om terug te gaan als je aan betere spullen gewend bent.
Overigens is de levensduur van veel hyperlichte spullen minder dan die van de stalen goedkope dingen.
Give me little bits of / more than I can take
hansdegebruiker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4900
Lid geworden op: zo 30 juli 2006, 22:15
Mijn mountainbike: Black adder & Niner air 9 carbon
Contacteer:

De boodschap van de post was niet TE goedkoop in te stappen.
Heb helemaal niks gemeld over de onbruikbaarheid van Deore.
Maar ja woorden worden hier graag in iemands mond gelegd.
Dit topic was bedoelt om mensen te behoeden voor teleurstellingen niet om ze 1000 euro bikes aan te smeren.
Ik heb al wat jaren fietservaring achter me getrapt en heb ook aardig wat teleurstellingen moeten doorleven door voor het goedkoopste materiaal te kiezen.
Ik persoonlijk ben geëvolueerd in een liefhebber die teveel en te duur inkoopt voor zijn passie.
Maar vind dat zo lekker om met xtr en xo rond te gassen ;-)
Echter ben ik wel een koopjeszoeker en schroef machines in elkaar die 50% onder de gemiddelde verkoopprijs liggen.
Wat de afmontage was doet niet terzake (dit is mijn persoonlijke keuze), wel dat je prijsbewust moet zijn en moet blijven zoeken naar de goedkoopste verkoper.
Er is nu eenmaal een gegeven hoe intensiever je de machine gebruikt hoe beter de wat hogere segmenten presteren.
Dit heb ikzelf ervaren.
Mijn advies is ga niet voor die supermarkt mtb
Wees op je hoede bij tweedehands mtb's (zeker als ze uitgerust zijn met de onderste lagen van afmontage).
Er word doorgaans teveel gevraagd voor tweedehands mtb's.
Nieuw is vaker een betere keuze.
Tuurlijk zijn er altijd uitzonderingen op de regel van die eene maat die 10.000km op een aldi bike reed, maar jij bent meestal niet 1 van die lucky ones.
Ik ook niet, want reed al meerdere budget bikes letterlijk in twee (of meerdere) stukken en wil andere ook behoeden voor die frustraties.
Bedoel het dus goed he!
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

hansdegebruiker schreef:Heb helemaal niks gemeld over de onbruikbaarheid van Deore.
hansdegebruiker schreef:Beter instappen op lx niveau en lagere segmenten lekker laten staan.
Als je ongenuanceerde stellingen op het forum slingert, moet je niet lopen piepen als daar reacties op komen.
Vorsprung durch Pedantik.
Plaats reactie