Cube MTB

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
NickB
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 8 februari 2016, 21:27

Hallo,
ik ben net nieuw hier en zoek een nieuwe MTB, maar had enkele vraagjes:

Budget: <1000€ (hiervoor moet toch wel al iets moois te vinden zijn)

Nu twijfel ik eerlijk gezegd nog tussen 3 fietsen (allen model 2016):
- Cube Attention (https://www.fietsenwinkel.nl/cube-attention-29-2016)
- Cube Acid (https://www.fietsenwinkel.nl/cube-acid- ... be%20acid&)
- Cube Attention SL (https://www.fietsenwinkel.nl/cube-atten ... attention&)

Welke vinden jullie de beste prijs/kwaliteit?
Is een Rockshox beter dan Manitou, of omgekeerd?
Wat vinden jullie plus en min punten?

Nog iets: met mijn 1m94, zou ik het best gaan voor een 29'er of 26'er of..?

Alvast bedankt!
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Kijk eens bij dit topic, zoekt ook een fiets in de zelfde prijsklasse. http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 3&t=125612" onclick="window.open(this.href);return false;
BruteBullsBikers
All rounder
All rounder
Berichten: 71
Lid geworden op: di 3 november 2015, 23:52
Mijn mountainbike: Copperhead 29 [2014]

De wielmaat is bepalend hoe je wilt fietsen, niet zo zeer afhankelijk van je lengte.

Persoonlijk zou ik gewoon een 29er kopen :)

Gewoon wat proeffietsen bij de fietsenmaker, merk je snel genoeg het verschil tussen 26 en 29. Sowieso adviseer ik je om eerst langs een fietsenmaker te gaan voordat je na 5 klikken een fiets in je 'winkelwagen' hebt staan.
Gebruikersavatar
Bushwackert
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 18 juni 2012, 16:15
Mijn mountainbike: 1000%

BruteBullsBikers schreef:De wielmaat is bepalend hoe je wilt fietsen, niet zo zeer afhankelijk van je lengte.

Persoonlijk zou ik gewoon een 29er kopen :)

Gewoon wat proeffietsen bij de fietsenmaker, merk je snel genoeg het verschil tussen 26 en 29. Sowieso adviseer ik je om eerst langs een fietsenmaker te gaan voordat je na 5 klikken een fiets in je 'winkelwagen' hebt staan.
Mee eens.
Beter proberen fietsen/voelen , dan op oog/specificaties een keuze maken :-q
'Be like water my friend'
Gebruikersavatar
Lizzyplace_Ruud
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 441
Lid geworden op: za 15 juni 2013, 13:33

De Attention SL is de beste.....en duurste. Allemaal hebben ze een prima prijs-kwaliteit.

Met 194 cm is een 29" wel de beste keus, het is momenteel de gangbare standaard maat.
26" zou ik nooit nieuw kopen, die maat is vrijwel niet te verkopen.

Tip : Cube heeft binnenkort testdagen in Utrecht, je kan diversen modellen proefrijden.
Bovendien raad ik aan om bij nieuwkoop jezelf goed te laten opmeten bij een fietsenzaak, zij kunnen jou een prima advies geven en ondersteuning geven bij het onderhoud, voor een eerste bike is dit wel een aanrader.

Een jonge 2e hands is ook het overwegen waard, je kan dan met een vriendelijke aanschafprijs de eerste ervaringen opdoen.
pat1968
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 10 januari 2016, 16:43
Mijn mountainbike: cube reaction hybrid hpa sl 500 2017

ik heb voor dat ik mijn scott kocht een cube LTD pro gehad , 10 jaar op gereden en buiten het normale onderhoud nooit problemen gehad.
nu een scott gekocht en de cube rijd m'n zoon nu op , met veel plezier en zonder problemen
Pieter348
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: za 9 januari 2016, 13:55

Ik rij een cube LTD SL van 2013, gekocht 2e hands voor een goede 500. Ok zou ook voor zoiets gaan kijken in 2e hands , gewoon wat letten op wat je koopt , dus rechte wielen , geen speling op assen , weinig slijtage op tandwielen etc ;)
Robscholing
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 28 september 2015, 18:21
Mijn mountainbike: Cube attention Sl 2016

Ik rij sinds oktober op men eerste mountainbike een cube attention Sl 2016 29" , kan er goed mee uit de voeten en denk dat ik er nog jaren plezier van ga hebben. Natuurlijk Hoe duurder de fiets hoe beter de afmontage is maar als beginner moet je je afvragen tot hoe ver je gaat en wat je echt nodig bent.
Succes met je aankoop !
KlaasLKW
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 14 augustus 2015, 23:11
Mijn mountainbike: 2014 Cube Reaction GTC SLT 29

Ik heb nu een Carbon 29'er Cube Reaction GTC SLT (versie met SRAM X0) Tweedehands gekocht, maar was bijna niet gebruikt.
Zo kan je het een hoop geld schelen, en heb je toch een hele knappe afmontage!
26'er zou ik sowieso niet nemen. Qua wendbaarheid is een 29 ook prima
Lowdown
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 22 maart 2016, 23:43

Ik heb gisteren mijn nieuwe Cube Attention SL opgehaald. Vanwege een paasshow met 20% korting. Uiteindelijk dus voor €720. Ik heb wel in het tweedehands segment gekeken, maar aangezien de meeste fietsen toch wat ouder zijn liggen ze (in deze prijsklasse) qua specificaties vaak niet boven deze.
Doorslaggevend was de combinatie Deore/XT en een Rockshock luchtgeveerde vork. Hoewel deze fiets niet heel zwaar is heb ik het extra geld voor wat minder gewicht (nog) niet over. Daarbij vind ik een nieuwe gewoon leuker en mooier. En motiverender.
Cube AIM
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 506
Lid geworden op: zo 18 mei 2014, 12:00
Mijn mountainbike: Cube Sting-Cube LTD

Prima keuze,veel plezier er mee :-q
als je denkt dat iets niet lukt....
krijg je meestal gelijk
Plaats reactie